Kisalföld logö

2017. 11. 24. péntek - Emma 3°C | 9°C Még több cikk.

Újabb üzleteket hozott a Presztízs Díj

Alapvetően megváltoztatta a Délmagyarország Presztízs Díjat környezetvédelmi kategóriában elnyert, irodatechnikai eszközök professzionális felújításával foglalkozó Kelléktár 2000 Kft. életét a nagy elismerés.
Életkép a Kelléktár 2000 Kft.-ben. Bozó László ügyvezető igazgató örül a sikereknek. Fotó: Schmidt Andrea
Alapvetően megváltoztatta a Délmagyarország Presztízs Díjat környezetvédelmi kategóriában elnyert, irodatechnikai eszközök professzionális felújításával foglalkozó Kelléktár 2000 Kft. életét a nagy elismerés. Olyan, jelentős tintapatron-, lézerkazetta-igényű szervezetek, melyekkel korábban hiába próbált üzleti kapcsolatba kerülni a cég, azonnal tárcsázták a Kelléktár telefonszámát, és fölajánlották az együttműködést. Fél év telt el a díjátvétel óta – azóta csak sikerei vannak a Kelléktárnak.

Egyre kevesebb termék csomagolása váltható vissza, mert a gyártó cégeknek jobban megéri csomagolással együtt emelt áron eladni a terméket, és aztán nem foglalkozni a csomagolóanyag visszavételével, annak „följavításával", s újratöltésével.

Szennyező tintapatronok

A csomagolóanyag további sorsa tehát a fogyasztók kezében van, és mert a környezetkímélő magatartás messzemenőkig nem elterjedt, sokszor még csak a hulladéktelepre sem jut el: közvetlen környezetünket szennyezi. Lásd például a Tiszán időről időre levonuló pillepalacktömeget, a szélkergette műanyag bevásárlószatyrokat. A tintapatronok, festékkazetták is számos esetben így végzik, legföljebb újratölttetni viszik őket egyszer-kétszer – ami egyáltalán nem azonos a Kelléktár 2000 Kft. képviselte fölújítással –, utána szemétbe kerülnek.
Ezzel a negatív trenddel megy szembe a Kelléktár 2000 Kft., amely környezetvédelem kategóriában elnyerte a lapunk kezdeményezésére alapított Délmagyarország Presztízs Díjat.

Olyan, mintha új lenne

– Emlékeztetőül: a cég a begyűjtött, üres festék- és lézerkazettákat a nagy hazai, utángyártást végző cégekhez szállítja, ott részeikre bontják őket, az elhasználódott részeket kicserélik, összerakják, és csak ezek után töltik föl újra – mondja Bozó László ügyvezető igazgató. A professzionálisan fölújított, tesztelt kazetta éppúgy működik, mint új korában, nem ömlik orrán-száján a festék, mint egy egyszerű, „mezei" újratöltés után. Egyetlen kazetta akár az idők végezetéig használatban maradhat, nem kerül jó esetben szeméttelepre, rossz esetben „vadlerakóba", mérgező színesfémrészeik nem szennyezik a környezetet, műanyag részeik nem csúfítják a tájat több száz évig, míg lebomlanak.

Mindez magától értetődőnek tűnik – ám a jelek szerint mégiscsak a Presztízs Díj kellett ahhoz, hogy fölnyíljon a lehetséges üzleti partnerek szeme. Egy jónevű és sok festékkazettát fölhasználó szegedi gimnáziumot például éveken át hiába próbált a Kelléktár meggyőzni arról, hogy érdemes velük együttműködni – a díj átvétele után ez a gimnázium magától jelentkezett a cégnél, egyszersmind gratulálva a sikerhez. A példákat lehetne hosszan folytatni. A cég – mely a Magyar Irodatechnikai Kellékanyag-újrahasznosítók Szövetségének tagja – az egész országot képviselhette Barcelonában, a legnagyobb európai újrahasznosítói konferencián és szakvásáron, s ott további megerősítést kapott: az általa képviselt irányvonal a jövő útja.

A belvárosban nyitnak üzletet

Jelenleg egy svájci forgalmazóval tárgyal a Kelléktár egy olyan berendezés beszerzéséről, mely az összes, forgalomban lévő tintapatront professzionálisan teszteli. A berendezés – melyről, lévén üzleti titok, többet nem árul el a cég – beszerzéséhez pályázaton igyekeznek forrásokat szerezni; ebben szintén nagy segítséget jelenthet a Presztízs Díj. Ősszel új, belvárosi üzletet nyit a Kelléktár 2000 Szegeden. Intenetes honlapja hamarosan megújul, és az on-line vásárlás megvalósítását is tervezik. Immár két szállítójárművel állnak a partnerek rendelkezésére, a megrendelt szállítmányt a telephelyre viszik, a kiürült kazettatesteket elszállítják újrahasznosításra – az ügyfélnek egy lépést sem kell tennie.
S végül az is fontos: az eredeti termékek gyártói egyre inkább elfogadják az újrahasznosítást. Hisz végül is az általuk gyártott kazetták, patronok újrahasznosíthatósága az ő munkájukat is dicséri.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Miroslav Klose a VB-gólkirály

A német Miroslav Klose 5 góllal lett a 2006-os VB gólkirálya. Tovább olvasom