Kisalföld logö

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 21°C | 31°C Még több cikk.

Többször halálra ítélték, de ismét megmenekült!

Ismét közlekedhetünk Győrből közvetlen vonattal Veszprém állomásig. Mészáros András, a bakonyi vonat-túrák egyik szervezője elmondta: a nyáron is terveznek kirándulásokat a Cuha völgyébe.


Július 4-én ismét megindult a vonatforgalom Csorna és Pápa, valamint Győr és Veszprém között. A közösségi összefogás és a Bakonyvasút Szövetség munkájának köszönhetően utóbbi vonalon annak teljes hosszán zakatolhatnak újra a vonatok.

- Örülünk, hogy újfent megmenekült a Cuha-völgyi vasút. Ez nem csak egy közlekedési útvonal, hanem a Világörökség része is egyben. Célunk, hogy olyan menetrend álljon fel a vonalon, ami biztosítani tudja a munkába, iskolába igyekvők utazását is. A Bakonyon áthaladó vasút ugyanakkor hatalmas turisztikai lehetőségeket rejt. Túraútvonalak, pihenőhelyek várják a természetbe kiruccanni vágyókat. Nálunk sokkal fejletlenebb államokban is fenntartják a hasonló állapotú vasútvonalakat - mondta portálunknak Mészáros András a Bakonyvasút Szövetség tagja.

Fotónk illusztráció.
Fotónk illusztráció.


A Máv Zrt. az elmúlt hónapokban mindent megtett annak érdekében, hogy karbantartsa a pályaszakaszt és annak berendezéseit. A vonat eddig hét közben csak Győr-Zirc viszonylatban közlekedett. Július 4-től ismét utazhatunk Veszprém állomásig a hét minden napján.

Panoráma Veszprém határában. Fotó: Takács Zsolt
Panoráma Veszprém határában. Fotó: Takács Zsolt


Mészáros András szerint, a vasút most több figyelmet kap, mint az elmúlt fél évben.

- Túrákkal, kirándulásokkal igyekszünk csábítani a családokat és az iskolás kirándulócsoportokat a zöldbe. Természetesen igénybe véve a Cuha völgyi vasutat - szerencsére sikeresen. Az eddigi túráinkon több száz résztvevőt számláltunk. Érdekes, hogy nem csak a városiak, de falusi, eleve a természet közelségében élők is részt vettek a rendezvényen. Személyes tapasztalat alapján mondhatom, hogy a vonal vonzáskörzete túlnyúlik régiónk határain. Sok kiránduló érkezik Pécsről, a fővárosból, de még az Alföldről is. A következő kirándulás, melyet szervezünk egy éjszakai túra lesz. Még szervezés alatt áll, de erre is szeretettel várunk mindenkit. Hiszen nálunk többet csak az utasok tehetnek a vonal felélesztéséért.

Viadukt a Cuha fölött. Fotó: zivatar.hu
Viadukt a Cuha fölött. Fotó: zivatar.hu


- A vonat továbbá olyan kulturális jellegű helyek közelében halad el, mint például a Pannonhalmi apátság, a Zirci apátság és a Bakony-Balaton Geopark - tette hozzá Mészáros András.

Alagút Eplény térségében. Fotó: Takács Zsolt
Alagút Eplény térségében. Fotó: Takács Zsolt


A vonat 4 alagúton halad át Veszprémig, ezek közül a leghosszabb az eplényi: 310 méter. 300 munkás dolgozott egykor a fúrásánál. A teljes vonalon 25 vasúti mérnök irányításával 7800 kézi napszámos dolgozott – tudjuk meg a Bakonyvasút Szövetség adataiból. A vonalat teljes hosszában 1896. december 16-án adták át.

- Megteszünk mindent, hogy megtartsuk az utókornak ezt a vasutat. A legtöbb viszont azon múlik, hogy az utasok kihasználják-e a vonatot. Ehhez pedig stabil, használható menetrend kell. – zárta szavait Mészáros András.

Olvasóink írták

  • 2. tóthmanci 2010. július 16. 10:48
    „nem mondanám, hogy agyonbeszéltük a témát :D

    pedig lenne miről értekezni.

    Igaz, ebben nincs gyilkolászás. Csak a térségek jövőjét érinti.”
  • 1. tóthmanci 2010. július 15. 10:48
    „kívánom, hogy sikerüljön.

    Az 5-ös vonalon így ünnepeltek:
    http://tartalmaskor.blog.hu/2010/07/05/ujra_zakatolt_a_vonat

    a menetrend készítési módszerekről pedig itt olvastam:

    http://tartalmaskor.blog.hu/2010/07/14/menetrendetlen_szarnyvonalak”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hőség: a Fertő-tó is majd´ 29 fokos

Szombathelyen gyenge zivatar frissíti az időt kedden délután, és ott csak 25,3 fok van,… Tovább olvasom