Kisalföld logö

2017. 04. 28. péntek - Valéria 7°C | 10°C Még több cikk.

Ütközéspont (Changing lanes)

Egy koccanás a New York-i csúcsforgalomban egy zsúfolt bekötőúton normális körülmények között nem indítaná el olyan események láncreakcióját, melyek feldúlhatják két ember életét.
Jenei Rita filmkritikája
rendező
: Roger Michell
forgatókönyvíró: Michael Tolkin
operatőr: Salvatore Totino
jelmeztervező: Ann Roth
zene: David Arnold
producer: Scott Rudin
látványtervező: Kristi Zea
vágó: Christopher Tellefsen

szereplő(k):
Ben Affleck (Gavin Banek)
Samuel L. Jackson (Doyle Gibson)
Toni Collette (Michelle)
Sydney Pollack (Delano)
Amanda Peet
Kim Staunton

A szegedi mozikban

Belvárosi mozi

Nagyterem

14. csütörtök - 20. szerda
15.30, 17.45, 20.00

A film sztorija

Egy koccanás a New York-i csúcsforgalomban egy zsúfolt bekötőúton normális körülmények között nem indítaná el olyan események láncreakcióját, melyek feldúlhatják két ember életét. Ám ezen a bizonyos napon, ebben a bizonyos órában ez a kis ütközés ádáz ellenséget csinál két egymásnak teljesen idegen emberből. Eszközeik a másik elpusztítására különbözőek lehetnek, de a céljuk egy és ugyanaz: mindketten módszeresen megpróbálják tönkretenni a másik életét, miközben kíméletlenül megpróbálnak visszaszerezni valamit, amit elveszítettek.

A menő ügyvéd, Gavin Banek (Ben Affleck) késésben van a bíróságról, és igyekszik átverekedni magát a csúcsforgalmon. Egy másik sávban Doyle Gipson (Samuel L. Jackson) szintén a bíróságra tart, ahol eldől, láthatja-e gyermekeit, és a bírónak tele a napi ügylajstroma, nincs ideje várni. A felszínen Banek és Gipson nagyon különböznek: egyikük a pályája csúcsára igyekszik, míg a másik kétségbeesetten próbál felkapaszkodni a mélypontról. Ám egy apró karambol az önpusztítás szélére sodorja ezt a két idegent, és bebizonyítja, hogy a düh minden előnyt kiegyenlít, ha az ember fenevaddá válik.www.port.hu

Kritikák


Desson Howe (Washington Post)

"Ütközéspont" sokkal gazdagabb, mint azt első ránézésre gondolná az ember. Nem mentes persze a hagyományos Hollywoodi sémáktól, de majdnem sikerül neki. A nyúlós Stilton-ügy kivételével az egész film leköti a nézőt. Mint egy nagyon jó tv-film.

Azért mondom, hogy "nagyon jó tv-film", mert a tévében sokkal több a dialógus, mint a moziban. Ott inkább a látványban bíznak. Az "Ütközéspont" pedig tele van szöveggel. Nagyon jól megírt szöveggel. És jó dialógus mindig jó szerepeket, karaktereket is jelent. Még a mellékszereplők (mint például William Hurt, egy anonim alkoholista egyesület szponzora, vagy Toni Colette, mint Affleck munkatársa) is mélyebbek, mint egy szokványos moziban."

A teljes cikk

Paul Clinton (CNN)

A film alapötlete Chap Taylor egy korábbi forgatókönyvéből van. A felhasznált forgatókönyvbe azonban a veterán Michael Tolkin (A játékos, 1992) is besegített. Az eredmény egy többszintű történet, amely néhány olyan morális kérdést is a felszínre hoz, mint a kompomisszumkészség vagy a becsületesség.

A forgatókönyvíró mellett ebben a filmben debütál amerikában a rendező is, Roger Michell, bár korábban rendezett szinpadi darabokat Angliában és az ő nevéhez fűződik az 1999-es Notting Hill (Sztárom a párom) című film is. Michell láthatóan minden gond nélkül evezett át a könnyű romantikus komédiától a feszes tempójú drámához. Van valami veleszületett tehetsége, ami folytán pontosan oda állítja a kamerát ahol az tökéletes szögben veszi a jelenetet, vagy egészen pontosan tudja használni a kézikamerát egy különös dokumentarista-stílust érve el. De amiért ennyire dícsérem, az elsősorban az, hogy más rendezőkkel ellentétben továbbra is hisz abban, hogy egy filmben a történet és a szereplők a legfontosabbak."

A teljes cikk

Nemzetközi filmtár


IMDb.com
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megérett-e a helyzet a munkahelyváltoztatásra?

Új év, új fogadalmak. Itt az ideje, hogy elgondolkodjon azon, megfelelő munkahelyen dolgozik-e? Most… Tovább olvasom