Kisalföld logö

2017. 10. 24. kedd - Salamon 9°C | 13°C Még több cikk.

Pályázat a Cuha-völgyi vasút fennmaradásáért és fejlesztéséért

Hatvanmillió forint uniós pályázati támogatás elnyerésével kívánják biztosítani a bakonyi, Cuha-völgyi vasúti pályaszakasz hosszú távú fennmaradását és működését - mondta Pál Béla, a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke csütörtökön, a veszprémi vasútállomáson tartott sajtótájékoztatóján.

Nem szerencsés ugyanis, hogy a műemléki és vasúttörténeti jelentőségű Cuha-völgyi vonal megszűntetése időnként újra és újra előkerül - tette hozzá. Pál Béla szerint nemrég jó alkalom kínálkozott pályázati támogatás benyújtására, ugyanis az Európai Unió az úgynevezett dél-kelet-európai együttműködése keretében meghirdette a Vasúti Örökség Dél-Kelet-Európában elnevezésű projektjét.

Erre közös pályázatot adott be a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács, a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség, a MÁV Start Zrt. és a MÁV Nosztalgia Kft. - tájékoztatott a fejlesztési tanács elnöke. Közlése szerint a támogatás elnyerésével három célt szeretnének elérni: szükség van egy megvalósíthatósági tanulmányra, amelyben a Győr-Veszprém közötti pálya fenntartható fejlődését dolgoznák ki, másrészt a MÁV Nosztalgia Kft.-vel beindítanák majd a nosztalgia-vonatokat.

Harmadsorban pedig marketing kampányokkal, tájékoztató hírverésekkel kívánják bakonyi vonatozásra és kirándulásokra csábítani a hazai és külföldi turistákat.

A két fordulós pályázat első bírálása május elején várható, a végleges döntés pedig ősszel lesz - mondta Pál Béla, megjegyezve, hogy a támogatás elnyerése esetén az unió a projekt megvalósítására 36 hónapot biztosít.

Mészáros András, a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség elnöke arra emlékeztetett, hogy civil szervezetek, önkormányzatok összefogásával sikerült megakadályozni a bakonyi vasútvonal megszűntetését, ám azt szeretnék elérni, hogy egy "használható menetrend" is legyen erre a vasútvonalra.

Olvasóink írták

  • 4. Agent 2010. március 19. 07:53
    „Továbbra is egy frankó "transzbakony" kerékpárutat tudnék a leginkább elképzelni a vasúti pálya helyén.”
  • 3. IV.Béla 2010. március 19. 00:26
    „Nagyon durva terveket készítettek már a Veszprém-Balaton vasútvonal visszaállítására: olyan terv is volt, hogy a mostani a veszprémi vasútállomás után a sínpár bemenne a föld alá és Veszprémtől délre jönne vissza a felszín fölé. A szentkirályszabadjai katonai repteret - várhatóan - hamarosan a nagyközönségnek is megnyitják, akkor lehet benne ráció, addig biztosan nem. Azt viszont látni kell, hogy jelenlegi állapotában a Győr-Vp vasutat teljesen ésszerűtlen üzemeltetni.

    Amúgy ez a Pál Béla a legutóbbi önkormányzati választásokon még MSZP-s színekben indult. Mi ez a Pál-fordulás (haha)?”
  • 2. urbaniastapista 2010. március 19. 00:03
    „A baj a Veszprém-Alsóörs vasút megszüntetésével kezdődött a vasút számára. Vissza kellene építeni. Bejutna újra Veszprém központjába a győri vonat és a Balatonra is ezzel lehetne legjobban eljutni. Citrompótlónak még jó lehet több kevésbé huszáros megoldás is:
    - Hajmáskér-Balatonfűzfő kapcsolat kiépítése a Balaton északi partjára
    - Eplény megállóhely a falu közepén és sívonatok (télen napi SOK EZER fizetőképes ember jár oda síelni)
    - Rendes elővárosi vasút a Győr közeli részeken
    A továbbiakat a 60 millából való részesedésért...”
  • 1. kivagyokén 2010. március 18. 19:53
    „Ezért tartunk itt. NEM TÁMOGATÁSRA, SEGÉLYRE VAN SZÜKSÉG!!!!! Tessék normálisan karbantartani, kiépíteni azt a rendszert, ami lehetővé teszi, hogy az emberek oda menjenek pihenni, kikapcsolódni.
    Ha ez bekövetkezik, önfentartó lesz. Persze ehez az is kell, hogy az emberek 80% 10 óra munka után ne minimálbért, hanem EURÓPAI emberhez méltó juttatást kapjanak a munkájukért”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyilkosság: megöltek egy idős nőt Szombathelyen

Megöltek egy idős nőt csütörtök délelőtt Szombathelyen a Petőfi Sándor utcában - közölte a… Tovább olvasom