Kisalföld logö

2017. 10. 24. kedd - Salamon 9°C | 13°C Még több cikk.

Sztrájkra készülnek az MTV-nél?

Sztrájkbizottság létrehozásáról döntött a Magyar Televízió (MTV) dolgozóinak három reprezentatív érdekképviselete; a közszolgálati médium csak a testület megalakulása után nyilatkozik az ügyben. Az MTV szerint "valótlanságok sorozatával" bírálja őket Jánosi György szocialista képviselő, akinek az indítványára a 2,4 milliárdos céltámogatást is elvonták tőlük.
A sztrájkbizottság előkészületeinek egyik, név nélkül nyilatkozó résztvevője arról tájékoztatta az MTI-t: céljuk a bérek legalább reálértéken tartása és a munkahelyek biztonságának garantálása. Mint mondta, öt éve nem volt fizetésemelés a cégnél, a költségvetési megszorítások (az idén még 9,4 milliárdos céltámogatás megvonása) miatt pedig veszélyeztetve érzik sokuk állását. Hozzátette: a napokon belül megalakuló testület első ülésein kell eldőlnie annak, hogy milyen magatartást tanúsítanak az Országgyűléssel mint fenntartóval, illetve a munkáltatói jogokat gyakorló menedzsmenttel szemben.

Az MTI a sztrájkbizottság előkészületeinek egyik szervezőjétől úgy értesült csütörtökön: még a nap folyamán írásban kérik Medveczky Balázs ügyvezetőt, hogy tegyen lépéseket a vezetők és a beosztottak javadalmazása közötti aránytalanságok tompítására.

Az MTV szerint "valótlanságok sorozatával" bírálja az intézményt Jánosi György szocialista országgyűlési képviselő, akinek indítványára a büdzsé tervezete által meghagyott 2,4 milliárdos céltámogatást is elvonták az intézménytől. A köztévé rámutatott arra: a módosító indítvány "oda vezetett, hogy a parlament többsége hétfőn az utolsó fillérig megfosztotta az MTV-t a költségvetési céltámogatástól". Közleményükben kitértek arra: Jánosi György "a tények félremagyarázásával úgy próbálja beállítani" a Legfőbb Ügyészség törvényességi felügyeleti eljárását, mintha az az MTV vezetőségének működésével összefüggésben indult volna. Az eljárás ezzel szemben a Magyar Televízió Közalapítvány kuratóriumának mulasztása miatt indult, mivel a testület 2008 márciusa óta nem tud elnököt választani az MTV élére.

Valótlanságnak nevezték azt is, hogy a médiatörvény elfogadása óta "semmilyen mélyreható szerkezeti változás nem történt"; közlésük szerint 1997 óta a létszám megfeleződött, az igazgatóságok, főszerkesztőségek száma csökkent. Mint írták, Jánosi György "elhallgatja", hogy az 1997 óta felhalmozott 50 milliárd forintos veszteséggel szemben "a jelenlegei menedzsment felszámolta a pazarlást, és ennek köszönhetően 2008-ban már a negyedik évét zárta szolid nyereséggel a köztelevízió".

Jánosi György az MTV közleményére reagálva azt közölte: a részvénytársaság felügyelőbizottságának múlt évre vonatkozó mérlege világosan rögzíti, hogy 2008-ban a közszolgálati médiumnál 58 embernek volt 1 millió forint feletti havi bére és közülük 48-an ma is a részvénytársaság alkalmazottjai.

A tavaly kifizetett jutalmak kapcsán hozzátette: nem 300, hanem 304 millió forintot osztottak szét prémiumként, és ebből csak 130 milliót számoltak el. A dolgozók 4 éve nem kaptak béremelést, közülük 300 ember esetében az egy főre eső családi jövedelem összege a minimálbért sem érik el havi szinten - írta Jánosi György.

A szocialista képviselő kiemelte, hogy a költségvetés a médiatörvény szerint előírt támogatást az utolsó forintig kifizeti a Magyar Televíziónak, de megjegyezte: amit ezen felül kap évek óta a köztelevízió, az céltámogatásként jegyzett extra járandóság.

Kitért arra, hogy a Legfőbb Ügyészség szerint jelen pillanatban törvénytelenül működik a Magyar Televízió részvénytársasága.

Cselényi László, a Duna Televízió elnöke azt közölte az MTI-vel: döntő részben műsorkészítésre fordítja a Duna TV azt a pluszpénzt, amit a jövő évi költségvetés biztosít a közmédium számára.

A televízió elnöke januártól egyebek mellett újabb, késő este jelentkező híradót, a látványelemekben megújulást, frissítést, hétvégi szórakoztató produkciót ígért. Megjegyezte: a költségvetési juttatásnak köszönhetően már november végén, háromnegyed éves szünet után ismét jelentkezhetnek reggeli műsorral.

Olvasóink írták

  • 4. ladiszlo 2009. november 29. 16:05
    „Akinek nem tetszik,ellehet menni!!! Ezt pedig nem akárki mondta!”
  • 3. Freddy01 2009. november 27. 10:56
    „Jelenlegi gazdasági helyzetben, egyszerűen egy fillért se nekik. Semmi, de semmi szükség egy teljesen felesleges tv adóra... Ennyi... A többszázezer munkanélküli embert sem kérdezték meg, hogy mit szól ahhoz, hogy kirúgják. Senki az égadta világon nem sírna, ha ezek a közpénzből irreálisan magas összegekkel finanszirozott "köz tv-k" megszünnének. Arról nem beszélve, hogy milyen fizetéseket osztogatnak ott is jópár embernek...”
  • 2. Goldmund 2009. november 26. 21:51
    „5 éve nem emeltek fizetést?
    Vannak más tévéadók, van számos rádióadó, miért nem mentek oda dolgozni?
    Ja, oda alkalmatlanok voltak?

    Továbbá: a Duna TV hogy csinálja, hogy ott normális pénzügyi viszonyok vannak? Hogy ott nincsenek botrányok? Hogy a politikai széljárástól is nagyjából távol tartják magukat? Nem jobban megérdemli-e a pluszpénzt az a cég, amelyik jól dolgozott és várhatóan jól fog sáfárkodni ezzel a pénzzel is? Miért kéne egy médium-dinoszauruszba még több pénzt önteni?”
  • 1. jirzi1 2009. november 26. 20:34
    „Úgy sajnálom szegényeket Megszakad értük a szívem.Talán el kell menniük dolgozni?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

H1N1: Debreceni áldozat

Kimutatták az új típusú influenza vírusát annál a nyíregyházi nőnél, aki vasárnap hunyt el… Tovább olvasom