Kisalföld logö

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta 2°C | 6°C Még több cikk.

Balaton-dél: megújul egy vasútvonal

Teljes egészében korszerűsíti és átépíti a Lepsény-Szántód-Kőröshegy vasútvonalat.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a Balaton déli part vasútvonal rekonstrukciójának keretében teljes egészében korszerűsíti és átépíti a Lepsény-Szántód-Kőröshegy vasútvonalat, amelyen várhatóan 2015 nyarától a jelenlegi óránkénti 80, illetve jelentős hosszban 60 kilométeres helyett 100 kilométeres sebességgel közlekednek majd a vonatok.

A NIF pénteki, MTI-hez eljuttatott közleményében kiemeli: eredményes közbeszerzési eljárás esetén a nyertes vállalkozóval év végén köthetik meg a szerződést, a kivitelezés pedig 2014 elején kezdődhet. A körülbelül 32 kilométeres szakasz felújítása 2015 nyarára fejeződhet be.

Siófok térségében a Szabadifürdő megállóhely - Siófok állomás - és Zamárdi felső állomás között új, második vágány építésével biztosítják a vasúti forgalom zavartalanságát.

A part zajterhelésének csökkentésére a kritikus helyeken Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban, összesen mintegy 4 kilométer hosszan zajárnyékoló falat, illetve körülbelül 17 kilométer hosszan rugalmas sínágyazatot telepítenek - olvasható a közleményben.

A következő, Szántód-Kőröshegy állomás - Balatonszentgyörgy állomás közötti, körülbelül 53 kilométer hosszú szakasz átépítésének közbeszerzési kiírása 2013. negyedik negyedévében várható, eredményes közbeszerzés, illetve a forrás rendelkezésre állása esetén az első szakasszal egy időben megépülhet.

A NIF emlékeztet arra, hogy 2014 végére befejeződik a Kelenföld-Tárnok vasútvonal korszerűsítése, így a Kelenföld-Székesfehérvár között már korszerű, európai színvonalú vasúti vonalszakaszon lehet közlekedni. A rekonstrukciónak köszönhetően Budapest – Siófok (Zamárdi) között az utazási idő a jelenlegi 105-114 percről 80-89 percre csökkenne. A dél-balatoni fejlesztés mindkét szakasza rekonstrukciójának megvalósulásával Keszthelyig átlagosan mintegy 20 perccel csökken az utazási idő.

A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósult meg, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Brok Útja Rali: Győrben és a Balatonon is

Hetvenöt autó indulására lehet számítani a Magyar Borok Útja Ralin, augusztus 30. és szeptember 1.… Tovább olvasom