Kisalföld logö

2018. 01. 19. péntek - Sára, Márió 3°C | 7°C Még több cikk.

Autópálya felújítások 2 milliárd forintból: az M1-esen 42 km-nyi út újul meg

Áprilisban kezdődnek az autópályák felújítási programjának 2011-re tervezett munkálatai. A legnagyobb burkolat-helyreállítási munka az M1-es autópályán lesz.

A felújítási tervek elkészítésekor továbbra is elsődleges szempont volt, hogy a kivitelezésre a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett és a legrövidebb időn belül kerüljön sor.

A tavalyi évhez viszonyítva az ÁAK Zrt. 2011-ben mintegy 2,4 milliárddal kevesebbet, várhatóan nettó 2 milliárd forintot fordít a kezelésébe tartozó gyorsforgalmi úthálózat fenntartására és karbantartására.

A jelentős költségcsökkentés miatt ennek az összegnek a túlnyomó részét karbantartásra kell fordítani, a burkolat- és hídfelújításokra a korábbi évek gyakorlatától eltérően a szakmailag indokoltnál jóval kevesebb forrás jut.

Összehasonlításképpen a társaság 2006-ban 9, 2007-ben 5,6, míg 2008-ban nettó 6,7 milliárd forintot költött rekonstrukciós munkálatokra. A felújítások költségtervéhez az ÁAK és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ közötti fenntartási és üzemeltetési szerződés szolgál alapul.

Az idei esztendő legnagyobb burkolat-helyreállítási munkájának helyszíne az M1-es autópálya 12-64 km-szelvények közötti része lesz (Bicske térsége), ahol szeptember és október között a haladó sáv aszfaltrétegének cseréje mellett az alapréteg megerősítését fogja elvégezni a megbízott kivitelező.

A rekonstrukció alatt a hosszabb idejű zárások esetén is irányonként két sáv áll majd az arra közlekedők rendelkezésére, így elkerülhetők lesznek a nagyobb torlódások és fennakadások.

Nagyfelületű burkolatjavításra ezen kívül még az M0-s autóút déli szektorában, valamint az M3-as autópálya emődi térségében kell számítani az év során.

2011-re két nagyobb csomópont felújítási munkát ütemezett be az ÁAK, melyeknél egyebek mellett többrétegű burkolatjavításra is sor kerül majd. Az egyik helyszín az M3-as autópálya gödöllői csomópontjának jobba oldala, a másik pedig az M7-es autópálya 63. km-szelvényénél, Székesfehérvár közelében található bal felhajtó ág lesz.

Mindkét esetben ősszel kezdődnek a munkálatok, mivel Gödöllő térségében Magyarország EU-elnöksége, az M7-es autópályán pedig a Balatonra igyekvők miatti forgalomnövekedésre való tekintettel nem terveznek korlátozásokat a társaság szakemberei.

A csomóponti rekonstrukciók és a nagyfelületű burkolatcserék mellett öt jelentősebb hídfelújítási munka szerepel az ÁAK idei programjában. Ezek közül az első, az M19-es autóút 1. km-szelvényénél található híd felújítása már márciusban elkezdődött.

A munkálatok befejezése májusban várható, addig váltakozó irányú, jelzőlámpás forgalomirányítás lesz érvényben a létesítményen. Ezen kívül az alábbi helyszíneken várható hídfenntartási tevékenység az év során:

Július 4. - 22.: M8, Pentele híd (80. km-szelvény), üzemi korlátépítés, rövid idejű leállósáv záráson kívül más forgalomterelést nem igényel.

Július 30. - szeptember 30.: M5, Szentlőrinci úti csomóponti híd (13. km-szelvény), szerkezeti gerenda javítás, sarucsere, teljes hídzár, terelőút a közeli csomóponton keresztül.

Augusztus 1.- szeptember 15.: M1, 8119 jelzésű híd (Tatai csomópont, 67. km-szelvény), korrózióvédelem, korlátcsere, mozgó forgalomterelés.

Augusztus 9. - szeptember 9.: M15, vasúti híd (5. km-szelvény), részleges szigeteléscsere, dilatációs szerkezet cseréje, félpályás, jelzőlámpás forgalomterelés.

A fenntartási és karbantartási tervek elkészítésekor az elmúlt évekhez hasonlóan idén is elsődleges szempont volt, hogy a beruházások a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett és a legrövidebb időn belül valósuljanak meg.

A munkálatok lebonyolításának időpontjait a tervkészítők a Forma-1 Magyar Nagydíjához igazítva állapították meg, így a verseny idején (július 31.) nem lesz olyan építkezés, amely a hazai gyorsforgalmi úthálózaton jelentős forgalomkorlátozással járna.

Olvasóink írták

  • 4. fityesz 2011. április 08. 09:44
    „Itt csak egy igazi (nem-fülke) forradalom segítene.Elég már a politikus bűnözőkből!”
  • 3. dw748a 2011. április 08. 09:13
    „Jah és ami a legszomorúbb, hogy ezek mind kitudódnak. ÉS senki nem tud csinálni semmit!!!”
  • 2. dw748a 2011. április 08. 09:12
    „Tele van a kincstár úgy veszem észre!!!! 16milliárd az az autóiparnak, 2milliárd a zsebbe, 7 milliárd a kormánynak új autókra... és ez még csak aprópénz... ki tudja mennyit lopnak csalnak el az adófizetőktől... Felelősöket felesleges keresni. Majd egy valakire megint ráhúzzák a vizes lepedőt.”
  • 1. Hedon 2011. április 07. 16:36
    „"Nagyfelületű burkolatjavításra ezen kívül még az M0-s autóút déli szektorában, valamint az M3-as autópálya emődi térségében kell számítani az év során."

    Ez igen. Az M3-as autópálya emődi szakasza 7 éves.
    Most pedig már "nagyfelületű" burkolatjavításra van szükség.
    Felelősök? Műszaki ellenőr(ök)?
    Beruházó részéről: jóteljesítési garancia? szavatosság?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Európai hajózási konferencia Esztergomban

A vízi szállítás szerepe az uniós gazdaságok fejlesztésében, a hajós munka népszerűsítésének… Tovább olvasom