Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Véget ért a vasutassztrájk

Befejeződött a két órás országos figyelmeztető vasutassztrájk, az öt reprezentatív szakszervezet kedd délelőtt 10 és 12 óra között a mellékvonalak tervezett bezárása ellen tiltakozott.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta, a sztrájk vége után azonnal megkezdték a menetrend szerinti közlekedés helyreállítását.

A szóvivő közlése szerint a budapesti elővárosi forgalomban a délutáni órákra a vonatforgalom már kiszámíthatóvá válik, míg a távolsági és InterCity vonatok előreláthatóan az esti, későesti órákban menetrend szerint közlekednek.

Az érkező nemzetközi vonatokat a határállomások befogadták, délben elindultak, az induló nemzetközi vonatok pedig az eredeti menetrendjükhöz képest késve közlekednek - tette hozzá.

Korábban:

Gyakorlatilag az ország teljes hálózatán leállt a személyszállító vonatok közlekedése - mondta Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a sztrájk megkezdése után mintegy másfél órával.

Hozzátette: a visszajelzések alapján egy-két szerelvény és tehervonat közlekedik, de azok is valószínűleg csak következő állomásig.

A MÁV közlése szerint a vonatközlekedés 12 órakor ismét beindul, a vasúttársaság a lehető legrövidebb időn belül igyekszik megszervezni és helyreállítani a vonatközlekedést.

Az elővárosi és mellékvonali közlekedés délutánra várhatóan ismét kiszámítható lesz, a távolsági és InterCity vonatok előreláthatóan az esti–későesti órákban már menetrend szerint fognak közlekedni.

A MÁVDIREKT információs központ megerősített szolgálattal várja az utasok hívásait a 06-40-49-49-49-es telefonszámon.

A MÁV Zrt. közleménye szerint kedden az öt reprezentatív szakszervezetének 10 órakor kezdődött figyelmeztető vasutas sztrájkja alatt az összefogás eredményeként gyakorlatilag teljesen leállt a vasúti közlekedés.

A szakszervezetek biztosítják a munkabeszüntetés kezdete előtt elindított és a nyílt vonalon tartózkodó vonatok eljutását a következő állomásig. Ezen túlmenően mind a vonatokon, mind az állomásokon biztosított a folyamatos fűtés és energiaellátás, az utastájékoztatás és működnek a vonali és állomási berendezések.

Az eddig beérkezett adatok alapján Budapest térségében a forgalmi dolgozók 22 százaléka sztrájkol, vidéken ettől nagyobb arány is előfordul.

11:05 - Egyetlen vonat sem indul a Nyugatiból

Egyetlen vonat sem indul el délig a budapesti Nyugati pályaudvarról, az öt vasutas reprezentatív szakszervezet kedden 10 és 12 óra között meghirdetett figyelmeztető sztrájkja miatt.

Az MTI helyszíni tudósítójának tapasztalatai alapján minden meghirdetett vonat indulását kiírták a tájékoztatóra, azonban azok csak várhatóan 90-120 perces késéssel indulnak el. A sztrájk ideje alatt egyetlen vonat sem érkezik a pályaudvarra.

A Nyugatiban kedden fél tizenegykor viszonylag sok utas várta a sztrájk végét és a vonatok indulását, míg a vasutasok a Keleti pályaudvarral ellentétben itt nem tettek ki semmilyen, a sztrájkra utaló transzparenst.

11:05 - Leállt a vasúti közlekedés Zalaegerszegen

Tíz óra előtt leállt a vasúti közlekedés Zalaegerszegen; már a 9 óra 46 perckor Budapestre induló gyorsvonat sem gördült ki a pályaudvarról. A vasútállomáson egy pénztár tart nyitva, ahol ugyan meg lehet váltani a menetjegyet, de 12 óráig egyetlen vonat sem indul.

A pályaudvaron több mint tíz utas - idősek, kisgyermekes család, egyetemista diák - vár a vonatok indulására. Az utasok az MTI kérdésére elmondták, hogy tudtak a munkabeszüntetésről, de abban bíztak, hogy mégis elindulnak a szerelvények. Az utasok közül sokan autóbusszal indulnak tovább. A Zala Volán a párhuzamos vonalakon elfogadja a MÁV-os bérleteket és szabadjegyeket, de mentesítő járatok indítására az alacsony utasforgalom miatt nincs szükség - közölte Busa Csaba, a Zala Volán személyi közlekedési igazgatója.

11:00 - Egy vonat indult Debrecenből, tüntetőket vitt

Debrecen állomásról mindössze egy vonat indult kedden 10 óra után, az, amelyik Zajtára, a vasúti forráskivonás elleni tüntetésre szállította a demonstrálókat.

10:55 - Tatabányán csak egy ember nem sztrájkol

Tatabányán az állomás közel 20 fős létszámából a vezetőségen kívül csak egy ember nem csatlakozott a vasutasok tíztől délig tartó munkabeszüntetéséhez - mondta Asbóth Tamás, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) helyi képviselője.

Az állomáson egy nemzetközi gyors vesztegel, a szerelvény tíz óra öt perckor ért be Tatabányára, ahol menetrend szerint meg sem kellett volna állnia, majd délben indul tovább.

A pályaudvar kihalt, utasokat nem látni.

10:34 - Kaposváron üres az állomás

A kaposvári állomás nem fogad és nem indít vonatokat a sztrájk ideje alatt - mondta az MTI-nek Mercz Attila, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) kaposvári alapszervezetének ügyvivője kedden, a 10 órakor kezdődött sztrájk megkezdése után pár perccel.

Az ügyvivő tájékoztatása szerint a somogyi megyeszékhelyen a VDSZSZ-hez tartozó szolgálatban lévők 90 százaléka, összesen kilenc dolgozó - váltókezelők, jegyvizsgálók - csatlakozott a kétórás sztrájkhoz.

A kaposvári vasútállomás a délelőtti órákban szinte kihalt, mindössze egy-két utas várakozik a déltől ismét induló vonatokra. A szakszervezeti vezető tudomása szerint Somogyszobon, Tabon és Jákó-Nagybajomban is sztrájkolnak a vasutasok.

Ezt Imre Lászlóné, a MÁV Zrt. Pécsi Igazgatóságának kommunikációs szóvivője egyelőre nem tudta megerősíteni. Azt mondta: az összegyűjtött adatok ismeretében dél körül tud tájékoztatni arról, hogy Somogyban hol és hányan sztrájkoltak.

10:32 - Áll a forgalom a Keletiben

Megállt a forgalom a budapesti Keleti pályaudvaron, miután kedden 10 órakor megkezdte két órás figyelmeztető sztrájkját a Vasutasok Szakszervezete. Csak egy vonat indulása szerepel a tájékoztatón, míg a berlini nemzetközi járat 150 perces késéssel indul.A pályaudvaron egyetlen vonat érkezését sem jelezték.

A Keleti pályaudvaron viszonylag sok utas vár a sztrájk befejezésére, míg néhány vasutas "sztrájk" feliratú transzparenseket helyezett ki a vágányok közé.

Korábban:

Figyelmeztető sztrájkot tart az öt vasutas reprezentatív szakszervezet kedden  délelőtt 10 és 12 óra között, a mellékvonalak tervezett bezárása  elleni tiltakozásul - közölte Simon Dezső, a Vasutasok  Szakszervezete elnöke hétfőn, a munkaügyi vitát követően.  

A MÁV és a szakszervezetek hétfői egyeztetésén nem jött létre megállapodás a sztrájk idején biztosítandó, még elégséges  szolgáltatásról. 

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta, hogy a  MÁV-START 78 vonat közlekedtetésére tett javaslatot, amely a  frekventált vonalakon 1-1 vonatpár közlekedését jelentené a sztrájk két órás időtartama alatt. Ezzel szemben a szakszervezeti ajánlat az  alapszolgáltatásokra vonatkozott, beleértve a vonatok fűtését, világítását, illetve eljuttatását a következő állomásig.

A GYSEV-et is érinti a sztrájk

A GYSEV vonalait is érinti az öt reprezentatív vasutas szakszervezet 2009. október 27-én, kedden 10.00-12.00 óra közötti időszakra meghirdetett figyelmeztető sztrájkja.

Várhatóan nem indulnak el a vonatok a reprezentatív szakszervezetek figyelmeztető sztrájkja miatt a GYSEV állomásairól és megállóhelyeiről október 27-én, kedden 10.00 és 12.00 óra között. Az úton lévő járatok azonban minden esetben befutnak a legközelebbi állomásra.

A sztrájk nem érinti a Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vonal vonatpótló buszainak közlekedését, azok menetrend szerint fognak közlekedni.

A két órás munkabeszüntetés várhatóan érinti a Sopron-Szombathely vonalon a Sopronból 10.15-kor és a 11.37-kor, és Szombathelyről 9.35-kor 11.28-kor induló vonatokat

A Győr-Sopron vasútvonalon a Győrből 10.50-kor induló gyors és a 11.41-kor induló InterCity vonatokat, valamint a Sopronból 9.10 perckor induló InterCity, a 10.00-kor és a 11.40-kor induló gyorsvonatokat.

A GYSEV arra kéri utasait, hogy utazásukat lehetőség szerint a sztrájk előtti vagy a sztrájkot követő időpontra tegyék. A figyelmeztető sztrájk miatt a nap folyamán késésekre lehet számítani.

Az aktuális információkról tájékozódjanak az állomási pénztáraknál, információs pultoknál, valamint a +36 (99) 517-212-es telefonszámon lehet érdeklődni.

Olvasóink írták

  • 18. gjozsi88 2009. október 29. 17:55
    „fióka!
    Csak le kell váltanod a Fertö part polgármestereit és hiába vitték el őket izraelbe! Ráadásul egy polgármester a testülete nélkül szinte senki! Talán a képviselőket is kivitték?”
  • 17. Boróka53 2009. október 27. 14:14
    „Gaskót kellene kinevezni vezérigazgatónak, ha annyira tudja mit kell(ene) csinálni!! Aztán megehetné a sz...rt, amit kevert a sztárjokkal már évek óta!!!”
  • 16. fióka 2009. október 27. 14:06
    „Ne kell izgulni ez csak átmeneti a MÁV mint állami intézmény mint a többit sikeressen leépítették privatizálták magyarul szétlopta kedves kormányunk és népi zenekara.Szarnak azok nagy ívbe ,hogy fogsz te közlekedni meg hol fogsz gyógyulni meg hol fogsz dolgozni meg .........
    Kiárulták az országot izraelnek ezek számukra egy apró kis porszem a tervükbe.Most éppen a Fertői tavat adják a környező falvak polgármestereit már 2007-2008-ban elvitték izraelbe pár hetes luxusnyaralásra csak úgy persze áááá nincs semmi susmus .Erről miért nincsenek hírek a kisalföldben?????”
  • 15. PrettyWoman 2009. október 27. 11:05
    „Nem sokáig kell már sztrájkolniuk. Egy idő után már nem lesz miért. Majd ha összes vasútvonal megszűnik, mindenki előbb-utóbb megoldja másként az utazását, ahogy eddig is kénytelen volt. Pláne ilyen árak mellett. És akkor boldogan mehetnek munkanélkülinek a vasutasok is. Ez hiányzik?
    Egyébként nem értem, mire fel sztrájkolnak. Mit akarnak? Ez a leggazdagabb magyar cég meg a BKV. Ahol százmilliós végkielégítésekre futja, ott hogy lehet bármihez is az állam segítségét kérni? Ehhez már pofa kell...”
  • 14. Agent 2009. október 27. 10:58
    „"A pályákat majd fenntartja a teherfuvarozás, az úgyis nyereséges"

    csakhogy a teherfuvarozási ágazat (a haszonnal együtt) már az ÖBB tulajdona, a pálya pedig továbbra is a magyar államé:)”
  • 13. Csetneky 2009. október 27. 10:02
    „Nem csak a mellékvonalakat kellen megszűntetni, hanem az egész vasúti személyszállítást! A pályákat majd fenntartja a teherfuvarozás, az úgyis nyereséges. A fennmaradó pénzt meg oda lehet adni a Volánnak. A sínbohócok meg csak lógassák otthon a lábukat, amíg tart majd a munkanélküli segély. Utána el lehet menni egy olyan munkahelyre - ha találnak - ahol nem divat sztrájkolni.”
  • 12. lolika_ 2009. október 27. 09:30
    „Bosszantó és felháborító.
    Gaskó túl sokat enged meg magának és a sok hülye dolgozó meg követi. Tudomásul kellene végre venni, hogy nem a dolgozó mondja meg mi legyen a cég sorsa. Lejáratták a sztrájk fogalmát azzal amit tesznek. Szerény véleményem szerint ez így már nem hiteles, csak a fát vágja maga alatt aki beáll a sorba.”
  • 11. buggyant 2009. október 27. 05:54
    „Igen, én is úgy gondoltam hogy a diákok ellen megy. Meg mikor vizsgaidőszakban nerm elég hogy a vizsga miatt stresszelnek, még azon is parázniuk kell hogy odaérnek-e vagy sem.... mert minden vizsgaidőszakban sztrájk van beütemezve....
    nem is tudom miért az az érzésem hogy a kormány álll a sztrájk mögött.... lehet hogy ez már paranoia?”
  • 10. hard 2009. október 27. 05:36
    „Ezzel a minőségi szolgáltatással tényleg ki lehet váltani a Sopron-Győr-Bp közötti buszjáratokat. Köszönjük.”
  • 9. fan 2009. október 26. 22:53
    „Ezen a héten szünet van a diákoknak. Most nem nekik megy hanem ellenük. Mondjuk ne adj isten valaki Győrbe akar menni akkor várjon. A vasúttal az is gond hogy nem büntetnek ha nem magyar az illető. Úgy vannak hogy nem akarom megbüntetni mert cigá*y mert romá*. Volt olyan vonaton hogy nem vettek jegyet pénzük se volt jegyre de a kalauz azt mondta adja oda ami magánál van és kész. Engem már büntettek meg (szerintem) jogtalanul. Vonattal járok már x éve suliba. Eddig semmi baj nem volt ezzel. Tavaly kedves kalauz megbüntetett mert a vasútállomás nem a lakhelyemen van. Erről igazolás kell hogy te nem az állomás településéről indulsz. Én kérdem mi a <moderálva>? Nem tök mindegy hol lakok? Az a lényeg hogy a rohadt vonatot használom és mindig van jegyem vagy bérletem. Aki egyszer megy vonattal és nem költ rá egy büdös forintot se az megússza egy legközelebb legyen jegyével. A másik ember aki már 10-20 éve vonatozik elvennék a gatyáját is mert nincs egy darab cetlije hogy nem az állomással egy településen lakik. Egyébként ez a sztrájkolás engem mint diákot elég ritkán érint mivel a mi szakaszunkon mindig megy a vonat. teljesen mindegy hogy 10 centi a hó vagy 1 méter mindig megy. Ha sztrájk van ha nem megy. Van olyan vonal ahol a 10-20 perc késés megszokott.”
  • 8. buggyant 2009. október 26. 21:46
    „...egyébként mindig a diákoknak sztrájkolnak. Feltűnően. Talán hogy minél többen vegyék észre hogy vasutaskoma nem dolgozik csak a fizetését akarja felvenni. Karácsonyra ismét össznépi szivatást szerveznek, ugyan már hadd kérdezzem meg....”
  • 7. Primax 2009. október 26. 21:46
    „év(tizedek)...”
  • 6. Primax 2009. október 26. 21:45
    „A MÁV csődben van. Hosszú év(izedek) óta...
    Talán ez a sok értelmetlen és felesleges sztájk hamar véget vet az agóniának, és tényleg összeroppan vállalat. Akkor - végre - rendbe lehet majd tenni a vasúttársaságot. Megszüntetni a - valóban - felesleges vonalakat, a létszámot is ésszerűsíteni lehet. Egyenesbe kell hozni a céget.
    Anyagilag is.
    Morálisan is.
    Nem lesz könnyű.
    Ez, ami most van, a lehető legrosszabb. Tíz,- százmilliárdokból tartjuk a víz fölé a fejeket...”
  • 5. buggyant 2009. október 26. 21:42
    „Ha most leírhatnám amit nem írhatok le mert kimoderálnák....
    Hogy ezeknek semmi se szent csak az öncélú hülye sztrájkjuk... akikkel meg kicsesznek és miattuk válnak munkanélkülivé azokkal mi lesz? Meg a diákok akik szeretnének hazajutni... esetleg betegen, de ezeknek annál jobban esik minél többen szívnak a hülye sztrájkjuk miatt. Rohadék egy banda....”
  • 4. creat 2009. október 26. 21:35
    „Valaki mondja meg, melyik nem állami cégnél van az, hogy a dolgozó szeretné eldönteni, hogy a cég mit termeljen, vagy milyen szolgáltatást nyújtson?”
  • 3. Morpheus 2009. október 26. 19:57
    „Ez aztán az ötlet... Így méginkább elszoknak az emberek a vonattól, beleértve a mellékvonalakat is...”
  • 2. tber 2009. október 26. 18:37
    „Gratulálok kedves Gaskó és Bárány úr! Csak így tovább. Szerintem ha így haladnak előbb utóbb csak Önök áll majd a teljes MÁV. Szerintem, ha nem lesz utas előbb utóbb vasutas sem kell, csak szakszervezeti vezető komoly fizetésért csekély iq-val (B. úr). Szerintem a MÁV nak a legnagyobb ellensége eme két komoly szakszervezetis. Sok MÁV dolgozó (nem vezető, csak vonat) annyit mond erről, hohy a MÁV nak a legnagyobb kárt a szakszervezet okozza azok közül is a VDSZSZ a legkártákonyabb.”
  • 1. fan 2009. október 26. 18:09
    „Pont holnap lesz érettségi. Nem a rendes nagy felhajtást igénylő. Most azok mennek akik előrehozzák esetleg megismétlik. Be be lehet menni de ilyenkor az ember haza akar jönni nem egy ki**szott vonaton ülni.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csalók próbálnak visszaélni az OTP Bank nevével

Csalók próbálnak visszaélni az OTP Bank nevével ismeretlen eredetű elektronikus levelekben, amelyek… Tovább olvasom