Kisalföld logö

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 2°C | 14°C Még több cikk.

15 milliárdos rekordbírság a gyorshajtóknak: a biztosítók emelik a tétet

630 ezer autós kapott gyorshajtás miatt bírságot az elmúlt évben. Ennek ellenére újabb biztosítók fontolgatják, hogy beszállnak a gyorshajtás biztosítások piacára.

A kiszabott bírságok összege meghaladja a 15 milliárd forintot, ám ennek ellenére újabb biztosítók fontolgatják, hogy beszállnak a gyorshajtás biztosítások piacára.

Mindez tovább növelheti az autósok kötelező kampány iránti érdeklődését, akik közül az első héten 30 százalékkal váltottak többen kötelező biztosítót, mint 2010-ben – áll a Biztosítás.hu internetes alkusz közleményben.

Idén is óriási harc dúl a biztosítók között az ügyfelek kötelező biztosítási szerződéseiért. Ez már-már valószínűtlenül olcsó - 13 ezer forint alatti - kötelező biztosítási átlagdíjakat eredményez, amit az autósok természetesen boldogan kihasználnak.


Forrás: Biztosítás.hu.
Forrás: Biztosítás.hu.


A Biztosítás.hu internetes alkusz oldalán az első héten közel harminc százalékkal váltottak többen olcsóbb kötelezőre, mint az előző év hasonló időszakában.

A váltók kilencven százalékánál a fő motivációt az idén elérhető tízezer forintos átlagos megtakarítás jelentette, sokan vannak azonban, akiknél a biztosítók által rendkívül olcsón kínált kiegészítők is célba találtak.

"A már néhány ezer forintért megvehető CASCO-k mellett idén egyértelműen a gyorshajtás biztosítás a kampány újdonsága.

A 30 ezer forintos bírságot évi egy alkalommal átvállaló biztosítás mindössze négyezer forintos átlagáron vásárolható meg.

A biztosítás elsősorban a szabálykövető és a sebességhatárt nem szándékosan átlépő autósok számára lehet segítség, de valószínűleg javítani fogja a bírságok megfizetésének arányát is, melyek összege a 2008-ban bevezetett záró tolerancia óta évről-évre dinamikusan növekszik. 2009-ben és 2010-ben is rekordméretű bírságokat fizettek be az autósok, melyek mértéke idén akár a 20 milliárd forintot is elérheti" - közölte Rácz István, a Biztosítás.hu ügyvezető igazgatója.




Az idei év első nyolc hónapjában kiszabott bírságok az autósok 15 százalékát (minden hatodik) gépjárművezetőt érintettek, így a biztosítók nem kis piacra lelhetnek a bírságtól tartó autósok körében.

Azt nem lehet tudni, hogy a biztosítók - a rekordbírságokat szemlélve - meddig látnak üzletet a gyorshajtások esetére szóló biztosítások értékesítésében, mint ahogy azt sem, végül hány autós cserléi majd le kötelezőjét idén novemberben.

Egyelőre azonban úgy látszik a biztosítók tartják a rendkívül olcsó díjakat és vállalhatónak ítélik a gyorshajtási kockázatot is.

A Biztosítás.hu szerint a gyorshajtás biztosítás akkor lesz tartósan része a hazai biztosítási kínálatnak, ha nem kizárólag azok kötik meg, akik biztosan átlépik majd a sebességhatárokat.

Olvasóink írták

  • 10. Csetneky 2011. november 09. 10:59
    „Ha ilyen nagy az igény a gyorshajtás biztosításra, lehet, hogy nyitok egy lézerblokkoló boltot. Az ugyan drágább, de sokkal jobban megéri. :)”
  • 9. Lobbo71 2011. november 09. 06:39
    „"a jelzett években a fokozott bírságolás hány áldozattal csökkentette a baleseti statisztikát"

    Év - Közúti balesetben meghaltak száma
    2005 - 1 278
    2006 - 1 303
    2007 - 1232
    2008 - 996
    2009 - 822
    2010 - 740”
  • 8. CsabaKiraly 2011. november 09. 03:14
    „Amig 600 ezren 15 miliard forintot fizettek ki akkor en bizony nem latom a nyomort. Forgalmi rendoroket kellene meg felvenni minden utca sarokra es had osszak a "mozo-jegyet". Koltsegvetesi hiany" Affenet, meg maradna is.”
  • 7. CsabaKiraly 2011. november 09. 03:05
    „Nalunk egeszen mas a rendszer. A biztositot ertesitik a gyorshajtasrol es az autos biztositasa emelkedik. Igy egyre kevesebb a gyorshajto. Ha valaki kifizeti a buntetest azzal csak azt erik el, hogy tovabb megy a gyorshajtas. Buta egy nep a Magyar.”
  • 6. orion1 2011. november 08. 20:10
    „Jó, akkor én szeretnék kötni egy ittas vezetés miatt halálos közúti baleset okozására biztosítást! :)

    Viccet féretéve, ennek a büntetés-biztosításnak úgy szabadna működni, hogy jó kifizetem a bírságod, de akkor ugrik a bonus-malusod is, mondjuk 100,000 forintonként egyet hátra. Így már elfogadhatóbbnak tartanám...”
  • 5. soproni 2011. november 08. 18:59
    „Nekem elég a sima kötelező .)”
  • 4. tradermike 2011. november 08. 18:59
    „MEEEENNYI?!?! Hatszázezer gyorshajtás? Innen már csak egy lépés hogy előkerüljön Lézer János vagy Rogán egy olyan javaslattal, hogy mondjuk gyorshajtás-szolidaritási adó címén minden autótulajdonostól szedjenek be a kötelezővel együtt még plusz x% gyorshajtási díjat - hiszen látjuk a statisztikát is: lassan majdnem minden autótulajdonos bűnös. És persze megmagyarázzák, hogy ez valójában az autópályán elgázolt éti csigák gyógykezeltetésére szükséges, vagy valami hasonló <moderálva>.

    Tessék már mellétenni, hogy a jelzett években a fokozott bírságolás hány áldozattal csökkentette a baleseti statisztikát! Meg még talán azt is, hogy a hatszázezer bírságból hányat lőttek bokorból, háttal, harmincas táblánál. Továbbra is az a véleményem, hogy egy akármilyen közlekedési balesetet sokkal egyszerűbb lezárni relatív- vagy abszolút gyorshajtással, mint feltárni annak igazi okát, és arra az okra hozni épkézláb akciót. Utak minősége, konstrukciója, kitáblázás, lámpák programja, útburkolati jelek, műszaki hibák, egyebek. Szimplán felháborító ez a nagy bírságolási mánia!”
  • 3. Loich 2011. november 08. 14:12
    „Amíg a rendőrség elsődleges munkája az ordenáré pénzbeszedés bozótosban traffizással, városok lakatlan végeinél, addig nagyonis jó ötletnek és kezdeményezésnek tartom ezt a fajta biztosítás bevezetését.”
  • 2. karakter 2011. november 08. 12:50
    „Jó lenne még biztosítást tiltott helyen való előzéshez, ittas vezetéshez és tilosban parkoláshoz is. Bármikor előfordulhat, hogy egy szabálykövető és a szabályokat nem szándékosan áthágó autósnak szüksége van ilyenre.”
  • 1. bojtár 2011. november 08. 11:25
    „Ne kell sokáig várni így járunk mi is viccország:
    Lapos gumikkal álldogálnak a mentők helikopterei
    Az Országos Mentőszolgálatnak nincs légi járművek üzemeltetésére vagy karbantartására jogosító engedélye, mégis ragaszkodik hozzá, hogy éveken át - jelentős ráfizetéssel - őrizgesse régi gépeit. Tizennégy helikoptere 2008 óta parkol egy debreceni hangárban, a 2000-ben leállított repülőgépe eladásával pedig tizenegy évig várt.
    em vesztett értékéből a 2000 januárja óta használaton kívül álló L-410 UVP-E9 típusú repülőgép - legalábbis ezt állítja az Országos Mentőszolgálat, amely eddig az 1989-es évjáratú gép vagyonkezelője volt.

    Az állami tulajdonban lévő mentőrepülőt három hét múlva árverezi el a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. A gép kikiáltási ára 19 millió forint lesz, azaz a jelenlegi kondíciók szerint az MNV Zrt. egy új mentőautó árával is megelégedne a 15 személyes repülőért.

    A OMSZ szóvivője az Index korábbi cikkére reagálva azt írta: a küszöbön álló eladás hosszas előkészítő munka eredménye, és az Index által sejtetett nagymértékű értékvesztést a rendelkezésre álló, öt évvel ezelőtt készíttetett értékbecslés nem támasztja alá.Tény azonban, hogy a nemzetközi piacon eladásra kínált L-410-eseket - köztük olyanokat, amelyeket, az OMSZ-gépnél régebben gyártottak - sokkal magasabb áron tudják értékesíteni. A november első napjaiban listázott gépeket minimum 160 ezer dollárért (36 millió forintért) árulják, de a jó állapotú személyszállító gépekért ennek az árnak a tízszeresét is elkérik. Nyilván nem növelte a Budapesten parkoltatott repülő értékét, hogy 2000 januárjában vizsgálták át utoljára műszakilag, és külső karbantartást, ápolást is 2004-ben kapott utoljára.

    Az OMSZ szerint egyébként a 2008-ban leállított Mi-2-es helikopterflotta állapotával sincs probléma, mert a gépek állagmegóvása folyamatos. Az Index birtokába került fényképek szerint a 14 gép nagy része egy debreceni hangárba zsúfolva porosodik, lapos kerekekkel, de van olyan is, amely évek óta a szabadban álldogál. Információink szerint a reptér havi félmillió forintot kap a raktározásért.

    Az OMSZ emberei nem is nyúlhatnak a gépekhez, mert a mentőknek sem üzemeltetési, sem karbantartási engedélye nincs erre a speciális eszközparkra. Györfi Pál, a szolgálat szóvivője kérdésünkre leszögezte: az engedélyek hiánya nem befolyásolja az OMSZ nagy értékű légi járművek vagyonkezelésére vonatkozó alkalmasságát, hiszen ezt a munkát szerződéses megbízással külső céggel el tudják végeztetni.

    Arról, hogy a reptéri tárolás költségei és a drága karbantartási munkák mellett miért éri meg hosszú ideig raktározni a használaton kívüli gépeket, az OMSZ nem nyilatkozott. A mentőszolgálat eddig kevéssé ismert ügyeit kiteregető Mentés-Másképp blog szerint az évek alatt felhalmozódó kiadások akár el is vihetik a késlekedő eladáson nyert összeget.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Alig változott: 306 az euró, 247 körül a frank

Alig változott a forint árfolyama kedden reggel a nemzetközi bankközi piacon hétfő estéhez képest:… Tovább olvasom