Kisalföld logö

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -2°C | 4°C Még több cikk.

Tévéznek, neteznek a gyerekek

Magyarország - A legtöbb gyerek kedvence az RTL Klub, a Jetix-et többen választják, mint a TV2-őt. A rádiók között a Danubiust kétszer többen említették, mint a Sláget. S feltűnő, hogy sem a tévé sem a rádiók között nem szerepel közszolgálati csatorna a TOP 5-ben.

Érdekes tapasztalat, a nemzetközi trendekhez hasonlóan Magyarországon is kiderült, hogy a gyerekek nem csak a kifejezetten nekik szánt termékek, hanem a család más vásárlásaira, beszerzéseire is komoly hatással vannak.

A gyerekeknél a kedvenc TV-adók és rádiók listáját a felnőttek körében is népszerű csatornák vezetik, de előkelő helyen szerepelnek a kifejezetten nekik sugárzó televíziók is. Ez nem egészen igaz a legkedveltebb internetes oldalakra, ezek közül a gyerekek számára készülő weboldalakat megelőzik például a különböző közösségi oldalak.



A nyomtatott lapok versenyét a Bravo magazin nyerte. Az interneten a Startlap bizonyult a legnépszerűbbnek.


A gyűjtés módszere

A 8-14 évesek kommunikációs- és fogyasztói, valamint életmódbeli szokásait vizsgálta a Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet. A kutatásban résztvevő 2000 tanuló reprezentálja az ország kiskamaszait. Megkérdezésük szülői jelenlét mellett, a saját otthonukban, CAPI – laptopos – módszerrel történt.

A Kid.comm hazánkban és a nemzetközi gyakorlatban is egyedülállóan átfogó, széles spektrumú kutatás. A közvetlen mikrokörnyezetükkel (család, iskola, barátok) folytatott interakciók mellett vizsgálja a gyerekek klasszikus médiafogyasztási szokásait, a reklámokkal, a vásárlással, s különböző termékek fogyasztásával kapcsolatos attitűdjüket, szabadidős tevékenységüket.

Átlagosan félórát vett igénybe a kérdőívek közös kitöltése, újabb 10 percben pedig a szülők válaszoltak a nekik feltett kérdésekre. Önkitöltős napló is maradt a gyerekeknél, amelyet egy héten keresztül töltöttek tartalommal. A feltett kérdések relevanciájának, érthetőségének ellenőrzése céljából kvalitatív felmérés előzte meg a kutatást. Az anyagok szakmai összeállításában gyermekpszichológusok segítettek. A kutatás a szigorú szakmai előírásoknak megfelelően a szülők hozzájárulásával készült, a gyerekek az együttműködésért az adatfelvétel lezárultával az egyik szponzor által felajánlott ajándékok közül kaptak.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyurcsány lemond, ha nem fogadják el az adótörvényt

Lemond Gyurcsány Ferenc miniszterelnök, ha nem sikerül elfogadtatnia a költségvetést és az… Tovább olvasom