Kisalföld logö

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 9°C | 18°C Még több cikk.

250 milliós bírságot kapott a Telenor

A szolgáltató ugyanis megfelelő jogalap hiányában, egyoldalúan módosította az egyéni előfizetői szerződéseket.
Az NMHH hatósági ellenőrzés során vizsgálta a Telenor 2014. július 25-i hatállyal végrehajtott egyoldalú szerződésmódosításának jogszerűségét, hogy az megfelel-e az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályokban foglalt rendelkezéseknek. Az ellenőrzés azzal zárult, hogy a Telenor valószínűleg jogsértően járt el, ezért a hatóság általános hatósági felügyeleti eljárást indított, amely 2015. május 15-én elmarasztaló határozattal zárult le.

A szolgáltató 2014. július 25-ei hatállyal egyoldalúan módosította az egyéni előfizetői szerződéseket, a díjemelést pedig utólag a körülményekben beállt változásokkal indokolta. A szolgáltató ezt egyrészt a hálózat működését biztosító eszközök elhelyezésére szolgáló ingatlanbérleti árak infláció miatti emelkedésével, másrészt a HUF/EUR árfolyamváltozás miatti költségnövekedéssel, harmadrészt pedig az elektronikus hírközlésről szóló törvény és a végrehajtási rendeletek változásaival - mint pl. egyedi előfizetői szerződés felépítése, új kötbérlogika bevezetése, számhordozás átalakításának szükségessége - indokolta. A Telenor összesen 93 tarifacsomag díjait emelte.

A szolgáltató jogellenes magatartása miatt a hatóság az elektronikus hírközlésről szóló törvényben rögzített jogkövetkezményeket alkalmazta - a fokozatosság és az arányosság elve szerint -, és 250 millió forint pénzbírságot szabott ki a cégre, valamint vezető tisztségviselőjét 500 ezer forint bírsággal sújtotta az irányadó elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályok és általános szerződési feltételek ismételt megsértése miatt.

A hatóság a Telenor egyoldalú szerződésmódosítással összefüggő gyakorlatát 2010 óta már számos alkalommal jogsértőnek találta, és többször megbírságolta a szolgáltatót a jogszerűtlen, egyoldalú szerződésmódosítások miatt.

Az elsőfokú döntés még nem jogerős, azzal szemben a szolgáltató fellebbezhet a hatóság elnökénél.

Reagált a Telenor

A szolgáltató nem ért egyet az NMHH határozatával, fellebbezni fog ellene és hangsúlyozza, hogy a társaság a hatályos törvényeknek és jogszabályoknak megfelelően járt el mind az árváltoztatás-, mind az ügyfél-tájékoztatás tekintetében. A Telenor 2014. július 25-től a jogszabályok betartásával módosította egyes tarifák esetében az előfizetői szerződéseket és erről az előírásoknak megfelelően, a módosítás előtt 30 nappal sms-ben értesítette az érintett ügyfeleket. Az előfizetők a szerződésüket 15 napon belül felmondhatták, de csak nagyon kevesen éltek ezzel a lehetőséggel, a többség elfogadta a tarifaváltozást. Az előfizetőknek a felmondás mellett lehetőségük volt tarifacsomag-váltásra is és sok előfizető kapott további kedvezményeket. A Telenor így a jogszabályi előírásokon túl is segített ügyfeleinek, amennyiben nem fogadták el az árváltozást, ezért értetlenül áll az NMHH elmarasztaló döntése előtt és jogorvoslattal kíván élni.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Május 20-ig lehet felajánlani az szja egy plusz egy százalékát

Az egyik egy százalékot valamelyik egyház vagy a kiemelt költségvetési előirányzat, a másikat pedig… Tovább olvasom