Kisalföld logö

2017. 09. 20. szerda - Friderika 12°C | 14°C Még több cikk.

A baleseti adó bevezetése 20-25 százalékkal biztosan emeli a kötelező díjakat

A baleseti adó bevezetése 20-25 százalékkal emeli majd meg a kötelező gépjármű-biztosítás díját szakértőnk szerint.

Most már tény: benyújtotta a parlamentnek a Baleseti Adó tervezet szövegét a nemzetgazdasági miniszter. A kisalfold.hu múlt pénteken közölte, hogy várhatóan mennyivel fog emelkedni az egyes járműkategóriákban a kötelező díja.

Sorsdöntő kampány előtt: két hét és gyilkos verseny indul a biztosítók között

A biztosítók szerint ezzel olyan helyzet teremtődött, amely az évek óta tartó verseny utolsó fejezetét nyithatja meg. Rácz István, a Biztosítás.hu ügyvezető igazgatója szerint ennek az az oka, hogy "az autósok hosszú évekre a most választandó biztosítónál maradnak majd a jövőben. Ez minden eddiginél nagyobb versenyt vetít előre.

Mivel az autósok által most választott - várhatóan a lehető legalacsonyabb - kötelező biztosítási díjaknál a jövőben már nem fognak tudni olcsóbbat adni a biztosítók, az autósok hosszú időre annál a biztosítónál köthetnek ki, amelyet most választanak maguknak".


Fotónk illusztráció.
Fotónk illusztráció.


Biztonságos biztosítók


Arra a kérdésünkre, hogy az autósok elsősorban milyen szempontok alapján fontolják meg a fontos döntést, Rácz István úgy válaszolt: "szerencsére az utóbbi években konszolidálódott a piac. Az összes biztosító kellő anyagi háttérrel rendelkezik, s ennek megfelelően az összes piaci szereplő biztonságosnak tekinthető.

Ebben természetesen az is szerepet játszik, hogy a MÁV Biztosító körül kialakult botrányok végett sokkal szigorúbbá vált az ellenőrzés és a jogszabályi környezet is. Ráadásul a biztosítók többsége ugyanazzal a 3-4 kárfelmérő céggel működik együtt, tehát e téren sincs most már nagy különbség".

"Az autósok számára nyilvánvalóan fontos szempont lehet a biztosító közelsége - rengetegen még mindig jobban szeretik személyesen intézni az ilyen ügyeket az internet helyett -, mint ahogy az is, hogyan `cseng´ adott társaság neve, azaz milyen magatartást tanúsított egy-egy biztosító az utóbbi időkben.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy az autósok a 3000 forintot tartják a lélektani határnak: ez alatt még inkább a biztosító neve, közeli irodája mellett teszik le a voksukat, efölött viszont már inkább a pénztárcájukra hallgatnak" - folytatta Rácz István.

A díjkülönbségek is növekednek majd a kampányban

Jól meg kell tehát fontolniuk a gépjármű tulajdonosoknak, melyik biztosítót választják novemberben.

A Biztosítás.hu szerint az internetes kalkulátorokat használó autósoknak továbbra is egyszerű lesz majd a biztosítóválasztás, ugyanakkor az még nem dőlt el, hogy az összehasonlító oldalakon az adó a díjak részeként, vagy külön tételként kerül-e feltüntetésre.

Arra a felvetésünkre, hogy milyen mértékben emeli meg a kötelező díját a baleseti adó jövőre, Rácz István úgy válaszolt: "számításaink szerint 20-25 százalékos emelkedés várható. Elméletileg a törvény szerint 30 százalékos növekedés prognosztizálható, de ismereteink szerint a biztosítók ennek 5-10 százalékát át fogják vállalni az ügyfelektől.

Többet azonban biztosan nem, mivel így is erősen kérdéses, hogy marad-e nyereségük a kötelező díjakon".

A Biztosítás.hu ügyvezető igazgatója szerint ugyanakkor "a hét éve tartó díjcsökkenési tendencia végét jelentő adó és a díjak növekvő különbsége minden eddiginél több autóst késztethet biztosítóváltásra".



A biztosítók "most vagy soha" alapon fognak díjat hirdetni

A baleseti adó bevezetése miatt a biztosítóknak mindössze két hetük marad díjaikat újragondolni és felkészülni az utolsó - komolyabb ügyfélmozgással járó - kampányra.

Ez azonban a díjakra rakodó adó különbségnövelő hatása miatt újra a 2008-as, 15 000 forintos szintre emelheti az egyes biztosítók díjai közötti különbségeket. Megéri tehát majd körültekintően választaniuk az autósoknak.

A kampányt az is pozitívan érintheti, hogy megszűnik a korábbi - és sokszor az autósokat terhelő - kártörténeti igazolások papír alapú rendszere, és a jövőben a biztosítók elektronikus adatbázison keresztül küldik majd egymásnak a biztosítót váltó autósok kártörténeti igazolásait.


Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. dorombolok 2011. október 18. 18:12
    „Amikor az elmúlt hét évben az MSZP politikusai adócsökkentésről beszéltek, végül mindig adót emeltek - mutatott rá a Fidesz helyettes szóvivője, Cser-Palkovics András 2009-ben. Mint fogalmazott, a kormány nem más, mint politikai adócsalók gyülekezete, akiknek semmi sem szent.

    Érdekes párhuzam, hogy akkor az áfaemeléstől várt többletbevételt krízisalapba helyezte volna az akkori kormány, most Matolcsy a 27 százalékos kulcstól várt többletbevételt országvédelmi alapba tenné.
    Pedig Cser-Palkovics szerint "az ilyen intézkedésekből pontosan látszik ugyanis, hogy a krízisalappal a szocialisták valójában nem az általuk bajba juttatott embereken akarnak segíteni, hanem csak a választási pártkasszát töltik fel. Ha nem így lenne, akkor nem hoztak volna olyan megszorító intézkedéseket, amelyek éppen a legnehezebben élő embereket hozzák még kiszolgáltatottabb helyzetbe. Ilyen például az áfaemelés, és annak árnövelő hatása" - mondta 2009-ben a szóvivőhelyettes.

    "Kiderült, hogy ugyanaz a játék zajlott, mint eddig bármikor - jelentette ki Szijjártó Péter a tegnap nyilvánosságra került kormányzati adóelképzelésekkel kapcsolatban. Ugyanis eddig, amikor olyan csomagokról volt szó, melyről a kormány azt mondta, hogy lesz benne adócsökkentés, meg lesz benne adóemelés, akkor a végére az adócsökkentést mindig elfelejtették, és maradt az adóemelés."”
  • 21. elihu 2011. október 18. 12:43
    „Soci70! Nagy vagy!!! :D és :(”
  • 20. pret 2011. október 18. 10:39
    „Ez sem megszorítás. A Gyurcsány a felelős biztos ezért is. Az időközieket pedig nyilvánvaló csalással nyerik meg mert a tágabb szűkebb körömben nem tudok olyat akinek még teszene ez a egész amit csinálnak. Ezek között jópár "volt" fidesz rajongó is van. Érik a polgárháború.”
  • 19. surdilovics69 2011. október 18. 01:25
    „Itt az újabb sarc! Bizony mondom néktek: nem lesz jó vége ennek! A birka nép jól viseli a terelést egészen addig,amíg megvan a betevő falatra való pénze. De mi lesz,ha elfogy ez is? Eljő a pillanat,amikor berobban a szikra és elsöpör mindent,ami csak az útjában áll!”
  • 18. kisokoska 2011. október 17. 21:51
    „Az időközieket sorba nyerik. Még mindig van aki hisz nekik. Majd jönnek az ingatlanadók is.”
  • 17. andreash 2011. október 17. 19:21
    „A hét kommentje: 15. soci70
    Bár nem tudom, hogy :) vagy :( jelet tegyek...
    Ettől függetlenül ellopom, ha nem baj...”
  • 16. tefegu 2011. október 17. 19:16
    „Oké, fizetem ezt az adót, de ha balesetet okozok, akkor ne rakjanak vissza 4 fokozattal, mivel elvben azért van a bónusz-málusz rendszer. Vagy nem?”
  • 15. soci70 2011. október 17. 18:24
    „Eladó egy HAZA-2011 rendszámú gépjármű. Egy éve vettem, azóta csak lejtőn
    hajtottam. A fékeket kiiktattam.
    Gáz van, de csak ha tüntetnek.
    A kormánnyal van egy kis gond,teljesen irányíthatatlan. Állandóan a
    szakadék felé fordul, de én ragaszkodom hozzá.
    Önfényező funkcióval rendelkezik.
    A sebességváltón öt fokozat van hátra, egy előre. Felkapcsolni lehet,
    leváltani nem.
    Az ülések a saját ízlésemnek megfelelően vannak kialakítva, 2/3-1/3
    arányban dönthetőek.
    A GPS-t elnémítottam, nekem ne mondja meg senki, merre menjek. Extrák:
    -motortérben bordázott ékszíjártó (erősen csúsztat),
    -narancsillatú Wonderbaum,
    -Lézerdetektor rendőrök ellen
    -belső tükrön egy kövér bolsi-balsi baba
    -kalaptartón bólogató kutya(cserélhető Schmitt fejjel)
    -Index,(zsebben) -CD lejátszó, telepített műsortárral: Handel-Messiás,
    Horváth Pista-Hej rugó, rugó, Zorán-Kell ott fenn egy ország,
    Üzemanyag fogyasztás: nem számít, enyém az egész MOL.
    Irányár: IMF hitelre devizakárosultaknak féláron!
    Jelige: Ámokfutó
    Ui.:Majd´ elfelejtettem a csomagtartóban van tízmillió utas,velük nem
    kell foglalkozni."”
  • 14. kerteszb 2011. október 17. 16:50
    „Pénzbehajtás minden szinten. Ezek is hazudtak, hazudnak éjjel-nappal.”
  • 13. józanparaszt 2011. október 17. 16:47
    „én sem örülök ennek az új sarcnak, de miután nem okoztam 15éve balesetet, nem szeretnék kötelezöt sem fizetni!!!”
  • 12. _Ria 2011. október 17. 16:41
    „Tutira veszem,hogy a levegőadót is be fogják vezetni. Mindenkire rákötnek egy kis dobozkát és a beszívott levegő mennyisége után kell fizetni. Vagy! Feltöltőkártyás lesz, mint a telefon. Ha nem töltöd fel, nem kapsz levegőt. Szóval ezek után már bármit el tudok képzelni. Röhej!”
  • 11. azigaz 2011. október 17. 15:43
    „Nem normális amit Orbán és bandája művel. Szégyellje magát mindenki, aki ezeket ilyen helyzetbe juttatta!”
  • 10. pappe 2011. október 17. 15:20
    „9-hez: "A gorog joghurt receptje is kellene?" :)”
  • 9. spiderz 2011. október 17. 15:06
    „Tanulunk görögül!”
  • 8. pappe 2011. október 17. 14:27
    „1-hez: "Miért kell mások helyett (is) fizetnie azoknak is akik sosem okoztak balesetet?" Mert ez a nemzeti ügyek kormánya és ők így akarják! :)”
  • 7. mig29 2011. október 17. 14:15
    „Köszi viktor!Találkozunk a következő választásokon is?”
  • 6. zizellina 2011. október 17. 14:09
    „Goldman fogalmazta meg eddig a legtisztábban, MINEK FIZESSEK ÉN BALESETI ADÓT, AMIKOR 1986 ÓTA BALESETMENTESEN KÖZLEKEDEM???? FIZESSEN, AKI KÁRT OKOZOTT, OKOZ ÉS ELMARASZTALHATÓ EMIATT. Hol az igazság? Odaát. Lehet, hogy mégis jobban teszi, aki nem ebben az országban szeretne boldogulni a továbbiakban? Ja, még a település-adóról nem is beszéltünk....nesze neked MAGYARORSZÁG 2011!”
  • 5. Losba 2011. október 17. 14:06
    „...éjjen a fityisz! ..meg holdudvara...”
  • 4. Madarász 2011. október 17. 13:59
    „A kormányt nem csak az autóban kéne megfogni, hanem odafönn is és ha már kézben vannak, jó messzire elhajítani, nehogy visszataláljanak.”
  • 3. embertelen 2011. október 17. 12:57
    „Ezt is köszönjük Orbán!”
22 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csökkent az építőipari termelés volumene

Augusztusban az építőipari termelés volumene 12,3 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz… Tovább olvasom