Kisalföld logö

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 11°C | 21°C Még több cikk.

Túlkapálhatták a közmunkások a Déli alagútja feletti rézsűt

Az alagút feletti föld megcsúszását a rossz helyre irányított közmunkások is okozhatták. Nyárig zárva maradhat a Déli pályaudvar.
    • Február 1-je óta nem közlekednek a vonatok a Déli pályaudvarra, mert megcsúszott az alagútnál a támfal
    • A MÁV szerint a tartós esőzés a hibás
    • A XI. kerületi önkormányzat szerint a rétegvizek miatt csúszott meg a rézsű
    • A területen az elmúlt években talajmunkákat végeztek - a MÁV is és az önkormányzat is
    • Nyárig szellempályaudvar maradhat a Déli

A MÁV szerint a tartós esőzés és az összegyűlt víz miatt csúszott meg a Déli közelében lévő vasúti alagút feletti föld. A 444.hu szerint az omlásban a rossz munkaszervezésnek is szerepe lehetett: az elmúlt években közmunkások dolgoztak az alagút felett, a terület “kigazolása" volt a feladatuk. A honlapon látható képek bemutatják, hogyan változott a terület növényzete az elmúlt öt évben: annyira megritkították a növényzetet az akácos-cserjés részen, hogy az is hozzájárulhatott az erózióhoz a portál által megkérdezett szakember szerint.

A MÁV válasza szerint "2010-ben a MÁV kőzetfelújítási és -pótlási munkákat kezdett az érintett területen, amellyel kapcsolatosan az attikafalat a növényzettől megtisztította, a rézsűt lépcsőzte, talajtakaró cserjéket ültetett, és kiépítette a felszíni vízelvezető rendszert. Nem növényritkítás, hanem növényzetváltás történt tehát. A régi fák tuskói a földben maradtak, az új fa- és bokortelepítés pedig a vízelvezetéssel együtt a társaság érvényes műszaki útmutatójának rendelkezései szerint valósult meg. Kelenföld felől szemben állva az alagúttal a bal oldalon és az alagút kapuzata felett, ahol mindezen munkálatok megtörténtek, nem volt és nem is alakult ki most sem rézsűcsúszás. 2011 és 2013 között a talajtakaró cserjék ápolására, pótlására, metszésére és kapálására került sor, cserjéket és fákat nem távolítottunk el. A terület önkormányzati tulajdonú részén – ahol a rézsű megcsúszott – nem végeztünk, nem is végezhettünk munkálatokat."

A kerület külön szakértői véleményt készíttetett, és eszerint a Kis-Gellért-hegy lába alatt futó rétegvizek, szivárgó vizek okozhatták a rézsű megcsúszását. Érdekes ugyanakkor az egybefüggőnek tűnő területet a MÁV és a XI. kerületi önkormányzat is gondozza.

A MÁV még nem tudja, mikorra lehetséges újra megnyitni a pályaudvart, de legutóbbi közleményéből kiderül, hogy nyárig biztosan nem:

"Az ideiglenes helyreállítás várhatóan több hétig tarthat. Ezt követően történhet meg az eredeti forgalmi rend visszaállítása. (…) A végleges helyreállítási munkálatokra – pályáztatást követően – a második negyedévtől kerülhet majd sor."

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elhunyt Schweitzer József

Életének 93-ik évében elhunyt Schweitzer József, nyugalmazott országos főrabbi, a Rabbiképző Intézet… Tovább olvasom