Kisalföld logö

2017. 07. 29. szombat - Márta, Flóra 16°C | 27°C Még több cikk.

Adria kontra Balaton

Balaton–Horvátország - Egyértelmű, hogy összességében a Balaton olcsóbb, mint Horvátország. Nincs viszont jelentős árkülönbség a benzinárban, ami ott megdobja a számlát, az az éttermi fogyasztás és nagy valószínűséggel a szállás.

Horvátország egyébként is túl sokrétű világ ahhoz, hogy egészében vessük össze a magyar tengerrel. Legdrágább és legtávolabbi paradicsomával, Dubrovnikkal például egyszerűen értelmetlen lenne, de talán érdemes megnézni Krk-sziget, Zadar, esetleg a horvát tengerpart legolcsóbb környékét, Primostenét. Krk szigete számunkra a legkönnyebben elérhető vidéke az Adriának.

Szállás

A Krk-szigeten  egy háromtagú családnak körülbelül 300 ezer forintjába kerül egy hét – útiköltséggel együtt –, ha „zimmer freit" választ és étteremben eszik. Nehéz összevetni, de körülbelül 14.000 forint az, ami a Balatonnál 10.000, vagyis a kétfős apartman egy éjszakára. A kétágyas szobák árában már nagyobb a különbség, sok helyen ott duplája a balatoninak: mondjuk 12 ezer forint éjszakánként. Nem veszünk most el a számos kategória között, de úgy számoljuk, az említett háromtagú család 100–110 ezer forintot fizet a Krk-ön eltöltött hét éjszakáért.

Árak, díjak: Egyértelmű, hogy összességében a Balaton olcsóbb, mint az Adriai-tenger partvidékének üdülőhelyei.

Üzemanyag, Sztráda

A benzinár összevetése szintén nem könnyű: a „holtankoljak.hu" című portál tegnap 285 forintra számította át a horvát árakat, vagyis úgy tűnik, mintha tíz forinttal olcsóbb lenne az üzemanyag, mint itthon. Ez viszont hosszú távon biztosan nem állja meg a helyét. A győri Máté Noémi egy héttel ezelőtt mintegy 305 forintot költött a sima, ólommentes benzin literjére zadari útja során. Fontos ismerni az autópályadíjakat is: Letenyétől Zadarig 5500, összesen tehát 11 ezer forintba került a sztráda.

Máté Noémi elmesélte azt is: ismerős révén találta a szállást, ami így jóval olcsóbb volt, egy éjszakára egy főnek 15 eurót (4000 forintot) kellett költenie. Az eurót egyébként sok helyen elfogadják és az éttermekben szinte mindenütt fizethetünk kártyával. S még egy adalék: a győri hölgy szerint szinte mindegy, hogy itt veszünk-e kunát, illetve eurót, vagy pedig ott váltjuk-e át pénzünket horvát valutára – nincs különbség.

Adria kontra Balaton

Étel, ital

Végül pedig „együnkigyunk" képzeletben hét napig, így vethetjük csak össze igazán a Balatont és az Adriát. Bolti élelmiszert nem érdemes hosszú távra csomagolnunk, mert az ott sem drágább; a kenyér például 280 forintba kerül Horvátországban. Míg azonban egy pizzát a Balatonnál 1000-ért kapunk, ott 1800–2000 forintot fizetünk érte. A sör korsója itt 300–350, ott 500–600 forint. Duplájába kerül a pohár üdítő is: Balatonalmádiban 250–300, Pulában 500–550. A palacsinta ott 600, a Balatonnál 120–150. Egy tál főételért – mondjuk egy bécsi szeletért – durván 3000 forintot fizetünk egy horvát étteremben, vagyis körülbelül másfélszer többet, mint a magyar tengernél.

Olvasóink írták

• 5. fafa1992 2009. augusztus 30. 11:48
    „Babill:
    Előtted ketten is részletesen levezettük a dolgot...
    De ne zavarjon :)”
  • 4. Babill 2009. augusztus 27. 12:35
    „Akárhogy számolunk a Balaton olcsóbb.”
  • 3. manosmanus 2009. augusztus 23. 10:33
    „Ebben az évben 7. alkalommal nyaraltunk az Adrián, ennyi idő alatt azt hiszem, hogy az árak terén gyűjtöttünk egy kevés tapasztalatot. Először is annyit, hogy itthonról soha nem vittünk magunkkal semmi kaját, pedig mindig
    appartmanba laktunk. Ezzel azt hiszem meg is mondtam mindent az árakról. DE . Egyszerűen nem értem ezt az összehasonlító táblázatot. Ezzel a táblázattal nem fogják visszacsábítani a turistákat a Balatonhoz, mert szinte mindenki tudja, hogy ezek a balatoni árak enyhén szólva gyanúsan alacsonyak. Valahogyan az Adriára írt árak meg túlságosan magasak. Milyen sört hasonlít össze , mekkora pizzáról is van szó ??. Miért kell süketelni már megint. Üzemanyagba 305 ft-ost nem találtunk ( persze, lehet hogy nem is azt kerestük), kunát nem mindegy, hogy hol vált az ember ( idén legjobban a bank váltotta, a tavaly a nem hivatalos pénzváltók). Ha mindent jól utánaszámolok (balatoni strandbelépők, parkolási díjak ami az Adrián nincs) nem is biztos, hogy olcsóbb a Balaton
    a táj a levegő, a látvány és a szórakozási lehetőségek simán verik az itthoniakat, nem beszélve a fagyiról, amiről
    előttem is írtak (1 gombóc nem 4 dkg, hanem amennyi belefér a kanálba) Akkor mi a drága és mi az olcsó, azt döntse el mindenki saját maga”
  • 2. wicca 2009. augusztus 12. 15:09
    „fafának midenben igaza van, és ienis kell a tenger feeling:)”
  • 1. fafa1992 2009. július 23. 14:27
    „Mi tegnap érkeztünk meg Horvátországból, és a legtöbb dolog nem úgy van, ahogy itt leírják...
    8 éve járunk ugyan oda, egy kis faluba Zukve-be (Zadar-tól 20 km-re). 150 méterre voltunk a strandtól, a környék egyik legszebb apartmanjában az ára: 12 Euro/fő/éj. A közvetlenül a tengerparton lévő házakban 15 euro/fő.
    Zadar-ban, és Pag városban a felkapott éttermekben a pizza 30 kuna (1200 ft), friss kenyeret pedig 6 kunáért vettünk (180 ft).
    Na és akkor a fagyi. Amit itthon kapunk fagyi címszó alatt, az még köszönőviszonyban sincs a horvát fagyival...
    Egy gombócot szinte mindenhol 5 kunáért adnak (200 ft), nagyon ritkán találni 4, de 6 kunáért is. Viszont akkora adagot adnak, hogy egy gombóc az itthoninak minimum a másfélszerese, de inkább a kétszerese, szóval nyugodtan lehet számolgatni...
    Sok helyen olvasom, hogy a horvátoknál mennyivel olcsóbb a benzin. Ez viszont nem igaz, mert szinte ugyanannyi, mint itthon, de inkább drágább.
    Sör a strandon 10 kuna (400 ft), azt meg ne mondja nekem senki, hogy a balatonnál 350 ft. Ne vicceljünk!
    "S még egy adalék: a győri hölgy szerint szinte mindegy, hogy itt veszünk-e kunát, illetve eurót, vagy pedig ott váltjuk-e át pénzünket horvát valutára - nincs különbség."
    Igenis van különbség. Ha eurot viszünk ki, és ott váltjuk át kunára, jobban járunk, saját tapasztalat.
    Szóval mindent összevetve azt gondolom, hogy emögött a cikk mögött személyes érdekek állnak, mert gyanúsan drágának állítják be Horvátországot, mikor az olcsóbb a Balatonnál.
    Ja, és az Adria mellett szól az a sós levegő, a tengeri víz, és a gyönyörű táj.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Keszthelyi Nyári Játékok

Idén egy magyar darab, a Fekete Péter szerepel a Keszthelyi Nyári Játékok programján. Tovább olvasom