Kisalföld logö

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 18°C | 25°C Még több cikk.

5,7 milliárdot kapott a Malév a kormánytól

A kormány a napokban 5,7 milliárd forint "villám-átutalásával" sietett a Malév segítségére, amikor az amerikai lízingpartner le akart foglalni néhány gépet a társaság 3 milliárdos adóssága fejében.

A kormány a napokban 5,7 milliárd forint "villám-átutalásával" sietett a Malév segítségére, amikor az amerikai lízingpartner le akart foglalni néhány gépet a társaság 3 milliárdos adóssága fejében - olvasható a Figyelő legfrissebb, csütörtökön megjelent számában.

A cikk szerint legalább 500, de akár közel 600 milliárd forintba is kerülhet, ha az államnak vissza kell vásárolnia német főtulajdonosától a Ferihegyi repülőteret üzemeltető céget. Márpedig erre kényszerülhet, ha a Malév esetleg bedől, és emiatt Ferihegy üzletileg megroppan - fűzik hozzá.

A Figyelő a "cég ügyeihez közel álló" forrásokra hivatkozva azt írja: a Malév-flotta gépeit lízingbe adó amerikai International Lease Finance Corporation (ILFC) képviselői tárgyaltak a Malév vezetésével, mivel a magyar társaság "az utóbbi időben külső segítség nélkül nem tudott a megfelelő ütemben pénzt utalni a partnerének". Az egyik forrás szerint a lejárt határidejű tartozás összege mintegy 3 milliárd forint volt.

Hegedűs Ádám, a Malév kommunikációs vezetője az ügyről úgy nyilatkozott, hogy a légitársaság megállapodás szerint fizet az ILFC-nek, és a budapesti találkozón a Malév a kifizetés ütemezéséről tárgyalt a lízingcéggel.

A Malév 2010 tavaszán került ismét állami tulajdonba, miután az adósságok egy részének tőkévé alakításával az állam 95 százalékos részesedést szerzett a társaságban. A részvények fennmaradó 5 százaléka annak az AirBridge Zrt.-nek a birtokában maradt, amelyik 2007-ben a privatizációban közel 100 százalékos tulajdonosa lett a Malévnak. Az AirBridge Zrt. 51 százalékban egy magyar magánszemély, 49 százalékban pedig az orosz állami Vnyesekonombank (VEB) tulajdonában van. A VEB egyébként a Malév finanszírozója is.
Kamarás Zoltán, a Malév igazgatósági tagja, a tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. delegáltja azt mondta, idén eddig összesen 9,2 milliárd forint tulajdonosi kölcsönt kapott a cég, de még többre lenne szükség.

A cikk szerint a hitelkeret kifulladásával is szükség lesz újabb forrásokra, mert a tőkevesztés miatt biztosítani kell a törvényi előírásoknak megfelelő tőkeszerkezetet, akkor is, ha üzletileg kétséges, hogy ebben a formában életképessé tehető-e a légitársaság. A Malév "leginkább azért nem dönthető be, mert a Budapest Airport (BA) Zrt. 75 százalék mínusz egy szavazatának privatizációs szerződése ebben az esetben nagy terhet róna az államra. Az MSZP–SZDSZ kormányzat alatt a Kincstári Vagyoni Igazgatóság a 2005-ös reptéri privatizáció kapcsán több, egymásra épülő szerződést is kötött. Ezek ismerői szerint az államnak akkor kellene fizetnie, ha a BA külső körülmények miatt a felszámolás sorsára jutna" - olvasható a cikkben. A 464,5 milliárd forintos vételár és az eddigi ferihegyi fejlesztések összege mellett többéves ügyleti kamatot is figyelembe kellene venni a kompenzációnál, tehát a végső összeg legalább 500 milliárd forint, de könnyen elérheti a 600 milliárdot is.

Olvasóink írták

  • 11. load 2010. szeptember 05. 20:41
    „8. turtle
    A MALÉV állami vállalatként soha nem volt sikertöténet.
    Az államnak minden évben 10-15 milliárdos tételben kellett kisegíteni a légitársaságot az adózók pénzéből.
    A légitársaság igazgatótanácsában az aktuális kormányzópárt politikusai ültek, az elnököt a mindenkori kormány nevezte ki, és a benyújtott negatív egyenlegű mérleget is mindíg elfogadta a tulajdonos vagyis az állam.
    A MALÉV-nak ma egyetlen értéke, hogy - lévén egy európai állam többségi tulajdona - birokolja az "európai repülési jog"-ot, amiért más - nem európai államok - légitársaságai súlyos pénzeket fizetnek.
    Ha megszűnik, mint nemzeti légitársaság elveszíti ezt az előnyt, ha megmarad, az adófizetők fizethetnek tovább, mert a MALÉV továbbra is a mindenkori kormányok pénzszivattyúja lesz.”
  • 10. ifhorvth 2010. szeptember 05. 18:54
    „Nekem ,csak 650.000. Ft. kellene de azonnal......”
  • 9. xverax 2010. szeptember 05. 10:28
    „ha 3 milliárddal tartozott akkor minek kellett 5,7 milliárd???
    a 2,7 az hova lesz? az a borravaló????”
  • 8. turtle 2010. szeptember 05. 08:33
    „Hát, igen ez egy nagyon jól sikerült privatizáció volt. Ennyi tehetségtelen embert ritkán találni ilyen koncentrációban.”
  • 7. load 2010. szeptember 04. 21:30
    „4. Primax
    Beszedik az adókat és járulékokat.
    Ráadásul mindezt abszolút monopol helyzetben.
    Nem csak munkával lehet pénzt keresni.”
  • 6. Goldmund 2010. szeptember 03. 09:44
    „Ez egy roppant hülye helyzet, de a nagy felelősség azoké, akik 2005-ben ilyen feltételekkel privatizálták a Budapest Airportot (BA).
    Ha most Orbánék hagyják bedőlni a MALÉV-ot, akkor bedől a BA, és a priv. szerződés értelmében 500-600 milliárd Ft kötelezettsége keletkezik az államnak. Nyilván kisebb rossznak tekintik, ha időnként pár milliárddal kisegítik a MALÉV-ot, és így mindig megmentik a csődtől. Nyereséges ugyan már régen nem volt és szerintem nem is lesz, így valószínű tartós terhet fog ez is jelenteni az államnak.”
  • 5. piteam 2010. szeptember 03. 06:01
    „A kormány repüljön velük együtt !”
  • 4. Primax 2010. szeptember 02. 23:05
    „3. hozzászólás load !
    Miért ?
    Gyártanak, termelnek, árulnak valamit a kormányok ? Esetleg kereskednek ?
    Mesélj, kérlek !”
  • 3. load 2010. szeptember 02. 20:25
    „1. Primax
    "A kormányoknak nincs pénzük."
    Dehogy nincs Primax.
    Évente olyan 12.000 milliárd.”
  • 2. load 2010. szeptember 02. 20:16
    „2010. június 18., péntek
    Vizsgálat indult az APEH-elnök ellen.
    A nemzetgazdasági miniszter azonnali hatállyal vizsgálatot indított az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) elnökével szemben, amiért szerinte elengedte a Malév tartozását.

    Az APEH azonban cáfolja, hogy elengedte volna a Malév adótartozását. Mint az adóhivatala közleményében olvasható 2008. októberében azonnali beszedési megbízást adott ki a MALÉV valamennyi bankszámlájára amiatt, mert az adózó a korábban részére biztosított fizetési halasztási kötelezettségének nem tudott eleget tenni. Az inkasszók kibocsátásáról értesülve a MALÉV vezérigazgatója még aznap beadványban kereste meg az APEH elnökét, amelyben kérte a fizetési kedvezmény további meghosszabbítását, s a még nem hatályosult inkasszók visszavonását. A kérelemben a légitársaság menedzsmentje felhívta a figyelmet arra, hogy az azonnali beszedési megbízás hatályosulása komoly működési nehézségeket okozhatott volna a légitársaságnál, mivel az intézkedés a légitársaság valamennyi számlájának forgalmát - annak technikai sajátosságai miatt - blokkolta volna, így bizonyos ideig nem adott volna lehetőséget a számlafizetések teljesítésére.
    Forrás:
    http://hvg.hu/itthon/20100618_vizsgalat_indul_apeh_elnoke_ellen
    A félreértések elkerülése végett, ez még a korábbi APEH elnök volt.”
  • 1. Primax 2010. szeptember 02. 16:30
    „" 5,7 milliárdot kapott a Malév a kormánytól "
    Pontosítsunk :
    A kormány 5.700.000.000,- Ft közpénzt utalt át a Malévnek.
    A kormányoknak nincs pénzük.
    A kormány felhatalmazást kapott az ország vezetésére, a (köz)pénzek elosztására.
    Méghogy " a kormánytól kapta"...:):):)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Aktuális állásajánlatok Kapuváron és Csornán

Kapuvári és csornai kirendeltség aktuális állásajánlatai: Tovább olvasom