Kisalföld logö

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 18°C Még több cikk.

Választási feliratkozás - az MSZP nem vesz részt a vitában

Gyurcsány Ferenc arra kérte az LMP-t és az MSZP-t, hogy bojkottálják a választási eljárási törvény parlamenti vitáját. Az LMP a kérés ellenére ott lesz a vitán.
Az MSZP az alaptörvény elfogadásához hasonlóan várhatóan a választójogi törvény kormányoldal által tervezett módosításában sem vesz részt az Országgyűlésben.

Erről Józsa István, a párt frakcióvezető-helyettese beszélt vasárnap más témában tartott sajtótájékoztatóján. A politikus kérdésre válaszolva hangsúlyozta, testületi döntés ugyan még nem született a kérdésben, de a "dolog súlyát tekintve" valószínűnek tartja ezt a lépést, mivel meggyőződésük szerint a választójogról csak szélesebb társadalmi konszenzus alapján lenne szabad dönteni. Mint mondta, a választási feliratkozás olyan "durva merénylet" lenne a demokratikus választási rend ellen, amely komolyan meggondolandóvá teszi az MSZP távolmaradását az erről szóló törvényalkotási folyamatból. "Nem lehet részes egyetlen demokratikus erő sem a választójog, a választás lehetőségének ilyen durva megcsonkításában" - fogalmazott a szocialista képviselő.

Józsa Istvánt azzal összefüggésben kérdezték újságírók, hogy az egyhetes éhségsztrájkját befejező Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció elnöke, volt szocialista kormányfő szombaton további tiltakozási formákat javasolt a választási feliratkozás terve ellen. Gyurcsány Ferenc  az MSZP-t és az LMP-t arra kérte, hogy bojkottálják a választási eljárási törvény parlamenti vitáját.

- Az LMP részt vesz a választási eljárásról szóló törvény parlamenti vitájában – mondta újságíróknak a párt választmányi szóvivője.

Heltai László vasárnapi sajtótájékoztatóján kérdésre válaszolva közölte, nem kívánják bojkottálni a vitát, ugyanis annak során ki szeretnék fejteni véleményüket.

Noha erről majd a képviselőcsoportnak kell határoznia, egyelőre az sem merült fel, hogy a törvényről döntő szavazástól távol maradjanak - mondta az MTI kérdésére.

A javaslat eddig napvilágot látott részeit elemezve kijelentette: a tervezett előregisztrációt ellenzik, az ajánlószelvények rendszerének eltörlésével viszont egyetértenek.

Olvasóink írták

  • 16. gjozsi88 2012. szeptember 18. 17:55
    „asvel
    13.
    Tekintettel arra, hogy a megelöző Szoci kormány nem rendelkezett a mostani kétharmaddal, igy szinte mindent meg tudott akkor akadályozni a fidesz, ha nem ment jött a népszavazás.......most ez nem áll rendelkezésre.
    Próbáld meg látni a LÉNYEGES különbségeket!”
  • 15. load 2012. szeptember 17. 22:53
    „14.asvel
    "Eddig hogyan garantáltad, hogy minden körzetben megközelítően ugyanannyian menjenek el szavazni? Sehogyan, az számított, hogy hányan élhetnek vele, ha akarnak és ebben nincs változás."
    Eddig nem volt követelmény a választókerületek kijelölésénél a választópolgárok hozzávetőlegesen azonos száma.
    A Fidesz éppen erre hivatkozva buherálta át a választókörzeteket.
    Ezért igenis van változás.

    "Ebben is tévedsz, a mostani rendszer az ellenzék ellenszavazatai nélkül alakult át abban a ciklusban!"
    Nyilván egyetértettek vele, azért nem volt ellenszavazat.
    Mi ebben a baj?

    "...ez a rendszer az ellenzéknek kimondottan előnyös, hiszen aki elégedetlen az biztosan regisztrálni fog és el is megy Orbánék ellen szavazni."
    Miből gondolod, hogy az elégedetlen választó regisztráció nélkül nem menne el Orbánék ellen szavazni?”
  • 14. asvel 2012. szeptember 17. 20:03
    „11. load 2012.09.16. 22:17
    Akkor menjünk sorban:

    "A múlt év végén - általuk megszövegezett és elfogadott - választójogi törvény nem az állampolgárok, hanem a választópolgárok számához köti az egyéni választókerületek kialakítását."

    Felhívom a figyelmedet, hogy ez eddig is így volt, hiszen például állampolgárok a 18 éven aluli gyermekek is mégsem mehettek szavazni és nem számítottak bele a számokba sem!

    "Hogyan biztosítható, emellett az, hogy a regisztrálók aránya minden választókerületben arányosan ugyan annyi legyen?"

    Eddig hogyan garantáltad, hogy minden körzetben megközelítően ugyanannyian menjenek el szavazni? Sehogyan, az számított, hogy hányan élhetnek vele, ha akarnak és ebben nincs változás.

    "A tervezet szerint az egyes településeken csak bizonyos napokon lehet majd regisztrálni, ha valaki ezt elmulasztja, a járási hivatalban kell a választói névjegyzékre felvetetnie magát.
    Ez úgy, ahogy van alkotmányellenes, ugyanis senkit nem lehet anyagi áldozatokra kötelezni azért, hogy élhessen állampolgári jogával."

    Ez nincs benn a tervezetben, ellenben azzal, hogy otthon ülve, az Ügyfélkapun keresztül kényelmesen regisztrálhatsz. Amúgy eddig is sok kis településen a szomszéd falvakba kellett menni szavazni, tehát a te érvelésed szerint alkotmányellenes volt az eddigi rendszer!

    "Nem azt kellene magyaráznod, hogy mire jogosít fel a 2/3-os felhatalmazás, mert amikor Hornéknak volt kétharmaduk, ők nem tettek ilyet."

    Ebben is tévedsz, a mostani rendszer az ellenzék ellenszavazatai nélkül alakult át abban a ciklusban!

    Amúgy pedig, ha igaz, amit itt sokan hónapok óta irogatnak, hogy mindenki ennyire elégedetlen és el akarják zavarni a kormányt, akkor ez a rendszer az ellenzéknek kimondottan előnyös, hiszen aki elégedetlen az biztosan regisztrálni fog és el is megy Orbánék ellen szavazni.”
  • 13. asvel 2012. szeptember 17. 19:49
    „10. gjozsi88 2012.09.16. 21:14

    Meghallgatja, csak nem veszi figyelembe...
    Ugyanazt csinálja, mint a mostani ellenzék az előző 2 ciklusban!
    Nem azt mondom, hogy ez így rendben van, de ezt már megszokhattuk.”
  • 12. asvel 2012. szeptember 17. 19:46
    „9. ISU 2012.09.16. 21:03

    "Eddig az utolsó percig eldönthettem hogy megyek-e szavazni vagy nem, ahhoz képest most szűkülni fognak a jogaim, mert egy előzetes procedúrán, feliratkozáson kell átesnem hogy szavazni mehessek.Arról nem is beszélve, hogy ez külön utánajárást jelent."

    Még mindig nem értem a problémádat és szerintem nem bennem van a hiba.
    2013 Szeptemberében leülsz otthon a géped elé és 2 Kisalföld hozzászólás között rámész az Ügyfélkapura és kb 2 perc alatt végzel a regisztrációval.
    Utána fél éved van még arra, hogy eldöntsd, hogy el akarsz-e menni szavazni, akár az utolsó pillanatban is....”
  • 11. load 2012. szeptember 16. 22:17
    „7.asvel
    Ne csinálj hülyét magadból, ha nem vagy az!
    A Fidesz úgy akarja bármilyen eszközökkel biztosítani a saját újraválasztását, hogy még a saját maga által korábban hozott törvényeket is áthágja.
    A múlt év végén - általuk megszövegezett és elfogadott - választójogi törvény nem az állampolgárok, hanem a választópolgárok számához köti az egyéni választókerületek kialakítását.
    A szöveg erre vonatkozóan így szól: "Az egyéni választókörzeteket úgy kell kialakítani, hogy a választásra jogosultak száma megközelítően azonos legyen".
    Hogyan biztosítható, emellett az, hogy a regisztrálók aránya minden választókerületben arányosan ugyan annyi legyen?
    Más:
    A tervezet szerint az egyes településeken csak bizonyos napokon lehet majd regisztrálni, ha valaki ezt elmulasztja, a járási hivatalban kell a választói névjegyzékre felvetetnie magát.
    Ez úgy, ahogy van alkotmányellenes, ugyanis senkit nem lehet anyagi áldozatokra kötelezni azért, hogy élhessen állampolgári jogával.
    Egyébként választójogi törvényt az ellenzék konszenzusa nélkül Európában csak tőlünk keletre fogadtak el régebben, de ma már ott sem.
    Nem azt kellene magyaráznod, hogy mire jogosít fel a 2/3-os felhatalmazás, mert amikor Hornéknak volt kétharmaduk, ők nem tettek ilyet. Még a média törvényt is konszenzussal juttatták érvényre.
    Neked, és pártodnak azt kellene megmagyarázni, hogy milyen érvek indokolják azt, hogy száz évet lépünk vissza a történelemben, és számoljuk fel az általános választójog intézményét.
    Ezt még Rákosi és Kádár sem tette meg.
    A kékcédulás választások ehhez képest ártatlan, cserkész-dzsemborik voltak.”
  • 10. gjozsi88 2012. szeptember 16. 21:14
    „asvel
    az ellenzék sorolja az érveit.......meg sem hallgatják”
  • 9. ISU 2012. szeptember 16. 21:03
    „5. asvel 2012.09.16. 17:05

    Eddig az utolsó percig eldönthettem hogy megyek-e szavazni vagy nem, ahhoz képest most szűkülni fognak a jogaim, mert egy előzetes procedúrán, feliratkozáson kell átesnem hogy szavazni mehessek.Arról nem is beszélve, hogy ez külön utánajárást jelent.
    Ez csak azért jó a FIDESZ szerint, mert úgy gondolják, hogy az ellenzék részéről sokan ezt nem fogják bevállalni (nyugdíjasok, idős korúak, betegek, stb.) és ők így többségben maradnak.Szerintem ebben nagyot tévednek.”
  • 8. machers 2012. szeptember 16. 18:07
    „7.asvel 2012.09.16. 17:43
    "Menjen oda, mondja el a véleményét, de ne csak azt, hogy ez így nem jó, hanem azt is ő hogyan csinálná. Ha ezek után nem veszik figyelembe a véleményét, jogos a bírálat, de addig nem!"

    Úgy általában megtörtént.

    http://www.naplo-online.hu/belfoldi/20120703_koltsegvetesi_bizottsag
    http://www.sokkaljobb.hu/content/jobbik-minden-ellenz%C3%A9ki-javaslatot-les%C3%B6p%C3%B6r-korm%C3%A1nyt%C3%B6bbs%C3%A9g
    http://www.stop.hu/belfold/lesoportek-az-ellenzeki-javaslatot-a-sajatnal-a-szabaly-sem-fontos/1039029/”
  • 7. asvel 2012. szeptember 16. 17:43
    „4. Eva- 2012.09.16. 15:13
    A feliratkozást a mostani ellenzék kezdte bevezetni a 2010-es választások előtt a kisebbségi választásoknál.
    Akkor nem volt probléma a számukra a listázás, illetve, hogy aki nem regisztrált nem szavazhatott.

    "Ezt egy 2/3-os többség mellett kifejteni minek?"
    Tudod erről szól a demokrácia, hogy a különböző oldalak elmondják a véleményüket, vitatkoznak, azonban a döntés mindig a parlamenti többségé, ahogy ez volt például az elmúlt ciklus alatt is.
    Az MSZP-SZDSZ kormánynak nem volt 2/3-a, csak szűk többsége, ennek ellenére nem tudsz olyan döntést mondani, ahol elfogadták az ellenzék érveit!

    "az, hogy nincs róla ott kifejtett vélemény --az a vitát nem legitimálja---hát ez a tét

    Erre csak azt tudom mondani, hogy aki egy döntésben nem kíván részt venni, annak nincs erkölcsi alapja azt utólag bírálni!! Menjen oda, mondja el a véleményét, de ne csak azt, hogy ez így nem jó, hanem azt is ő hogyan csinálná. Ha ezek után nem veszik figyelembe a véleményét, jogos a bírálat, de addig nem!

    "Egypárti-e a dolog--avagy nem!?"

    Az alkotmány - és nem csak az új, hanem a régi is - 2/3-os parlamenti többséghez és nem a pártok számához köti a változtatás lehetőségét.
    A Fidesz a régi választási törvény alapján, amit a mostani ellenzék fogadott el 2/3-os többséggel a mostani kormánypárt ellenében szerzett ekkora többséget, elsősorban a mostani ellenzék elmúlt évekbeli politikájának köszönhetően!!
    Veszélyes azt mondani, hogy az ellenzék bevonása nélküli döntés nem legitim, hiszen ha valamikor esetleg ők szereznének 2/3-os többséget, akkor ezek alapján az ő akkori döntéseik, amivel ezeket visszacsinálnák ugyanolyan legitimitási problémákat vetnének fel!”
  • 6. paci13 2012. szeptember 16. 17:15
    „4. Eva- 2012.09.16. 15:13
    Kiváló összefoglalása a lényegnek.”
  • 5. asvel 2012. szeptember 16. 17:05
    „2. ISU 2012.09.16. 14:15
    Mond már el nekem, miben is csonkítják a személyiségi jogaidat??
    6 hónap alatt 5 percre beugrani a hivatalba, vagy pedig itt a neten a szobádban ülve annyi idő alatt mint itt egy hozzászólást megírsz, az ügyfélkapun keresztül megcsinálhatod. Aztán utána bőven van még időd eldönteni, hogy elmész-e szavazni!”
  • 4. Eva- 2012. szeptember 16. 15:13
    „a 3-6000 ember tegnap elmondta a véleményét már
    a többség meg is indokolta mit s hogy gondol!

    Beláthatatlan következményei lehetnek minden listázásnak---ez a regisztráció meg sokkal többről szól.

    Ezt egy 2/3-os többség mellett kifejteni minek?
    az, hogy nincs róla ott kifejtett vélemény --az a vitát nem legitimálja---hát ez a tét.
    Legitim-e a vita a regisztrációról --avagy nem!
    Egypárti-e a dolog--avagy nem!?”
  • 3. Ambar 2012. szeptember 16. 14:26
    „A fidesz hosszú ideig csinálta ezt a parlament ülésén csak a frakció vezető vett részt !De nem helyeslem ezt Az MSZP részéről.Igaz tudni lehet hogy nem veszik figyelembe az ellenzék véleményét eddig sem tették sosem.De mégis részt kellene venni az ülésen és elmondani véleményüket,és ellene szavazni!”
  • 2. ISU 2012. szeptember 16. 14:15
    „Ez akkor is a demokrácia megsértése.Ne mondják nekem, hogy csak akkor szavazhatok, ha előre feliratkozom, mert ezzel már meg is csonkították (sértették) a személyiségi jogomat.Magam szeretném eldönteni ! OKÉ !”
  • 1. asvel 2012. szeptember 16. 12:54
    „Az utóbbi 2 évben ez a jellemző az ellenzékre, ha nem tudok érvelni, inkább nem veszek részt a vitában.
    Hogyan várják el a "széles társadalmi vitát", ha abban maguk sem kívánnak részt venni.....”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rablási kísérlet Kecskeméten

Felfegyverkezve elkövetett rablás bűntett megalapozott gyanúja miatt keresik azt a férfit, aki egy… Tovább olvasom