Kisalföld logö

2017. 05. 24. szerda - Eszter, Eliza 13°C | 24°C Még több cikk.

Vészfékkel állították meg a két szembehaladó vonatot

A két szerelvényt egymástól negyven méterre állították meg. A vasúti rendszer megfelelően működött, a személyzet első meghallgatása már szombat este megtörtént.
Egymástól negyven méterre állt meg két személyvonat szombat délután Dunakeszin, a szerelvények egy vágányon, egymással szemben haladtak - közölte a Mávinform sajtóügyeletese az MTI-vel.

Peiper Károly tájékoztatása szerint a Szobról Budapest-Nyugati pályaudvarra tartó vonat eddig tisztázatlan körülmények között áthaladt a biztosítóberendezés vörös jelzésén és az egyik váltót felvágva szembement a Vác felé éppen induló személyvonattal. A vonatokat vészfékezéssel sikerült megállítani egymástól mintegy 40 méter távolságban. Személyi sérülés a vonatokon nem történt, az eset körülményeit a MÁV, a rendőrség és a Közlekedés-biztonsági Szervezet (KBSZ) is vizsgálja.

Az érintett vonatok csak a helyszíni vizsgálatok lefolytatása után közlekedhetnek tovább. A Budapest-Vác-Szob vonalon az esti órákban 10-15 perc körüli késések várhatók.

Tavaly év végén hasonló eset történt ugyanezen a vasútvonalon, december 2-án Vác és Verőce állomások között az Avala nemzetközi gyorsvonat és a Szobra közlekedő személyvonat alig 300 méterre állt meg egymástól.

Kelenföld és Háros között 2013 szeptemberében volt ilyen incidens, akkor a Pécsről érkező Tubes Intercity és a Szombathelyre induló gyorsvonat a nyílt pályán egymással szemben haladt, egymástól száz méterre állították meg őket.

Közlekedésbiztonsági Szervezet: megfelelően működött a vasúti rendszer Dunakeszinél


Megfelelően működött a vasúti biztosítóberendezés és a vonatbefolyásoló rendszer szombaton Dunakeszinél, ahol két vonat ugyanazon a vágányon egymással szemben haladt és alig 40 méterre állt meg egymástól - közölte a Közlekedésbiztonsági Szervezet kommunikációs vezetője az MTI-vel vasárnap.

Bajkó Erika elmondta: a balesetvizsgálók éjszaka fejezték be a helyszíni szemlét Dunakeszinél.

"Az eddigi információk szerint Dunakeszi állomás, eddig tisztázatlan okból, az eredetileg tervezett 3-4. vágány helyett a 8. vágányra fogadta a Budapest felől érkező személyszállító motorvonatot, amely a biztosítóberendezés korábban már ismert hibája miatt óránkénti 15 kilométeres sebességnél kisebb sebességgel haladt be az állomásra" - mondta.

Hozzátette: a másik, Vác felől érkező vonatnak a bejárati jelzőnél kellett volna várakoznia, amíg a motorvonat elhagyja az állomást. A vonat azonban túlment a számára tilos jelzést mutató vörös jelzőn, "felvágta", vagyis átállította az első váltót, majd kitérő állású váltón haladt keresztül, aminek következtében ugyancsak a 8. vágányra terelődött.

"A vonatbefolyásoló berendezés - észlelve, hogy a vonat meghaladta a vörös jelzést - megkezdte a vonat vészfékezését. Eközben a motorvonat vezetője is észlelte a szembejövő vonatot, és ő is megállította a saját vonatát, így a két vonat egymástól 38,2 méterre állt meg" - tette hozzá Bajkó Erika.

Elmondta, a helyszíni szemle során a balesetvizsgálók ellenőrizték az esettel kapcsolatban érintett biztosítóberendezés és vonatbefolyásoló berendezés működését, és azt megfelelőnek találták.

Hozzátette: a Közlekedésbiztonsági Szervezet átvette a vonat adatrögzítő berendezését, az azon tárolt adatok elemzése még folyik. Ezt követően részletesen meghallgatják a személyzetet, amelynek az első meghallgatása már szombat este megtörtént.

A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság a vasúti közlekedés veszélyeztetésének gyanújával indított nyomozást az ügyben ismeretlen tettes ellen.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kerék-Bárczy megsértette Áder jó hírnevét

A Székesfehérvári Törvényszék megállapította, hogy Kerék-Bárczy Szabolcs az Index portálon megjelent… Tovább olvasom