Kisalföld logö

2018. 07. 18. szerda - Frigyes 18°C | 26°C Még több cikk.

Többségben az internetes állásajánlatok

Az interneten is hirdető hazai vállalatok és intézmények ma már az álláshirdetésekre fordított büdzséjük több mint felét az internetes állásközvetítőknél költik el - derül ki a Starketing Stratégiai Marketingkutató és Tanácsadó Iroda áprilisi felméréséből.

A felmérés időpontjában a munkaerő-toborzó honlapok közül magasan a legtöbb hirdető cég és állásajánlat a multinacionális tulajdonosi háttérrel rendelkező jobpilot internetes oldalán volt megtalálható. A jobpilot és különösen - az ugyancsak nemzetközi hátterű - cv-online honlapján a magyarországi mellett külföldön végzendő munkára is toboroznak munkaerőt (a cv-online álláshirdetéseinek közel 30 százaléka ilyen).

Többségben a fejvadászok

Ami a vizsgált honlapokon szereplő hazai álláshelyeket illeti, ezek több mint felét (57 százalékát) közvetett, azaz személyzeti tanácsadók által megjelentetett hirdetések teszik ki. A legnagyobb hazai gazdasági hetilaphoz tartozó jobline honlapján ezzel éppen ellentétes a helyzet: minden tíz hirdetés közül hetet közvetlenül az álláshelyet betölteni kívánó cégek helyeztek el, és csak hármat a személyzeti tanácsadók. A cv-online és a profession.hu honlapján megközelítőleg fele-fele arányban szerepel a két hirdetéstípus, azzal a különbséggel, hogy míg a cv-online esetében a személyzeti tanácsadók, addig a profession.hu esetében a közvetlen hirdetések vannak enyhe többségben.

A vállalati ügyfelek megkérdezése azt az eredményt hozta, hogy a hirdető vállalatok legnagyobb arányban a jobpilot és a jobline honlapot ismerik. Érdekes, hogy spontán ismertség tekintetében közvetlenül az élen állók
mögött végzett az a jobmonitor is, amely már több mint fél éve lemondott a közvetlen állásközvetítői tevékenységéről, és kizárólag a toborzó honlapok ajánlatainak szemlézésével foglalkozik.

Döntő szempontok

A felmérés szerint a hirdető cégek elsősorban az oldal hibátlan működését tartják a legfontosabb szempontnak a hirdetőfelület kiválasztás során, de nagy hangsúlyt kap a weblap látogatottsága és az azt látogatók összetétele is. A válaszok tanúsága szerint a cégek csak kisebb jelentőséget tulajdonítanak az internetes állásközvetítők szolgáltatási árának, az ügyfelekkel való személyes kapcsolattartás minőségének, legfőképpen pedig annak, hogy mennyire egyszerű feladat a hirdetések feladása és módosítása.

A kutatás kitért arra is, hogy milyen mértékű a hirdetők elégedettsége internetes állásközvetítő partnerekkel. A túlnyomó többség számára legfontosabb három szempontból (önéletrajzok száma, minősége, professzionalizmus) az átlagos elégedettségi szint elmarad az elvárásoktól, azaz kisebb-nagyobb mértékben mindegyik szolgáltatótól magasabb teljesítményt várnak ügyfeleik. Különösen az álláskeresők összetételét, azaz a beérkező önéletrajzok minőségét tekintve marad el az átlagos elégedettségi szint az elvárásoktól - áll a Starketing felmérésében, amit saját kezdeményezésre végzett a Business to Business piacon. 

Kapcsolódó cikkek:

Mi fán terem a jó munkatárs? (2003-04-11) >>
Megérett-e a helyzet a munkahelyváltoztatásra? (2003-01-09) >>

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Amélie csodálatos élete

A cím nem téved: ez a film egy csoda. Varázslatos a történet - egy kicsit romantikus, egy kicsit… Tovább olvasom