Kisalföld logö

2017. 11. 25. szombat - Katalin 4°C | 14°C Még több cikk.

Tornázzon a biztonságosabb vezetésért!

Sokan több száz kilométert ülnek egyfolytában a volán mögött anélkül, hogy figyelnének a fokozatosan jelentkező fáradtság tüneteire.
A közlekedési balesetek száma szerte a világon – és hazánkban is – állandóan emelkedik. Számtalan szigorú előírással, korlátozó rendszabályokkal igyekeznek a hatóságok a szomorú statisztikákat javítani. A szakemberek pedig arra törekednek, hogy minél biztonságosabbá tegyék a járműveket. 

Szellemi teherbíró képesség

Egy dolgot azonban figyelmen kívül hagynak: hogy mi gátolhatja a reflexek helyes, gyors működését. Többnyire az alkoholfogyasztásnak tulajdonítanak szerepet a reflexek helytelen működésében. Ebben azonban nagy szerepe van a fáradtságnak is. Miért él vissza az autós fizikai-szellemi teherbíró képességével? Miért ápolja, kíméli rendszerint sokkal jobban autóját, mint saját egészségét?
A kocsi jelzi, hogy kifogyott az üzemanyag, itt az ideje a tankolásnak. Testünknek is szüksége van rendszeres „tankolásra".

Kávé helyett torna

Sokan több száz kilométert ülnek egyfolytában a volán mögött anélkül, hogy figyelnének a fokozatosan jelentkező fáradtság tüneteire. Ezek mind a minimális mozgás eredményei: nyak- és vállmerevség, hátfájás, derékfájás, térd- és bokaérzékenység. A fáradtság okozta rossz közérzet csökkenti az agy koncentrálóképességét. Ez a reflextevékenység csökkenéséhez vezet. Egy erős kávé vagy zene a rádióban segíti a figyelem felkeltését. Célszerűbb azonban megállni és néhány könnyen elsajátítható gyakorlatot elvégezni.

Néhány gyakorlat

1. A nyak merev tartása ellen célszerű néhány fejkörzést végezni mindkét irányban.

2. A merev vállak lazítására pár puha vállkörzést végezzünk.

3. A merev csukló és ujjak lazítására végezzünk lazán csukló- és ujjgyakorlatokat. Ökölbe szorított kézből erőteljesen nyújtsuk ujjainkat, majd körözzünk csuklóból indítva mindkét irányba.

4. Az sem mindegy, hogyan ülünk vezetés alatt. Vállunkat, nyakunkat, karunkat tartsuk minél lazábban! Üljünk megfelelő távolságban a kormánytól. Kissé behajlított térddel kényelmesen érjük el a pedálokat. Ellenkező esetben felsőtestünk feszessé válik. Derekunk túlzottan homorú, egészségtelen helyzetet vesz fel, ami az izmok idő előtti kifáradásához vezet.

Saját és környezetünk érdekében célszerű ezeket a tanácsokat betartva közlekednünk!

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

25 éves a Borsodi Műhely

Kevés családi vállalkozás dicsekedhet olyan sikerekkel, mint a Borsodi Műhely Kft. A korábban Presztízs-díjjal is kitüntetett cég megünnepelte alapításának 25. évfordulóját. A köszöntők sorában először Balogh József kapott szót. Győr polgármestere elmondta, a Borsodi Műhely Kft. immár Győr történelmének része, miként Szombathelyének és Kisújszállásénak is. Tovább olvasom