Kisalföld logö

2017. 05. 28. vasárnap - Emil, Csanád 12°C | 24°C Még több cikk.

Tarlós István felfüggeszti a Budaörsi úti buszsáv üzemeltetését

Tarlós István főpolgármester utasítására haladéktalanul felfüggesztik a Budaörsi úton május 30-án kialakított buszsáv üzemeltetését.

A Főpolgármesteri Hivatal MTI-hez eljuttatott csütörtöki közleménye szerint műszaki problémák miatt függesztik fel az üzemeltetést, és ezek megoldásáig mindkét sávot megnyitják a közlekedők előtt. 

Az említett műszaki problémákról részleteket nem közöltek.

Budaörs polgármestere tárgyalásokat kezdeményez a BKK-val a kialakult helyzet miatt. Wittinghoff Tamás (független) az MTI-hez csütörtökön eljuttatott, a főpolgármesterhez intézett nyílt levelében azt írta: az intézkedéssel olyan, régen látott dugókat generáltak, amelyek megkeserítik az agglomerációban élők mindennapjait. A sor gyakran a budaörsi bevásárlónegyedig ér, ahol a buszok a dugóban állnak addig, amíg el nem érik a Sasadi útnál a buszsávot.


Korábban:

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) folyamatosan figyelemmel kíséri a Budaörsi úton nemrég kialakított buszsáv hatásait, és ha szükséges, korrekciókat fog végrehajtani - közölte Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója szerdán az MTI-vel.

Vitézy Dávid közlése szerint a Budaörsi úton és a Hegyalja úton további forgalomtechnikai intézkedések lesznek (lámpahangolások, buszsáv kialakítások), ezek elkészülte után lehet a projektet értékelni.

Felhívta a figyelmet arra, hogy a projektet még 2008 decemberében egyhangúlag fogadta el az akkori Fővárosi Közgyűlés. Hangsúlyozta, semmilyen vidék-főváros ellentét kiélezése nem célja a BKK-nak, de az agglomerációs közlekedés problémái megoldásra várnak, Budapest ebben aktívabb szerepet kíván vállalni. Ebben azonban az agglomeráció városainak is részt kell vennie - tette hozzá. "Budapest önmagában 1,7 millió lakosához illeszkedő költségvetéséből és adóbevételeiből nem tudja a 3,5 milliós régió közlekedésének gondjait egyedül megoldani" - írta.

A projekt célja Vitézy Dávid ismertetése az volt, hogy a belvárosból a dugót oda helyezzék, ahol kevesebb embert zavar, és a közösségi közlekedést előnyben tudják részesíteni. Erre sem a Budaörsi úton, sem a Hegyalja úton nincs lehetőség, emiatt több buszjárat is a dugóban kénytelen araszolni.

Ezzel kapcsolatban közölte, Budapest belvárosa nem tudja akadálytalanul fogadni az M1-es és M7-es autópályák bevezető szakaszáról érkező forgalmat. Elismerte, hogy az elmúlt napokban fennakadások voltak a Nagyszőlős utcai csomópontban, a Hegyalja úton viszont akadálymentesen lehetett haladni.

Cser-Palkovics András, Székesfehérvár fideszes polgármestere szerdán nyílt levelet írt Tarlós István főpolgármesternek, amelyben a kialakult dugók miatt erős hangon kritizálta a Budaörsi út megváltozott forgalmi rendjét. Mint írta: a korábban is zsúfolt útvonal most járhatatlanná vált. A polgármester szerint az eredmény önmagában is felveti a kérdést, hogy milyen szerepet játszik a "józan ész a közlekedési, forgalomszervezési döntésekben".

A BKK az elmúlt apokban festett fel buszsávot az M1-M7 autópálya közös bevezető szakaszán a belváros felé tartó irányban a Nagyszőlős utcai felüljárónál. Emiatt ezen a szakaszon az autósok az eddig kettő helyett egy sávon haladhatnak, és jelentős torlódások alakultak ki.


Buzssáv miatt egy sáv járható a Budaörsi úton nagyobb térképen való megjelenítése


A Levegő Munkacsoport és az LMP az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében üdvözölte a buszsáv kialakítását, de az LMP megjegyezte: a bevezetésre "kapkodva és elnagyoltak került sor."

Olvasóink írták

  • 15. Goldmund 2011. június 02. 14:56
    „Valóban, ez a megoldás úgy lett volna korrekt, ha a metró meglenne a Kelenföldi pu-tól a pesti belvárosig. Az M1-M7 bevezető szakaszáról a Kelenföldi pu. hátsó kijáratához oda lehetne hajtani és ott lenne egy gigantikus, ŐRZÖTT (!!!) parkoló. Akkor tényleg elvárható lenne, hogy az autósok csak odáig menjenek be kocsival és onnan a közúton a buszoké az elsőbbség. De hát ez a metró nagyon sokára lesz még kész. :-(((

    A másik: a közlekedési problémák megoldása elválaszthatatlan a várostervezéstől. Sajnos erre sem Demszky, sem Tarlós, sem a mindenkori min.elnök nem jött még rá. Hadd tegyem hozzá: a győri polgármesterek (Borkai, Balogh) sem okosabbak.
    Győrről beszélnék, hogy érthetőbb legyen.
    Nádorváros valaha kellemes, családi házas, a Bem tértől befelé és a külső széleken kisebb társasházakból álló városrész volt. Most egyre másra veszik meg vállalkozók a régi családi házakat, lerombolják, és a helyükön társasházakat építenek. Nagy ökörség ezt engedni. Ezzel Nádorváros elveszti azt az értékét, amiért jó itt lakni, ráadásul a társasházak összes lakásához egy, de inkább kettő autó tartozik, tehát egy épületekkel, autókkal túlzsúfolt városrész kezd létrejönni - mellesleg horror áron.
    A fiatal és jobb modú réteg tehát kijjebb húzódik. A város környéki (vagy városhoz hozzácsatolt) falvakban kezd építkezni. Egészen nagy lakóparkok jönnek ott létre. Az ott lakók a belvárosba, vagy a város keleti részén levő gyárakba járnak dolgozni - döntő többségük autóval.
    Ehhez még hozzájön Ménfőcsanak felől a rendkívül felelőtlen bevásárlóközpont építkezés. (Nem a cégeket szidom, hanem a városvezetést, amiért engedte.) Így sikerült olyan forgalmi dugókat teremteni arrafelé (de szinte az összes bevezető úton), amely a ´90-es években még elképzelhetetlen volt Győrben. Érdemes végiggondolni: Ménfőcsanak felől bejőve szinte ugyanaz a helyzet kisebb méretben, mint az M1-M7 bevezetőjénél Budapest szélén. Ugyanazok az okok is, és ugyanolyan felelőtlen a városvezetés is.
    Ebből adódóan óriási autóforgalom zúdul a belsőbb részekre, ahol tehát egyre kevesebb lesz a kellemes, csöndes, lakható utca. Ezért egyre többen fognak kiköltözni és onnan 10-20-30 km-ről beautózni. Tehát a folyamat öngerjesztő lesz. Ezt okozza a buta városvezetés Győrben is, Budapesten is pártoktól függetlenül!”
  • 14. KissLaszlo 2011. június 02. 14:27
    „11. Azóta lezajlott a fülkeforradalom. Módjukban állt leállítani. Ezek szerint tetszett nekik az elképzelés, úgyhogy nem hátrafele kell mutogatni.”
  • 13. zoltee 2011. június 02. 13:46
    „Aki ezt kitalálta, sürgősen ki kell vizsgáltatni: még a végén ennél nagyobb baromságokra is képes lesz! Idiotizmus netovábbja!!!”
  • 12. sorok_közt 2011. június 02. 13:25
    „köszi 10-es! így már tisztább.”
  • 11. reszegenisjozan 2011. június 02. 13:04
    „A sok "okosnak":

    "...a projektet még 2008 decemberében egyhangúlag fogadta el az akkori Fővárosi Közgyűlés."”
  • 10. Goldmund 2011. június 02. 13:00
    „2. sorok_közt 2011.06.02. 09:53

    A Budaörsi út külső része 2x4 sávos.
    Itt most a Budaörsi út azon szakaszáról van szó, ahol már kiválik belőle a Nagyszőlős utca (ez vezet a Kosztolányi tér ill. a Petőfi híd felé). Ez kb. a Petőfi laktanyától kezdődik, a második kis gyalogos felüljáró után. Innentől a BAH-csomópontig még Budaörsi útnak hívják, de (a kanyarodósávokat leszámítva) már csak 2x2 sávos.
    A 2x4 sávos szakaszon a külső sáv eddig is buszsáv volt (mindkét irányban), és ezzel nem is volt különösebb gond.”
  • 9. Tudós-1 2011. június 02. 12:05
    „Vitézy Dávid tudja miként került oda! Elég volt pofátlanul pofázni és jutalomból Kocsis fölé tették!
    Az MSZMP-ben is hasonlóképp mentek a dolgok. OV.-nak onnan vannak "élményei", s ezt akarja itt is megvalósítani.
    Lásd még Keszthely Czoma múzeumigazgató leváltását.”
  • 8. KissLaszlo 2011. június 02. 11:24
    „Királyi rokony...”
  • 7. sorok_közt 2011. június 02. 10:48
    „biztos rátermett gyerek...”
  • 6. annobon 2011. június 02. 10:30
    „5-höz: Bizony! Idézek egy internetes enciklopédiából: "Első férje Hankiss Elemér, aki után felvette a Hankiss Ágnes nevet. Hankiss Ágnes második férje Vitézy László filmrendező; közös gyermekük Vitézy Dávid, előbb a VEKE alapítója és szóvivője, majd a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója." Ennyi...”
  • 5. sorok_közt 2011. június 02. 10:26
    „Hankiss Ágnes fia...”
  • 4. Joebacsi70 2011. június 02. 10:08
    „Ugye, Vitézy úr, mennyivel egyszerűbb ellenzékből kiabálni, hogy ez sem jó, ezt is másképp kell csinálni. Amikor pedig elérkezik a lehetőség, amire évek óta készül, akkor bebizonyosodik (itt is) az alkalmatlanság.”
  • 3. Infamous 2011. június 02. 09:59
    „és ugye tarkón lövik azt a barmot, aki ezt a buszsávot kitalálta! köszi!”
  • 2. sorok_közt 2011. június 02. 09:53
    „nem járok rendszerese arra, de emlékeim és a gugli szerint 3 sáv van ott. most akkor a háromból kettőt elvettek a buszoknak, vagy mi van?

    -azt a <moderálva> gyereket meg úgy utálom ahogy van”
  • 1. Goldmund 2011. június 02. 09:34
    „Ahol mpost buszsávot alakítottak ki, ott csak a 139-es megy (Gazdagrétről a Déli pu-hoz), no meg a fekete 40-es, piros 153-as. (régi számozási rendszer szerint)
    Ezzel szemben a Nagyszőlős út felé a piros 40 (+ csúcsidőben a 40E), 41 és piros 41, 53, 72 (Törökbálintról) és néhány jelentéktelen járat (87, 87A). Én inkább a Nagyszőlős utat preferálnám a buszok számára, kevésbé a Budaörsi utat.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Baleset az M3-ason Hatvannál - ketten meghaltak

Eddig tisztázatlan körülmények között két teherautó ütközött csütörtök reggel nem messze Hatvantól. Tovább olvasom