Kisalföld logö

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 2°C | 14°C Még több cikk.

A 63. Frankfurti autószalon - sok-sok fotóval!

Az autóipar tartós válsága és a kiútkeresés jegyében, de ennek ellenére hagyományos pompájában nyílt meg kedden - egyelőre csak a sajtó számára - a 63. frankfurti autószalon, a világ legnagyobb autóipari szakvására (IAA).

A nagyközönség előtt - a német kancellár hivatalos megnyitójával - csak csütörtökön nyílnak meg a kapuk, addig a közel tízezer akkreditált újságíró tájékozódhat az újításokról a különböző bemutatók, továbbá összesen nyolcvan sajtókonferencia keretében.


A 63. Frankfurti Autószalon csodái!

A szeptember 27-ig tartó seregszemlén 30 ország 781 kiállítója mutatja be újdonságait, mintegy 28 százalékkal kevesebb mint a legutóbbi 2007-es szalonon, és jó néhány márka - köztük néhány híres japán autómárka - hiányzik a kiállított járművek közül. A kiállítási terület is kisebb: 15 százalékkal 190 ezer négyzetméterre csökkent a legutóbbi frankfurti járműbemutatóhoz képest.

Szakértők szerint a válságból való kiutat a lehető leginkább környezetkímélő, minél alacsonyabb szennyezőanyag-kibocsátású és üzemanyag-fogyasztású autók gyártása jelenti - ez a törekvés az idei frankfurti autószalont is markánsan jellemzi.

A benzinmeghajtású autók helyett az elektromos, illetve a hibrid autók gyártása terjed, és számos tekintélyes autógyár már ilyen modellekkel jelent meg. Köztük a legnagyobb német autógyárak, így Frankfurtban már a Daimler és a BMW is az elektromos autó modelljével jelentkezik. A BMW-nél egyébként arra számítanak, hogy 2020-ra az elektromos motorral rendelkező autók a gyártott gépkocsik több mint 50 százalékát teszik majd ki. Azok ugyanakkor többnyire kisautók lesznek, amelyek mindenekelőtt a városi közlekedés céljait szolgálják.

A kevesebb kiállító, illetve a kisebb kiállítási terület ellenére a hírek szerint egyáltalán nincs válsághangulat a vásáron. Aki eljött - a Porschétól a Citroenig, a Toyotától a Mercedesig - nem csupán a legtakarékosabb, de a legfényűzőbb luxusmodelljét is bemutatja.

A hangsúly azonban már a jövőn, mindenekelőtt az elektromos autókon van. Amelyek - mint a szakértők állítják - 100 százalékos kényelmet biztosítanak, "nulla százalékos" környezetszennyezés mellett.

Olvasóink írták

  • 1. gamergabor 2009. szeptember 16. 19:53
    „jövőn van a hangsúly hát?
    nem akarom reklámozni a Topgeart nézi valaki megtudhatja hogy a nagy zöld Toyota prius többet eszik egy átlagos autónál!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vége a válságnak - az amerikai jegybanki elnök szerint

Az amerikai jegybank vezetője szerint "nagy valószínűséggel véget ért" az amerikai gazdasági… Tovább olvasom