Kisalföld logö

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 9°C | 22°C Még több cikk.

Porok és kapszulák - Megéri?

2017.05.30. 19:03:41

Szeptember óta az életem része a súlyzós edzés, és úgy látom, hogy a táplálékkiegészítőkkel kapcsolatban bizonyos tévhitek miatt sokan bizalmatlanok.

Volt már erről az előző diétám alatt is egy bejegyzés. Ebben most picit más irányba szeretném terelni a dolgokat, így ha arra vagy kíváncsi, mik is pontosan a táplálékkiegészítők, milyen típusai vannak és melyik mire jó, kattints ide az előző írásomhoz.

Ezúttal arról lesz szó, hogy jelen pillanatban én miket használok, és mennyire tartom őket hasznosnak, mennyire váltak be nekem.

Azért azt ebből sem hagyhatom ki, hogy mik is azok a táplálékkiegészítők. Még mindig nem koksz, cucc, anyag vagy szteroid. Asszem ennyi verziót hallottam eddig. :D A nevében is benne van: kiegészítik a táplálékot.

Ezek olyan termékek, amikkel kényelmesen pótolhatjuk az elmulasztott, vagy rosszabb minőségű, feldolgozott élelmiszerekből hiányzó vitaminokat, fehérjéket és más hasznos anyagokat. Azért találták ki őket, hogy az étkezést hatékonyan ki tudjuk egészíteni a céljainknak megfelelően.

Én jelen pillanatban napi 13 tablettát/kapszulát szedek. Ez amúgy nem számít soknak, ahogy a "sorstársaimat" elnézem. :D Ezt még kiegészíti egy kis por is. Sorolom is, mik ezek. Természetesen az összes cucc a Scitec terméke.


1. 100% Whey Pro

Ez az egyik full alap táplálékkiegészítő. Fehérjepor, speciel ez a legjobb amit eddig próbáltam, ízben és állagban verhetetlen. Úgyhogy szeptember óta nem is veszek mást. :D

A fehérjék az izomregeneráció legfontosabb elemei. Minél többet edzünk, annál nagyobb szükségünk van rá. Én meg ugye kb. ott élek az edzőteremben, így az extra terheléshez kell az extra fehérjebevitel, napi 150 grammot kell jelen pillanatban megennem.

A fehérjepor azért jó, mert nem kell sütni-főzni, csak összekeverni vízzel. Megenni is könnyebb, mint ugyanennyi gramm fehérjét tartalmazó adag husit, plusz jóval könnyebben emészthető, mint a szilárd kaja. Meginni egyébként reggel, és edzés után ideális.

Ebben a szigorú diétában a napom fénypontja, amikor megiszom vagy megeszem valamivel. Most épp citrom-sajttorta, meg mézes vanília ízűt tolok. Annyira nem tudom vele feldobni a kajáimat, mint a lightosabb diétában, de azért az ínséges idők kihozzák belőlem a kreativitást.

Kávét csak feketén ihatok, abba is szoktam keverni, amitől gépi kapucsínó beütése lesz. Sőt, a tojásomhoz is rakok, és megsütöm mint egy palacsintát. Sz*rul hangzik tudom, ronda is, de legalább meleg és édes. :D

2. Mega Daily One

Semmi extra, multivitamin. Egy ilyen egyoldalú diétában muszáj. Napi kettőt szedek belőle, nekem ez elég is hogy ne görcsöljek, meg ne kezdjen hullani a hajam. Amikor szükségét érzem, pluszban dobok rá kálciumot meg magnéziumot.

3. Chromium Picolinate

Kedvencem, a króm. Azt tudni kell rólam, hogy az előző diéta teljesen kifordított önmagamból, mármint kaja téren. Amikor azt elkezdtem, nem voltam édesszájú. Akkor ettem csokit, ha kaptam. Most mindenem a csoki, és a két diéta között volt hogy annyira kívántam, hogy tiszta kaja ide vagy oda, elzúztam a boltba a nagymilkáért.

Néha volt ez más kajákkal is, nyilván. Én szinte mindig éhes vagyok, meg mindig kívánós. Mármint voltam. Mert a króm most is egy csoda, nem is értem, miért nem szedtem az elmúlt hónapokban. Mert az a szitu, hogy úgy istenigazából eddig a 1,5 hét alatt nem kívántam meg semmit.

Durva, mi? Én. Se csoki, se süti, se fagyi, se cukor. Oké, persze, meg tudnám enni, de nem érzem azt az idegtépő sóvárgást. Amúgy úgy működik, hogy stabilizálja a vércukor szintet. Napi hármat szedek.

4. Hyper Carnitine


Zsírégető. Én már mindenféle karnitint próbáltam, nekem ez vált be a legjobban.

Ez acetil L-karnitin, ami az L-karnitin fejlett, acetilált formája. A karnitin segít a zsírégetésben, az acetil rész pedig a szint fenntartására használódik fel.

A karnitin amúgy javítja az állóképességet is, és késlelteti a fáradtságérzet kialakulását. Plusz: enyhíti az izomlázat. Annyit érzek tőle, hogy izzadok mint a ló (én, aki amúgy nem tud izzadni gyárilag), és azt is érzem, hogy később fáradok el. Meg edzés közben  a pulzusszámomat is alacsonyabban tartja azonos terhelés mellett.

Kettőt veszek be belőle edzés előtt fél órával.

5. Top Shape

Ez amúgy ördögnyelv-kivonat. Biztos hallottatok már róla.

Még korábban hallottam a Top Shape-ről, hogy elveszi az étvágyat, meg jobban telít tőle a kaja, amit megeszek. Igazából miért ne alapon nyúltam hozzá, hazudnék ha azt mondanám, hogy hittem benne. :D

Napi 6 kapszula az adag, étkezés előtt, sok folyadékkal. Én ugye úgy voltam vele, hogy nekem, a bélpoklosnak SEMMI nem csökkenti az étvágyát, pláne nem ez a divatos ördögnyelv izé. Nekem, aki a falat tudná kaparni, amikor éhes. Aha.

Hét közben nulla szénhidráton vagyok, azaz nem ehetek szénhidrátot. Azaz nem ehetek zabot meg rizst meg édeskrumplit, csak fehérje van meg valamennyi zöldség. A harmadik nap körül tudatosult bennem, hogy a dolog működik.

Azt a klasszik haskorgós éhségérzetet eddig talán kétszer ha éreztem. Ez mentálisan borzasztóan sokat segít, mert sokkal könnyebb úgy tartani a diétát, hogy nem megy az agyadra az állandó éhségérzet. És igen, jobban is telít. A makroadag csirke-jégsali kombóm után van, hogy úgy érzem magam, mint aki végigzabált egy ötfogásos ebédet.

Imádom.

6. BCAA Xpress

Aminosav. Az izmok építőanyaga a fehérje. A fehérjék építőkövei pedig az aminosavak.

Én italporban használom, mangós ízben. Meg az almás is nagy kedvencem, nagyon jó íze van. Főleg diétában, amikor szinte csak vizet ihatok. :D

Jó lehet annak, aki izomtömeget szeretne növelni, meg annak is, akinek zsírégetés a célja. Meggátolja az izomleépülést, és intenzíven segít a regenerálódásban, hasonlóan a glutaminhoz. A diétában is segít, mert szabályozza a zsírosodást és valamennyire csökkenti az éhségérzetet is.

És a címben feltett kérdésre válaszolva - Megéri? Nyilván. Egy ilyen egyoldalú diétában borzasztóan fontosak a kiegészítők. Ezek nélkül a diéta is nehezebb, és a fejlődés is. Viszont fontos a jó minőség.

A Scitec Európa egyik legmegbecsültebb étrendkiegészítő márkája. Brutál mennyiségű, 1500 tonna tejsavófehérjét adnak el évente, minden legyártott fehérjéjéről publikálják a laborteszteket. Ezeknek az eredményeit fel is teszik a netre, ahol bárki leellenőrizheti a sajátját a gyártási szám alapján.

Jó szívvel ajánlom minden terméküket.

A következő poszt a hét második felében jön, téma: hogyan bírtam az első két hetet. Elöljáróban annyit, hogy nehezen. De nem veszem le a szememet a célról.