Kisalföld logö

2016. 09. 29. csütörtök - Mihály 13°C | 24°C

30-40 százalék csökkenés a szórakoztató elektronikában

Itthon két éve csökken a kereslet a szórakoztató elektronikai termékek iránt, idén a visszaesés elérheti a 30-40 százalékot is.

Fellendülés csak a jövő év második felében, nyártól várható, részben a foci világbajnokság miatt, amikor az átlagnál mindig jóval több televíziót vesznek a háztartások.

Stark István, a Panasonic South-East Europe Kft. vezérigazgatója az MTI-nek elmondta: a magyar piacra nemcsak a válság hatott negatívan, hanem az is, hogy a nyáron 5 százalékponttal megemelték az áfát.

A Balkánért és Romániáért is felelős vezérigazgató kifejtette: amikor tavaly október-novemberben a magyar piacon már erőteljesen csökkent a forgalom, Romániában még két kétszámjegyű volt a növekedés.

Igaz, később a visszaesés is a nagyobb volt Romániában, részben azért, mert ott nagyon nagy, egyes hálózatokban 70 százalékos arányban vásárolták hitelre az emberek a szórakoztatóipari termékeket. Magyarországon a legmagasabb arány sem haladta meg az 50 százalékot.

Stark István elmondta: a Balkánon áprilistól számítva még az idén is 10 százalékkal több bevétele volt a Panasonicnak, mint egy évvel korábban. Igaz, ez nem az általános bővülésből adódott, hanem abból, hogy a társaságnak sikerült növelnie piaci részesedését.

A másik ok pedig az, hogy a vállalat közvetlenül kezdett kereskedni ebben a térségben, aminek hatására kétszeresére nőtt partneri köre, s ez jótékonyan hatott a fogalomra.

A magyar és a nyugat-európai piacról a vezérigazgató elmondta: amikor Magyarországon jól megy a gazdaság, akkor itt sokkal nagyobb mértékben, akár 30-40 százalékkal is nő a kereslet, miközben a nyugati országokban már 3-5 százalék is nagyon jónak számít.

Romániában még nagyobb a kilengés, hiszen ott 2007-ben még 70 százalékkal bővült a szórakoztató elektronikai piac, most pedig nagy mértékben esett.

Stark István elmondta, hogy az elmúlt években átalakult a termékek keresleti szerkezete is: miközben a digitális fényképezőgépek iránt csökkent az érdeklődés, megmaradt a plazma és LCD tévék, illetve nőtt a magyar piacon az idén bevezetett új, felső-közép kategóriás Panasonic háztartási gépek esetében.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jó az irány az IMF szerint

Az IMF ötödik hitelrészletének lehívásához kapcsolódó szakértői jelentés szerint fontos előrehaladás… Tovább olvasom