Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Testnevelő tanárból logisztikus

Két névjegyet csúsztat a kezembe. Egyiken, mint a szolnoki székhelyű Bodex kereskedőház kereskedelmi és marketing igazgatója, másikon, mint minőségbiztosítási, disztribúciós autógyártási szakember szerepel.

Közben ő az a Csaba László, aki pécsi létére győri sportosztály vezetője volt a rendszerváltás után, majd hirtelen váltással uszodaigazgató lett. Kicsivel később az egykori sportbúvárt Németországba szegődött
negyvenes fejjel dolgozni. Hazaérve  az Audinak a beszállítói háttérmunkáját irányítja, felügyeli. Majd egy huszárvágással, miután felveszi végkielégítését, az ország túlsó végén vállal vezetői beosztásokat. Most éppen citronek eladása a fő profilja. Karriertörténet, méghozzá logisztikus. Nem?

 - Édesapám azzal indított el az érettségi után az életbe, hogy fiam, a rest mindig kétszer fárad, idősebbek és a hagyományok tisztelete nélkül nem működik semmi sem, leben és leben lassen, élni és élni hagyni és embernek maradni az emberek között! És ha már az idézeteknél vagyunk, Seneca mondta, hogy a legjobb dolgokat is meg kell kérdőjelezni, hogy tökéletesebbek legyenek. Ehhez tartommagam, és próbálok munkámban, de a családommal is logikusan, logisztikusan élni.
A mai világban, a racionalizálás világában, ha ki mondjuk, ha nem, mindenki azt keresi, miből  tudna pénz csinálni? Akik a legnagyobb nyereségre törekednek, azoknak a lehető legésszerűbben kell kihasználniuk minden adottságukat. Emberi erőforrást, anyagi javakat.

- A logisztikus életmód viszonylag későn jelentkezett az életében.

- Szinte gyakorlatilag teljesen véletlen, hogy erre a pályára kerültem. Mikor már annyi pofont kaptam a közéletben, amire azt mondtam, tényleg elegem volt mindenből, elmentem külföldre dolgozni. Gyakorlatilag rakodómunkásként kezdtem.

- Hány éves volt akkor?

- Negyven. Otthagytam a tanári pályát, a Gyáév uszoda igazgatói állását.
A közéletet.

- Nem tartott attól ami egy ismeretlen terepen várt Önre?

- Nagyon korán meghaltak a szüleim. Nem volt, aki meghúzta a malacfarkát, hogy adjon két forintot. Dolgoztam Pécsett az uránbányába, ha holnap ásnom kell ások, nem izgatott a dolog tehát.. Egyetlen egy lebeg a szemem előtt, a családomat el kell tartani. Németországban aztán olyan ismerősökre tettem szert, akik barátsága később óriási szerencsének bizonyult. Részben a javukra is írható, hogy elnyertem az Audiba a Dialog Hungária igazgatói állását. Az Audi TT gyártás logisztikai munkáját.
Persze kellett más is. Gépész üzemmérnök vagyok,  kiröhögtek a TF-en amikor elvégeztem a targoncás vizsgát. A felvételimben óriási szerepe volt ennek. Aazért vettek fel a németek, mert igazgatóként tudtam targoncázni. Nem azért, mert mekkora tudásom volt, ez őket nem izgatta. Hozták a teljes munkafolyamatot, technológiát, egyebet. Nekik olyan valaki kellett, aki csapat ember. Aki irányítani tud. Azt merem mondani, targoncás tanárként lettem a megbízott üzeigazgató. Ezután kezdtem el nyitott szemmel járni.

- Nagyott ugrottunk időben a németországi rakodó munkától az Audi TT-ig. Közben mi történt? 

- Nagy volt a pofám, hogy el kell menni külföldre, de a távolság megviselt. Németországból ritkán tudtam haza jönni.

- De a német nyelvet bírta?

- Nem annyira jól, mint amennyire gátlástalanul beszélek. Megértetem magam. Szóval amikor letelt végre a munkám külföldön, hazajöttem és elnyertem a győri Metro áruházban a sport-játék osztály vezetői állását. Az elsők között targoncáztam, nyolc-kilenc hónapig. Aztán német
ismerősökön, akikről már beszéltem, és egy fejvadász cég segítségével kerültem az Audiba. Amikor aztán már olyan sokat kerestem, hogy nem érte meg tovább alkalmazniuk engem, akkor barátságban megválltunk egymástól. Ezután a Philipsben nyertem el egy állást. Raktár és a raktári anyag kiszolgálása volt a feladatom. Ezt nyolc hónapig csináltam. Aztán egy német cég magyar vállalatánál váltók adagolását szerveztem meg.
Tizenötezer helyett hatvanezer váltót csináltunk meg. De mégsem jöttünk ki egymással. Így kerültem a Mezőgépbe Szolnokra. Majd később jelenlegi munkahelyemre. Citroen-eladással ingatlanforgalmazásal, cégek beindításával foglalkozom.

- Megkóstolta rendesen a magyar és a külföldi valóságot is. Mit gondol?

- Úgy érzem sokan vizet prédikálnak és bort isznak. O.K. Egy minisztériumnak rangjának kell lenni, de azzal nem értek egyet, hogy csak Audival járhatnak az államtitkárok. Azt látom, a nagy cégeknek annyi pénzük van a monopol helyzetükből adódóan, hogy mindent megcsinálhatnak, amit akarnak. A kisebbek a felzárkózás nagy falat. Ezért is kezdtem el azzal foglalkozni, hogy őket felzárkóztassam. Logisztika, szervezés, szerkezet átalakítása, minbőségbiztosítása. Tényleg megtanultam a németektől, hogy például eg yfuvarozónak talicskát kell venni első lépésként. Aztán ha megy a bolt, még egyet. Aztán a
harmadikat, és mindegyikkel dolgozni, dolgoztatni. A magyar
vállalkozó első lépésként vesz egy diplomata táskát és egy mobil
telefont, lizingel egy huzsonöt tonnás kamiont. Ehhez kezd munkát keresni. Ennek költségei vannak. Szóval azzal kezdi a vállalkozását, hogy minuszokat termel.

- Pedig azt mondják hitelből működik a világ.

- Igen, de a hitel egy rabszolgaság.

- Nem tudok olyanországot, vállalatot, amely ne venne fel hitelt.

- Nem vitatom. De nekünk nincsenek tartalékaink. Szóval ekkor máris abba a mezsgyébe vagyunk, amit más szánt nekünk. PÉcsi születésüként huszonöt év győri háttérrel úgy gondolom, bár kényszerpályán vagyunk, de mi is éppen olyan jók vagyunk, vagy lehetünk, mint az európai vállalkozók. Ehhez nem kell más, mint egy kis szervezés, bonyolítás, minősítés, logisztika.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lakáshitel: a kezes nem kap bankkölcsönt

A lakáshitelt folyósító bankok gyakran kérnek többletbiztosítékként készfizető kezest az ügyféltől.… Tovább olvasom