Kisalföld logö

2017. 01. 23. hétfő - Zelma, Rajmund -7°C | 2°C Még több cikk.

Vízi tréning az erős kondiért

A vízi tréning, más néven az aquajogging egy feltörekvő fitneszágazat, amely a víz felhajtóerejét és ellenállását használja ki. Célja, hogy kondíciónkat erősítse, és eközben ne terhelje a gerincet és az ízületeket. Minden korosztály számára hasznos és kellemes testedzési forma.
Akik valami újra vágynak, azok a vízben is növelhetik állóképességüket egy szórakoztató és eredményes testmozgás segítségével: az aquajogginggal.

– Ennek az új fitneszirányzatnak a lényege, hogy a víz pozitív tulajdonságait és felhajtóerejét használja fel – magyarázta Bukó Tünde oktató. A sportág legfontosabb kelléke egy speciális szivacsból készült öv, ami fenn tartja a gyakorlatot végzőt az vízen, így a torna alatt szinte soha nem ér le a láb.

Az edzés bemelegítéssel kezdődik, ezalatt a medencében tartózkodók folyamatos taposó mozgást végeznek a vízben lebegve, miközben követik az oktató instrukcióit, aki a medence szélén állva diktálja a soron következő feladatot. A taposó futómozgást változatossá teszi az időnként beiktatott – szintén a vízben végzett – szökdelés, amit a karokkal végzett gyakorlatok sora egészít ki. – A hatvan perc alatt a résztvevők folyamatosan dolgoznak és csak az óra végi levezetésnél és nyújtásnál állnak le a medence aljára – részletezi a vízi tréning tematikáját az oktató.

– A bemelegítést követően a foglalkozás fő része következik, itt a speciális izomgyakorlatoknak köszönhetően az egész testet átmozgatjuk, sőt a víz és a speciális sporteszközök segítségével olyan izmokat is működtetni tudunk, amiket a szárazföldi edzések alkalmával csak ritkán lehet megmozgatni – részletezi az edzés hatékonyságát az oktató.
Előnye ennek a mozgásformának, hogy nem terheli az ízületeket és a gerincet, ezért igencsak népszerű az idősek körében is. Jótékony hatása révén már heti két edzéssel növelhetjük az állóképességünket és alakunk kidolgozottságát, hajlékonyságunkat és ízületeink mozgékonyságát.
A program ajánlott mindenkinek, aki tenni szeretne egészségéért, még azoknak az úszni nem tudó gömbölyded idomokkal rendelkezőknek is, akiket zavar, ha mások előtt fürdőruhában kell mutatkozniuk. – Az aquajogging fő vonzereje, hogy a test a vízben elrejtőzik, így azok is természetesen viselkedhetnek, akik önbizalomhiányban szenvednek – biztat mindenkit Tünde.

Remek testedzési forma lehet ez a mozogni vágyóknak, az ízületi bántalmakban szenvedőknek, de az idősebb korosztály számára is, amely ezzel a mozgásformával a túlterhelés veszélye nélkül tarthatja magát kitűnő formában. Túlsúlyos, nehezen mozgó férfiak és nők számára egyaránt ajánlott testedzés, mert a hidrosztatikus nyomás hatására fokozódik a vérkeringés és ezáltal az anyagcsere.
Bukó Tünde elmondta: a gyakorlatok hatékonyságát a víz ellenállása növeli, így a kifejtett erő többszöröse annak, amit szárazföldön végeznénk ezért kiválóan alkalmas zsírégetésre, sőt a vízben a tréningezők a gyakorlatok során nem izzadnak, így a komfortérzetük is megmarad.

Barna Krisztina
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szegeden nem forgalmaznak aranytömböket

Az arany világpiaci ára évek óta emelkedőben van, emiatt sokan befektetési céllal vásárolják e… Tovább olvasom