Kisalföld logö

2017. 09. 26. kedd - Jusztina 11°C | 21°C Még több cikk.

Tanácsok új évi fogyókúrázóknak

Az ünnepek idején felszedett néhány pluszkilótól való megszabadulásnál mindenekelőtt két dolgot érdemes szem előtt tartani.

Az újévi fogadalmak közül az egyik legnépszerűbb a fogyókúra elkezdése: ilyenkor sokan szeretnének megszabadulni súlyfeleslegüktől, méghozzá a lehető legrövidebb úton. Ebben segít néhány hasznos tippel a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége.

Az ünnepek idején felszedett néhány pluszkilótól való megszabadulásnál mindenekelőtt két dolgot érdemes szem előtt tartani: az egyik, hogy a megmaradt süteményeket nem kell pár nap alatt megenni, a másik, hogy nem szabad belekezdeni semmilyen divatdiétába.

ZSÍRSZEGÉNY ÉTELEK

 Ezután már „csak" azt kell szem előtt tartani, hogy az étrend főként zsírszegény ételekből álljon, továbbá az ételkészítési mód is zsírszegény legyen, például főzés, párolás, grillezés. Sütésnél is kevesebb olajra van szükség, ha vastag aljú edényben vagy cseréptálban készül az étel. A főzelék habarásához kefirt, 12 százalékos tejfölt vagy 1,5 százalékos tejet tanácsos használni. Fontos még a napi 4–5-szöri kis mennyiségű étkezés, és nem szabad megfeledkezni a rendszeres testmozgásról sem, legalább heti 2–3 alkalommal ajánlatos valamilyen testedzést végezni.

A diéta során a pékáruk, gabonatermékek közül fogyaszthatók a barna, rozs-, Graham-kenyerek, a magvakkal dúsított pékáruk, a korpás kiflik és zsemlék, a barna rizs, gabonapelyhek, puffasztott gabonapelyhek és müzlikeverékek. Az étrendben szinte minden zöldségféle alkalmazható főzve, párolva, főzelékként (habarással), töltött vagy rakott formában. A friss gyümölcsök közül is mindegyik fogyasztható, de a banánnak, szőlőnek magasabb az energiatartalma. Az aszalt gyümölcsök, illetve egyes gyümölcskészítmények, például a lekvárok energiadúsak.

NAPI FOLYADÉKMENNYISÉG

Az italok közül a csapvíz, ásványvíz, 100 százalékos vagy light gyümölcslevek, tea, zsírszegény tej, gyümölcsturmix, light üdítőitalok fogyasztása ajánlott, legalább napi 1,5 liter. A zsiradékokat sem kell teljesen kiiktatni az étkezésből, kaphatók light margarinok vagy növényi olajok, ez utóbbiak energiatartalma ugyan nem különbözik a zsírtól és olajtól, de a növényi olajok zsírsavösszetétele kedvezőbb.

ÉDESSÉGEK ÉS A MOZGÁS

Az édességeket sem kell száműzni teljes mértékben, de mindenképpen ajánlatos kevesebbet és ritkábban fogyasztani, mint az ünnepek alatt, több testmozgással pedig kompenzálható magas energiatar talmuk. A hosszú távú fogyókúra alighanem csak egypár hét múlva produkál eredményt, és sokan még a fogyás beindulása előtt feladják, abbahagyják. Ezért fontos a kitartás, és ha ez megvan, az eredmény sem késlekedik sokáig. Nagy segítség, ha az ember nem egyedül, hanem párjával, barátaival együtt kezd bele a diétázásba, fogyókúrába, illetve olyan tornaórákra is eljár, ahol több fogyni vágyó ember van, így egymást és önmagukat is jobban tudják inspirálni.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Enyhe a tél, kevesebbet fűtünk

A meleg ősz jól jött a lakosságnak, de rosszat tett a tüzépeknek, mert a megszokott második roham nem indult meg decemberben. A kereskedők ebben a hónapban bíznak, jóllehet, ekkor a legtöbben kénytelenek legalább tíz százalékkal emelni az árakon. A cseh és lengyel kitermelők szerint az emelés mértéke így is elmarad nálunk a gáz áráétól. Tovább olvasom