Kisalföld logö

2018. 09. 19. szerda - Vilhelmina 13°C | 27°C Még több cikk.

Buszok hajszája a 83-ason - egyik sofőr sem úszta meg a büntetést

Mint ismert, két busz körülbelül 80 km/órás sebességgel üldözte egymást a 83-as főúton, a hátsó próbált előzni, az előtte haladó nem engedte. A videóból országos hír lett. Megkérdeztük a két busztársaságot a botrány utóéletéről.

A keskeny főúton

Június 22-én a Zoom.hu felvétele alapján írtuk, hogy a 83-as főúton Tét irányába két távolsági busz versengett. A hátsó busz kormányánál ülő sofőr többször csak az egyik kezével irányította a járművet, a másikkal a hajszát rögzítette a mobiljával. Az eset ott történt, ahol köztudottan rendkívül keskeny a főút. Másfél éve megmértük a 83-as szélességét, a negatív rekord 5.90 méter volt. Tét térségében két ponton 6.40 és 6.50 métert jegyeztünk. Az útszélesség nem túl ideális ahhoz, hogy busz előzzön másikat.

Közúti veszélyeztetés

A hajszában érintett két társaság, az ÉNYKK és Blaguss három hete szigorú vizsgálatot ígért. "Meghallgattam cégünk gépkocsivezetőjét. Elismerte, hogy a KRESZ szabályait megszegte, vezetőhöz méltatlan viselkedést tanúsított, veszélyeztette az utasok és a közlekedők épségét" - mondta Szlávik Gábor. A Blaguss Agora ügyvezetője hozzátette: a sofőr munkaviszonyát azonnali hatállyal megszüntette.

"Az ÉNYKK vezetőivel asztalhoz ültünk, leszűrtük a tanulságokat. Megállapodtunk: segítjük egymás munkáját, gépkocsivezetőink figyelmét felhívjuk a kollégák iránti szolidaritás fontosságára" - közölte Szlávik Gábor.
 
Amikor a hátsó busz beérte az előtte haladót, a sofőrök nem túl szívélyesen váltottak pár mondatot - hallatszik a világhálóra került felvételen.
Amikor a hátsó busz beérte az előtte haladót, a sofőrök nem túl szívélyesen váltottak pár mondatot - hallatszik a világhálóra került felvételen.

Lépések az utasok biztonságáért

A 83-ason történt buszos üldözést az ÉNYKK is vizsgálta. "Munkatársunkat fegyelmi eljárás során szankcionáltuk" - tudtuk meg Hegedüs-Kuti Piroskától. Az ÉNYKK kommunikációs csoportvezetője a sofőr büntetésének mértékéről nem közölt továbbiakat. Más forrásból úgy értesültünk: az elől haladó busz vezetője nem vesztette el állását. A döntésben feltehetőleg szerepet játszik, hogy az ÉNYKK évek óta sofőrhiánnyal küzd, buszokra ragasztott reklámokkal próbálnak új kollégákat "csatasorba állítani".

Az ÉNYKK és a Blaguss a botrány tanulságait a belső autóbuszvezetői képzéseken ezentúl ismerteti. A felek minden olyan részletről tájékoztatják egymást, ami a biztonságos közlekedést szolgálja. Ez minden utas érdeke.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Marhák is segíthetik az árlevezetést

Az új erdőtörvény alapján már - feltételek mellett - engedélyezik az erdei legeltetést. Szomolányi… Tovább olvasom