Kisalföld logö

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 0°C | 13°C Még több cikk.

Tanácsok fogyókúrához

Az újévi fogadalmak közül az egyik legnépszerűbb a fogyókúra elkezdése: ilyenkor sokan szeretnének megszabadulni súlyfeleslegüktől, méghozzá a lehető legrövidebb úton. Ebben segít néhány hasznos tippel a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége.
Javasolt az aszalt szilva is
Az ünnepek idején felszedett néhány pluszkiló megszabadulásánál mindenekelőtt két dolgot érdemes szem előtt tartani: az egyik, hogy a megmaradt süteményeket nem kell pár nap alatt megenni, a másik, hogy nem szabad belekezdeni semmilyen divatdiétába.

Ezután már „csak" azt kell észben tartani, hogy az étrend főként zsírszegény ételekből álljon, továbbá az ételkészítési mód is zsírszegény legyen, például főzés, párolás, grillezés. Sütésnél is kevesebb olajra van szükség, ha vastag aljú edényben vagy cserép tálban készül az étel. A főzelék habarásához kefirt, 12 százalékos tejfölt vagy 1,5 százalékos tejet tanácsos használni. Fontos még a napi 4-5-szöri kis mennyiségű étkezés, és nem szabad megfeledkezni a rendszeres testmozgásról sem, legalább heti 2-3 alkalommal ajánlatos valamilyen testedzést végezni – ajánlja a Magyar Dietetikusok Országos szövetsége.

A diéta során a pékáruk, gabonatermékek közül fogyaszthatók a barna-, rozs-, Graham-kenyerek, a magvakkal dúsított pékáruk, a korpás kiflik és zsemlék, a barnarizs, gabonapelyhek, puffasztott gabonapelyhek és müzli keverékek. Az étrendben szinte minden zöldségféle alkalmazható főzve, párolva, főzelékként (habarással), töltött vagy rakott formában. A friss gyümölcsök közül is mindegyik fogyasztható, de a banánnak, szőlőnek magasabb az energiatartalma. Az aszalt gyümölcsök, illetve egyes gyümölcskészítmények, például a lekvárok energiadúsak. Az italok közül a csapvíz, ásványvíz, százszázalékos vagy light gyümölcslevek, tea, zsírszegény tej, gyümölcsturmix, light üdítőitalok fogyasztása ajánlott, legalább napi 1,5 liter.

A zsiradékokat sem kell teljesen kiiktatni az étkezésből, kaphatók light margarinok vagy növényi olajok, ez utóbbiak energiatartalma ugyan nem különbözik a zsírtól és olajtól, de a növényi olajok zsírsavösszetétele kedvezőbb.

Az édességeket sem kell száműzni teljes mértékben, de mindenképpen ajánlatos kevesebbet és ritkábban fogyasztani, mint az ünnepek alatt, több testmozgással pedig kompenzálható magas energiatartalmuk. A hosszú távú fogyókúra alighanem csak egy pár hét múlva produkál eredményt, és sokan még a fogyás beindulása előtt feladják, abbahagyják. Ezért fontos a kitartás, és ha ez megvan, az eredmény sem késlekedik sokáig. Nagy segítség, ha az ember nem egyedül, hanem párjával, barátaival együtt kezd bele a diétázásba, fogyókúrába, illetve olyan tornaórákra is eljár, ahol több fogyni vágyó ember van, így egymást és önmagukat is jobban tudják inspirálni.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ön sokszor szedett Algopyrint?

Tovább olvasom