Kisalföld logö

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos 0°C | 9°C Még több cikk.

Vonatkatasztrófa fenyegetett a MÁV-nál

Két súlyos vonatbalesetet előztek meg szinte az utolsó pillanatokban a hét első felében - írta pénteki számában a Magyar Nemzet a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetéra hivatkozva, amely azonnali vizsgálatokat követelt.

Az egyik esetben, május 16-án a Tura és Aszód közti fővonalon két vonat haladt egymással szemben a menetrend szerinti, legalább 120 kilométeres óránkénti sebességgel. A turai forgalmi szolgálattevő, miután észrevette sokaknak majdnem végzetes tévedését, a fő-menetirányítót tájékoztatta a helyzetről, aki még időben tudta értesíteni a mozdonyvezetőt - számolt be a lap. Mint írták, a szerelvények egymástól pár száz méterre álltak meg.

Két nappal később Újfehértón a Debrecen felé közlekedő Floyd magán-vasúttársaság által üzemeltetett tehervonat indult el felhatalmazás nélkül. A szerelvény meghaladta a vörös kijárati jelzőt, ezzel keresztezve a Debrecen felől bejáró gyorsvonat útját.

A balesetet - a lap beszámolója szerint - csak a biztosítóberendezés akadályozta meg. A lap szerint a MÁV-nál megerősítették a történteket és azt közölték, hogy hivatalból vizsgálatot indítottak.

Olvasóink írták

  • 5. zolikom 2011. május 21. 07:39
    „Egyébként a Blikk szerint ökológiai oka volt a a biztosítóberendezés hibájának:
    http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/kigyo-okozott-majdnem-vonatkatasztrofat-2052892”
  • 4. zolikom 2011. május 21. 07:36
    „Azt a másfél kilométert fél perc alatt tette volna meg a két vonat teljes sebességgel. A fékezéshez pedig legalább 600 m, 20 másodperc kell 120 km/h-ról. Ha történetesen csak az egyik mozdonyvezetőt nem sikerült volna berádiózni, kész a katasztrófa. Érdekes, hogy a vasúti szabályokat pont az egyik utoléréses baleset után módosították úgy, hogy kikapcsolt biztosítóberendezésnél az állomásközben alkalmazható a teljes sebesség. Addig csak vánszorogtak a vonatok, bár az biztonságosabb volt, de hát a kedves utas zúgolódott.
    A szolgálattevő kb. két perc alatt ki tudta volna kapcsolni az áramot, de attól még a két vonat a lendülettől tovább gurul. Áramszünet sűrűn van, akkor a mozdonyvezetők mégsem fékeznek, hiszen ki tudja miért nincs villany. Az acélkerék-acélsín kapcsolat súrlódása olyan kicsi, hogy a szerelvények kilométereket is megtehetnek lendületből.”
  • 3. RickCartman 2011. május 20. 20:57
    „másfél kilométerre álltak meg egymástól -szó nem volt katasztrófahelyzetről, túlzás, felnagyítás, szenzációhajhászás - mindent a kedves olvasóért/bamba tévénézőért, előre a napi szörnyülködni való összegereblyézéséért!”
  • 2. mokuslekvar 2011. május 20. 16:52
    „vonatkatasztrófa? Az egész MÁV egy katasztrófa .”
  • 1. oPTiKa 2011. május 20. 16:37
    „"A balesetet csak a biztosítóberendezés akadályozta meg" - persze, az a dolga. Csak azt csodálom, hogy a másik esetben nem avatkozott be... Fura, hogy a szolgálattevö nem tud megnyomni egy gombot, ami kikapcsolja az áramot a felsövezetékböl...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mérgezés gyanújával vittek kórházba négy gyermeket Újszilvásról

Négy kisgyermeket vittek mérgezés gyanújával a Pest megyei Újszilvásról a ceglédi kórházba… Tovább olvasom