Kisalföld logö

2017. 05. 28. vasárnap - Emil, Csanád 12°C | 24°C Még több cikk.

Új Audik ismét Győrből

Az Audi AG németországi központjában megszületett a döntés arról, hogy a jelenleg is Győrött készülő TT sportkocsik új generációját is a megyeszékhelyen gyártják – erősítette meg a Kisalföldnek Joachim Cordshagen, az ingolstadti részvénytársaság sajtószóvivője.
Az Audi egyelőre titokban tartja a terveket, autós szaklapok számítógépes animációi szerint ehhez hasonló lesz az új modell.
Az autógyártásban jól értesültnek számító, angol nyelvű Automobile News internetes lap tegnap adta tudtul, hogy az Audi ismét Magyarország mellett kötelezte el magát, s 2007-től Győrött gyártják a TT Coupé és Roadster sportkocsik utódját. A hírrel megkerestük Joachim Cordshagen sajtószóvivőt, aki a Kisalföld kérésére kommentálta az internetes hírt.
– Azt megerősítem, hogy az Audi TT sportautóinak új generációját is Győrben fogják gyártani, az időpontról azonban még nem tudok pontos információt adni, erről csak később lesz döntés – jelentette ki a sajtószóvivő. Mindez azt jelenti, hogy az elkövetkezendő tíz évben biztosan lesz autógyártás Győrött, miközben az Audi Hungariának továbbra is a motorgyártás marad a fő profilja.

A Kisalföld kérdésére Joa- chim Cordshagen, az Audi AG sajtószóvivője elmondta, a TT sportkocsik új generációja abban a konstrukcióban készül, mint a 2006-ban kifutó mostani modell, vagyis Ingolstadtban gyártják a karosszériát és ott is fényezik, Győrött pedig a teljes összeszerelést végzik.

A hír, hogy a győri Audi Hungaria Motor Kft. kapta meg az új generáció gyártásának jogát, két okból is kisebb szenzációnak nevezhető. Egyrészt azért, mivel sem az Audinál, sem pedig más cégnél nincs automatizmus, egy kifutó modell után nincs garancia arra, hogy a gyártás ugyanott folytatódik. Másrészt azért is igen figyelemreméltó a Győr melletti döntés, mert mint azt dr. Martin Winterkorn, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a Kisalföldnek egy hónappal ezelőtt kifejtette, nagyon sok város – közöttük németországiak – pályázott az új TT-k gyártására.

Kérdésünkre, hogy az Audi miért ismét Győr mellett döntött, Joachim Cordshagen azt mondta, a Kisalföld megyeszékhelyén működő gyár kiváló szakembergárdával rendelkezik, nagyon jó az infrastruktúra és a logisztika.

A döntés annak elismerése, hogy a magyar Audiban nemcsak világszínvonalú motorokat, hanem autókat is képesek gyártani.
A biztos munkahelyek és az autógyártással együtt járó imázs mellett a hír további jelentősége, hogy 2008-tól lejár az Audi adómentessége, s egyáltalán nem mindegy a város szempontjából, hogy a vállalkozás a motorgyártásból szerzett jövedelme után fizet adót, vagy ez növekszik azzal, hogy gépkocsigyártással nagyobb lesz az Audi Hungaria Motor Kft. nyeresége.

Az Audi egyelőre – érthetően, saját fejlesztését védve – titokban tartja az új sportkocsik tervét, mint ahogy arra is később kaphatunk választ, évente hány darab készül majd Győrött az új generációs sportkocsikból. A pontos elemzések után kaphatunk választ azokra a kérdésekre is, hogy az autógyártás prolongálása igényel-e újabb befektetéseket és növekszik-e a foglalkoztatottak száma.

Az Audi Hungaria Motor Kft.-ben 1998 óta gyártják a TT Coupé és Roadster típusokat, kezdetben évente ötvenezer készült. Egy-egy típus általában hét év után éri el a kifutás végét, az újabb hét év azonban rövidesen ismét elkezdődik Győrött.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Barokk Egerben

Huszonegy nap alatt tizenhárom komolyzenei, képzőművészeti, táncművészeti és színpadi produkciót… Tovább olvasom