Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 4°C

Kevés a napi három vonatpár Pápa és Csorna között? Íme, a szárnyvonalak menetrendje

"Elsőre blikkre mindenesetre kissé csalódott vagyok, mivel a napi három vonatpárt kevésnek tartom" - mondta a kisalfold.hu-nak Németh Gergely szanyi polgármester.


10 óra 28 perc - Öröm helyett kisebb csalódás

A szárnyvonalak menetrendjéről és a Csorna-Pápa között közlekedő napi három vonatpárról a kisalfold.hu megkérdezte Németh Gergely szanyi polgármestert.

"Legalább napi nyolc vonatpár indítása volna szükséges Csorna és Pápa között"

"Egyelőre csak röviden tudom kommentálni a menetrendet, mivel nem tartózkodom itthon. Az biztos tudom mondani, hogy július 12-én folyatatjuk az egyeztetést a környékbeli falvak vezetőivel és a minisztérium munkatársaival.

Elsőre blikkre mindenesetre kissé csalódott vagyok, mivel a napi három vonatpárt kevésnek tartom, s úgy gondolom, hogy legalább napi nyolc vonatpár indítása volna szükséges Csorna és Pápa között" – mondta Németh Gergely.

Arra a kérdésünkre, hogy a minisztérium mennyire használta fel azt a menetrendi koncepciót, melyet a Csorna és Pápa közötti települések dolgoztak ki, Németh Gergely úgy válaszolt: "úgy tűnik, nem nagyon".

A szóban forgó szolgáltatásfejlesztési és menetrendi tervet ide kattintva nézhetik meg; a dokumentumot már csak azért is érdemes szemügyre venni, mert a térség települései több alternatívát is körbejártak, megvizsgáltak.


Ünnepség Pápán, emléklap Csornán

Július 4-én, vasárnap 13 órától Fónagy János, Kovács Zoltán és Gyopáros Alpár parlamenti képviselők mondanak ünnepi beszédet a Csorna-Pápa vonal újraindításának apropóján a pápai állomáson.

A vonat 13 óra 40 perckor indul Csornára, ahol az utasok emléklapot vehetnek majd át.



Napi három vonatpár sem olcsó mulatság, ráadásul nem fogják szeretni az utasok

Végezetül, rövid elemzés: az tény, hogy ilyen kevés vonatpár mellett nagyon nehéz lesz megkedveltetni a környéken élőkkel a Csorna-Pápa vonalat, hisz senki sem szeret 2-3 órákat szobrozni a váróteremben. Ráadásul ha már újraindítják a szárnyvonalakat, akkor a költségek napi három vonatpár mellett sem lesznek éppen alacsonyak.

Vagyis ha innen közelítjük meg a közlekedéssel hosszú ideje hadilábon álló térség gondjait – lehet létjogosultsága a napi nyolc vonatpárnak.

9 óra 12 perc - Navracsics Tibor indítja útjára az első vonatot: felvirágozott szerelvény megy Veszprémbe

A Zirc-Veszprém szakaszon az újraindított a napi közlekedést 2010. július 4-én, vasárnap 9:30-10:20 között megünneplik a zirci vasútállomáson.

Az eseményen beszédet mond – többek közt – Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter.

Az ünnepség befejezését követően a tervek szerint a résztvevők felvirágozzák az első, Veszprémbe újrainduló vonatot, majd a vendégek felszállását követően Navracsics Tibor jelképesen útjára indítja a szerelvényt.

8 óra 9 perc - Elkészültek a július 4-től újranyíló vasútvonalak bevezető menetrendjei 

Az utasok átmenetileg napi 4–6 járatra számíthatnak a Székesfehérvár–Komárom, a Zirc–Veszprém, a Pápa–Csorna, a Karcag–Tiszafüred és a Lajosmizse–Kecskemét szakaszokon.

A 11-es számú vasúti szakaszon a vonatok a téli menetrendváltástól csak Győr és Zirc között közlekedtek. Július 4-től Győrtől és Veszprémig közlekedik a Győrből 5.16-kor, 10.49-kor induló vonat, valamint a hétköznapokon 14.46-kor, hétvégén pedig 15.46-kor induló szerelvény. Veszprémből indul Győrbe vonat 8.06-kor, 16.48-kor és 18.09-kor.

A 14-es vonalon évek óta szünetelt a személyforgalom, amely vasánaptól újraindul. Pápáról 5.42-kor, 13.40-kor és 17.30-kor indul vonat Csornára. A csornai állomásról 9.05-kor, 14.48-kor és 21.03-kor indulnak vonatok Pápára.

A végleges menetrendeket az önkormányzatokkal, a szakmai és társadalmi szervezetekkel megkezdődő egyeztetések eredményeként decemberre alakítja ki a szaktárca. A bevezető indulási és érkezési idők a munkába járáshoz és a csatlakozási lehetőségekhez igazodnak.

A menetrendek megtekinthetők itt.

A vasúttársaság megkezdte a hirdetmények kihelyezését is az állomásokon.

Fotó: Kelemen Zsolt (papacsorna.hu)
Fotó: Kelemen Zsolt (papacsorna.hu)

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. miracle 2010. július 03. 12:02
    „a fidesznek biztos”
  • 34. czindi 2010. július 02. 10:58
    „Csak egy kis számtan: hányan utaznak rajta? Sok vonatot látok, átlag 2-11 ember van rajta! Megéri?”
  • 33. 86 2010. július 01. 21:05
    „29. Valér
    Köszönöm, tudom, hogy a Bzmot mivel működik, csak a fogyasztás jelentőségét szerettem volna hangsúlyozni; nem mindegy, mi és mennyit pöfög el. Legközelebb egyértelműbb leszek.

    30, 31. Morpheus és Dpista
    Köszönöm, magam nem jártam végig, a megszüntetés előtt halottam egyik ismerősömtől, aki utazott rajta, de ezek szerint téves információ volt. Elnézést. Biztos csak a lassabb szakaszoknál ébredt fel :). A nyugati példa jó, de sajnos a legtöbb értelmes dologhoz hasonlóan ez is csak sok késéssel ért el hozzánk.”
  • 32. btkjac 2010. július 01. 20:20
    „Én a 11-es vonalról beszélnék. Imádok kirándulni a Bakonyba, és így könnyen megyek nyaralni a Velencei-tóhoz. De ha én zirci lakos lennék, még továbbra is óránként buszoznák, mint naponta háromszor vonatoznák. ráadásul egymás mellett van a két pályaudvar. Ezeket a járatokat a vasúti dolgozók fogják használni munkába járáshoz!”
  • 31. dpista 2010. július 01. 19:01
    „86! A vonal Csorna állomásnál az ívben 40km/h utána a Rába hidakig 60km/h. Rába felett az ártéri hidakkal együtt 10km/h, ezt követően 60 km/h, kivéve a Marcal feletti híd. Újabb 40km/h Pápa állomás előtti ív. Jobb és alacsony tengelyterhelésű négytengelyes motorkocsival, aminek 13t alatt van a a tengelyterhelése ilyen volt a tavalyi különvonat motorkocsija is bizony simán futott hiába volt szó szerint kitömve a vonat. Egy szakaszon nagyobb sebesség is ki lett próbálva. :-) A 30km/h az itt nem ismert sebesség. :-) Hogy eltel 2007. március 4. óta több mint 3 év az nem változtat semmit, a pálya ugyanúgy 60-al járható. A biztosító berendezések mindenhol működnek a távíróoszlopok kivételével minden rendben van műszakilag. A menetrend fent van, nem lesz egy óra hanem 53 perc. Idővel a Bakony Volán kis buszaival lehetne vonatra hordani mint ahogy tőlünk nyugatabbra működik.”
  • 30. Morpheus 2010. július 01. 18:25
    „86:
    A pálya nincs olyan rossz állapotban. Utaztam a tavaly júniusi különvonaton, akkor jóval többet bírt mint 30... Szerintem azóta se romlott drasztikusan :).”
  • 29. valér 2010. július 01. 18:18
    „86!!
    A BZ motor vonat DIESEL!!!”
  • 28. 86 2010. július 01. 17:51
    „Értelmesebb lenne buszokat járatni Pápa és Csorna között - kevesebbet fogyaszt (Diesel: 330,- Ft/liter), gyorsabb és elég buszonként 1 ember. Több átjárón keresztülmentem kocsival ezen a vonalon, s a pályára ránézve nem volt biztató állapotban - persze nem vagyok szakember. Ha ól emlékszem, már a leállítás előtt is max 30 km/h-val lehetett menni, s azóta eltelt kb 1-1,5 év. Az egykori állomásokból, berendezéseikből maradt még valami, vagy a MÉH-ben végezték?
    Csorna-Pápa táv lesz egy óra, ha nem másfél. Nyáron, negyven fokban a Bzmot-ban 30 km/h-val döcögni...... én inkább a buszt választanám.
    Mennyit nyomott eddig az állam a MÁV-nak egy évben? 50 milliárdot? Mennyit fog a hasonló újraindítások után adni? Mennyien fognak rajta utazni? Elnézést az érintettektől, de napi 3-10 fizető utasért egy vasútvonalat annak minden infrastruktúrájával fenntartani nem éppen ésszerű dolog. A Bakony Volánnak már vannak 15-20 férőhelyes buszai, kíváncsi lennék, ezt a lehetőséget vizsgálta-e egyáltalán valaki?”
  • 27. miracle 2010. július 01. 15:29
    „creat
    http://www.nfgm.gov.hu/data/cms1164185/Mellekvonalak_kormszov_sajto_061207.ppt”
  • 26. miracle 2010. július 01. 15:26
    „valér
    És mi értelme van egy ideiglenes izének, amit senkivel nem egyeztettek? Ennyi erővel éjjel fél 2-kor is indulhatna, aztán majd azt mondjuk, nyugi ez csak ideiglenes.
    Ez az egész csak arra volt jó, hogy tegyenek egy pipát mellé, az ott élők száját befogják vele. Fogunk még látni egy pár ilyen kirakat intézkedést.”
  • 25. creat 2010. július 01. 15:02
    „Én szívesen olvasnék adatokat napi bontásban, esetleg járatbontásban a fizető és nemfizető utasokról!
    Az adatok birtokában mondjuk év végén vissza lehetne térni az ügyre.”
  • 24. dpista 2010. július 01. 14:35
    „miro132! Igen 1 szóló Bz ingázik fel és alá. Kivéve most vasárnap. Két-két fős személyzet egy nap.”
  • 23. dpista 2010. július 01. 14:33
    „valér! Tudjuk nem kell annyira túllihegni a dolgokat. Még lesz itt munka bőven. Majd meglátjuk ki mennyire fog keresztbe tenni. A Start 7 pár vonatot tervezett ezt fönt és lent lecsökkentették 3 párra.”
  • 22. miro132 2010. július 01. 14:05
    „elnezem ezt a menetrendet nekem ugy tunik hogy egy db vonat jon megy a ket varos kozott. regen 2 db volt uzemben is egyszerre indultak a ket vegallomasrol - szanyban keresztezetk egymast.
    Nekem furcsanak tunik hogy csornarol reggel 9 kor indul az elos vonat. a lenyeg az lenne hogy mindket varosba kb 7:00 korul be kellene erni a vonatnak hogy csatlakozasa legyen gyor es sopron fele illetve a diakoknak is jo legyen . delutan a fel3 as induals szertintem oks de persze a csatlakozasokat itt is meg kellene nezni nem ?”
  • 21. valér 2010. július 01. 13:51
    „A végleges menetrendeket az önkormányzatokkal, a szakmai és társadalmi szervezetekkel megkezdődő egyeztetések eredményeként decemberre alakítja ki a szaktárca. A bevezető indulási és érkezési idők a munkába járáshoz és a csatlakozási lehetőségekhez igazodnak.”
  • 20. valér 2010. július 01. 13:49
    „A sok okosnak üzenem hogy ez csak egy IDEIGLENES menetrend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 19. tódi 2010. július 01. 13:39
    „Kevés ?
    Sok !”
  • 18. miracle 2010. július 01. 13:35
    „mozart
    Az nem csoda, mert GYSEV-különvonat járt arra már, de mi köze ennek a Győr-Celldömölk vonalhoz ???”
  • 17. Mankapunka 2010. július 01. 13:11
    „Tényleg,szexelt már valaki vonaton???? MErt akkor ezen a kihalt kocsikban ki lehetne próbálni,ahogy zötyög.”
  • 16. Mankapunka 2010. július 01. 13:10
    „Kártyázni akarnak,új pókertörvényvan,így fel kell őket jelenteni,hogy szabálytszegnek.

    Kocsitakarítónak elmennék,hátha egy kis aprót találnék a kocsikban. :))”
35 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Határozatképtelenség miatt nem ülésezett a nyugat-dunántúli fejlesztési tanács

Nem tudta megtartani szerdán, Zalaegerszegre összehívott ülését a Nyugat-dunántúli Regionális… Tovább olvasom