Kisalföld logö

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 16°C | 26°C Még több cikk.

Versenyautó utcai változatban

Folytatás az 1. oldalról.

Az Audi díszvendégének, Nick Masonnak, elmondása szerint megszámlálhatatlan sok dobkészlete és autója van. Bizonyára az Audi R8-ra is befizet majd – ez a neve a Lemans utcai változatának –, aki ugyanis szereti az autókat, nehezen tud ellenállni a kocsi 300 feletti végsebességének, amely már a Forma–1-et idézi. Nemcsak motorja, hanem az autó karosszériaelemei is GyQrben készülnek. Az R8-as mellett annak gyártója, az Audi AG is szárnyal. A cég tegnapi, Ingolstadtban tartott sajtókonferenciáján Rupert Stadler, az igazgatóság elnöke elmondta, soha ennyi gépkocsit nem értékesítettek a világban, mint tavaly. Összesen 905 ezer Audi talált vevQre, ebbQl 257 ezer Németországban. Ami pedig a világpiacot illeti, elsQ az USA 90 ezer eladott

autóval, második Nagy-Britannia 86 ezer eladott gépkocsival, a harmadik pedig Kína 80 ezer értékesített jármqvel. Az Audi nagyra törQ terveit mi sem jelzi jobban, mint hogy 2015-re szeretnék elérni a másfél milliós álomhatárt, ennyi gépkocsi eladását tervezik.
Nagyra törQ tényeket az elmúlt évben is produkált a vállalkozás, adózás utáni nyeresége ugyanis 1343 millió eurót tett ki, ami 63 százalékkal haladja meg a korábbi évet.
– A sikerbQl, ahogy mindig, az Audi gyQri leányvállalata is kivette részét – jelentette ki Ingolstadtban Thomas Faustmann, a gyQri gyár ügyvezetQ igazgatója. 13. magyarországi évében az Audi Hungaria Motor Kft. 5 milliárd eurós árbevételt produkált, és ez 19,4 százalékkal több, mint amennyi 2005-ben volt.
A gyQri cég adózás elQtti nyeresége 428 millió eurót tett ki a magyar számviteli szabályok szerint. Az eredményhez kis híján kétmillió motort

kellett gyártani, valamint 23 és fél ezer autót összeszerelni.
Az új TT sportautók gyártása ugyancsak 2006-ban kezdQdött meg, s mint azt tegnap Ingolstadtban bejelentették, a legnagyobb német autós szaklap olvasóinak szavazatai alapján kategóriájában a gyQri TT a legkedveltebb autó lett.
Az idén több technikai újdonsággal is elQrukkol az Audi – tudta meg a Kisalföld Ingol-

stadtban. Az egyik az úgynevezett Laneassist, amelynek lényege, hogy sávváltáskor a kocsi kormánya elkezd rázkódni, ha a sofQr nem használja az irányjelzQt. A szakemberek azt remélik, segítségével nagyon sok olyan baleset elkerülhetQ lesz, amelynek kiváltó oka az index nélküli sávváltás. A másik technikai újdonság a Trevolution nevet kapta. Ez a berendezés biztosítja az autó és a közlekedési lámpák közötti összhangot. Használata esetén automatikusan olyan sebességet választ az autó, hogy a zöld lámpát ideális sebesség mellett érje el, ha kell, a kocsi magától fékez, vagy éppen gyorsít. Használata nemcsak az autóba beépített berendezést feltételezi, hanem a közlekedési lámpákon elhelyezett jelkibocsátót is. Mondani sem kell, hogy a gazdag Bajorországban a Trevolution mqködQképes, az autók mellett ugyanis a jelzQlámpákat is ellátják a szükséges berendezéssel.
Ingolstadtban büszkén jelentették be, hogy az Audi Hungaria Motor Kft. a világ harmadik legnagyobb motorgyára lett, és ugyancsak tegnap mutatkozott be Ingolstadtban a gyQri gyár felügyelQbizottságának új elnöke: Frank Treves. ElQdje, dr. Jochem Heizmann Wolfsburgban, a Volkswagennél folytatja pályafutását.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sikeres főpróba az EB előtt

sportlövészet

A Szlovákiában rendezett nagydíjon, mely a március közepén kezdődő… Tovább olvasom