Kisalföld logö

2017. 04. 26. szerda - Ervin 12°C | 21°C Még több cikk.

Sztrájk a BKV-nál, Győrből menetrend szerint járnak a vonatok

A kollektív szerződés hiánya miatt sztrájkolnak a BKV-sok, a metró jár, néhány villamos- és buszjárat is elindult. A Malév utasai a ferihegyi sztrájk miatt késésekre készüljenek. A MÁV-nál is sztrájkra készülnek.


20:21 - Folytatódik a BKV-sztrájk - szerdán újabb egyeztetésA BKV vezetése eredménytelennek nyilvánította a szakszervezetekkel kedden folytatott tárgyalásokat, mert továbbra sem tudja elfogadni a sztrájkolók ajánlatát, azzal ugyanis túllépné a rendelkezésre álló pénzügyi keretet; a sztrájk folytatódik, a felek szerdán 10 órakor ülnek újra asztalhoz - tájékoztatta a BKV az MTI-t. A közlemény szerint a kedd délutáni sztrájktárgyaláson sem történt előrelépés a BKV menedzsmentje és a sztrájkot aláíró érdekképviseletek között, mindkét fél fenntartotta legutóbbi ajánlatát. A munkabeszüntetés folytatódik, a felek szerdán ülnek ismét tárgyalóasztalhoz.

A keddi egyeztetésen a szakszervezetek tájékoztatták a munkáltatói oldal képviselőit, hogy a közúti közlekedés veszélyeztetése, valamint a közérdekű üzem megzavarása és veszélyeztetése gyanújával feljelentést tettek a Kőér utcai járműtelepről forgalomba állított autóbuszok tárolása és átvizsgálása miatt. Ezzel kapcsolatban a BKV vezetősége ismét kijelentette, hogy utas- és közlekedési szempontból kizárólag biztonságos járműveket állít forgalomba. A szakszervezetek arról is tájékoztatták a társaság vezetőségét, hogy szerdán bírósághoz fordulnak "a Kőér utcai buszok járművezetőivel kapcsolatban".

Erről a cég álláspontja változatlan, azaz a BKV tulajdonában álló buszok csakis szakképzett, saját alkalmazottakkal állnak forgalomba. A szakszervezet által vitatott járműveket mellékfoglalkozású szerződéssel rendelkező járművezetők, szakoktatók, területi vezetők vitték forgalomba, akiknek a szaktudása megfelelő volt a feladat biztonságos végrehajtásához - olvasható a közleményben.


19:23 - Használhatják a buszsávot az autósok a sztrájk idejealatt 
Használhatják a buszsávot az autósok a sztrájk ideje alatt - közölte a Miniszterelnöki Hivatal budapesti ügyekért felelős kormánybiztosának sajtóirodája kedd este az MTI-vel.

Horváth Csaba kormánybiztos közleménye szerint a budapesti utasok nehézségeit kívánja enyhíteni a kormányzat azzal az intézkedéssel, amely a rendőrség közreműködésével a BKV sztrájk ideje alatt lehetővé teszi az autósok számára a buszsáv használatát Budapesten.

A buszok számára kijelölt sávot a reggeli csúcsforgalom, illetve a napközbeni lassú forgalom enyhítésére azok az autósok használhatják, akiknek személygépkocsijában még legalább két utas foglal helyet. A intézkedés a BKV sztrájk ideje alatt érvényes - áll a közleményben.


18:35 - Szerdán is folytatódik
Szerdán is folytatódik a BKV-sztrájk, miután kedden sem született megállapodás a kollektív szerződésről; a nap folyamán lényegében csak a metró járt kiszámíthatóan a fővárosban. Délutánra a meghirdetettnél - www.bkv.hu - is kevesebb buszjárat közlekedett, leállt a 150-es, a 122-es és a 95-ös is. A 2-es villamosok vonalán is kevesebb volt a szerelvény. A 28-as óránként közlekedett, a 3-as meg leállt. Az 1-es és a 6-os villamos viszont ritkán, de közlekedett.

A munkabeszüntetés az éjszaki buszokat továbbra sem érinti. A MÁV-Start Zrt. és a Volánbusz is segítséget nyújt a BKV-nak abban, hogy az utasok a sztrájk ideje alatt is elérjék utazási céljukat. A vasút szerdán üzemkezdettől több vonatot közlekedtet egyes elővárosi vonalakon, illetve több vasútállomáson is megállít egyes szerelvényeket, a Volánbusz pedig negyven darab többletjárművet közlekedtet. Budafok-Tétény önkormányzata saját kisbuszaival próbált segíteni a busz- és villamosmegállókban várakozó utasoknak. A BKV új ajánlatot nem tett, a szakszervezetek pedig nem tudnak engedni álláspontjukból, mert - mint azt Nemes Gábor elmondta - nincsenek plusz követeléseik. Azokat a juttatásokat szeretnék megtartani, amit eddig a kollektív szerződés biztosított. Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV kommunikációs igazgatója a tárgyalások után azt mondta: nem áll módjukban újabb ajánlatot adni.

Demszky Gábor főpolgármester azt kérte a BKV szakszervezeteitől, kössék meg a kollektív szerződést, amely éves szinten átlagosan 500 ezer forinttal többet biztosít a BKV munkavállalóinak, mintha a Munka törvénykönyve alapján kapnák a juttatásukat. A Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület azt kérte a BKV-tól, hogy hosszabbítsa meg a sztrájk idejével a 30 napos bérlet érvényességét, és felszólította a Fővárosi Közgyűlést, vonja vissza a BKV jegy- és bérletáremelésről hozott döntését. A budapesti ügyekért felelős kormánybiztos szerint sztrájk nélkül is rendezhető a szakszervezetek és a menedzsment vitája. Horváth Csaba közleményében arra kérte a BKV menedzsmentjét és a "kollektív szerződés aláírását akadályozó szakszervezeteket", hogy érdekvitájukat az utasok cserbenhagyása nélkül, a sztrájk eszközének mellőzésével folytassák le.

A CBA üzlethálózatában visszaesett a forgalom a sztrájk hatására, míg a Spar üzleteiben nem okozott csökkenést, a Tesco áruházaiban pedig a szokottnál többen vásároltak. A fővárosi piacokon kevesen vásároltak - mondták el kereskedők.


18:19 - Szinte minden megrendelést teljesíteni tudnak a taxisok
A keddi BKV-sztrájk alatt szinte minden megrendelésüket teljesíteni tudták a fővárosi taxi társaságok, szerda reggelre azonban előrendelést csak korlátozott számban vesznek fel.

Az MTI által megkérdezett társaságok egyaránt arra bíztatták munkatársaikat: vállaljanak hosszabb munkaidőt kedden, hogy ki tudják elégíteni az esti és a reggeli csúcsidőben érkező megrendeléseket.

A Taxi4-nél az MTI-nek elmondták: a nap folyamán a megrendelések csupán 5 százalékát kellett lemondani. A társaság szerint a reggeli csúcs 10 óra és fél 11 között rendben lezajlott, ez után egészen fél ötig a szokásosnál csak kis mértékben volt erősebb a forgalom. A Tele5 Taxinál szintén csak nagyon kevés megrendelést kellett lemondani kedden. A társaság kedd este 400-500 autóval lesz kint a budapesti utakon, míg előrendelést szerda reggelre szintén felvesznek

17:40 - Negyedóránként jár a 2-es villamos
Negyedóránként jár a 2-es villamos - közölte a közlekedési társaság kedd délután az MTI-vel. A közlemény szerint a 28-as villamos óránként, míg a 153-as autóbusz 20 percenként közlekedik. A 85-ös autóbusz 12-13 percenként közlekedik. A 272-es autóbusz menetrend szerint jár. A 151-es autóbusz este fél 6-tól nem közlekedik.


16:37 - XXII. kerület: az önkormányzat segít az utasoknak
Kedd reggel óta saját kisbuszaival segíti Budafok-Tétény önkormányzata a BKV-sztrájk miatt kialakult helyzetben a busz- és villamosmegállókban várakozó utasokat - közölte a XXII. kerület polgármesteri kabinetje kedden az MTI-vel. A közlemény szerint Szabolcs Attila (Fidesz-KDNP-Nemzeti Fórum-Jobbik) polgármester és Németh Zoltán (Fidesz)alpolgármester közreműködésével délután is folytatódik az önkormányzat akciója.

A munkában személyautókkal részt vesznek a közterület-felügyelők is. A polgármester arra kéri a kerület lakóit, hogy ne a sztrájkolókat hibáztassák, "hiszen nem ők idéztek elő a BKV csődjét. A dolgozók csak azután szüntették be a munkát, hogy követeléseiket a vezetők folyamatosan lesöpörték az asztalról"- áll a közleményben. Németh Zoltán szerint a fővárost vezető koalíció a felelős azért, hogy megbénult Budapest. "Ez elkerülhető lett volna, ha nem arcátlan végkielégítésekre és felesleges tanulmányokra költenek milliárdokat" - olvasható a kommünikében.

16:35 - Horváth: sztrájk nélkül is rendezhető a szakszervezetek és a menedzsment vitája
A budapesti ügyekért felelős kormánybiztos szerint sztrájk nélkül is rendezhető a szakszervezetek és a menedzsment vitája. Horváth Csaba az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében arra kérte a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) menedzsmentjét és a kollektív szerződés aláírását akadályozó szakszervezeteket, hogy érdekvitájukat az utasok cserbenhagyása nélkül, a sztrájk eszközének mellőzésével folytassák le.

"A budapesti közlekedés megbénítására nincsenek észérvek, hiszen mára megteremtődött az esély a BKV helyzetének stabilizálására, amelynek következtében a dolgozók munkafeltételei és anyagi helyzete folyamatosan javulhat" - írta a kormánybiztos. Kifejtette: a főváros és az agglomeráció közösségi közlekedését is biztosító BKV ügyében tavaly év végén megkezdődött a rendteremtés, a működés és a finanszírozás problémáinak megoldása.

Horváth Csaba felidézte, hogy a kormány részéről a BKV-nak nyújtott többlettámogatás keretén belül 17,3 milliárd forint fordítható konszolidációra, hosszú távú átalakításra, fenntartható, költséghatékony működésre, 5 milliárd forint pedig hitelkiváltásra. Hozzátette: a sztrájk első napján és a tárgyalások újabb fordulójával kapcsolatban fontos emlékeztetni minden érintett felet arra, hogy a közlekedési vállalat nem azért kapott több mint 22 milliárd forintot az adófizetők pénzéből, hogy a megállókban hagyja az utasokat.

Horváth Csaba azt is kérte, hogy azok a budapestiek, akik ezt megtehetik, saját autójukkal is segítsék a megállókban kényszerűen várakozókat; elsősorban az időseket, betegeket és a kisgyermekkel várakozókat.

16:25 - Ötre nőtt a Horváth Éva foglalkoztatásával kapcsolatban a gyanúsítottak száma
Ötre nőtt a Horváth Éva foglalkoztatásával kapcsolatos nyomozás gyanúsítottjainak száma - derült ki a rendőrség közléséből, miután kedden kihallgattak egy volt főosztályvezetőt és egy BKV-s munkatársat bűnsegédként elkövetett hűtlen kezelés miatt. A közeljövőben a végkielégítések miatt újabb gyanúsítások várhatók.

Az MTI információja szerint Zelenák Tibor volt kommunikációs főosztályvezető az ügy egyik újabb gyanúsítottja. A BKV hétfői közleménye szerint nem Bolla Tibor gazdasági vezérigazgató-helyettes a felelős Horváth Éva foglalkoztatásáért, hanem egy meg nem nevezett főosztályvezető, aki már távozott a cégtől. Az MTI úgy tudja: ez a főosztályvezető Zelenák Tibor, aki azóta rendkívüli felmondással távozott a cégtől. A BRFK kedd délután közleményben adott tájékoztatást az újabb gyanúsításról. E szerint az egykori főosztályvezető "H. Éva jelenléti íveinek igazolásával, prémiumainak kiírásával, teljesítési jelentéseinek elfogadásával szándékosan segítséget nyújtott R. Miklósnak, majd B. Tibornak abban, hogy vagyonkezelési kötelezettségüket súlyosan megszegjék, azzal, hogy 2008. február 1. és 2009. szeptember 30. között a tényleges munkát nem végző H. Éva részére különböző juttatások és munkabér kifizetését engedélyezték".

A rendőrség szerint Horváth Éva fiktív foglalkoztatása a BKV Zrt.-nek több mint 24 millió forint vagyoni hátrányt okozott. A szabadlábon védekező volt főosztályvezető - hasonlóan a korábban meggyanúsítottakhoz - megtagadta a vallomástételt, a gyanúsítás ellen panasszal élt. Kedd délután a Budapesti Közlekedési Vállalta Zrt. egyik munkatársát hallgatták ki a nyomozók, bűnsegédként elkövetett hűtlen kezelés gyanúja miatt.

A rendőrség szerint "a nő annak tudtával, hogy H. Éva nem végez tényleges munkát a közlekedési társaságnak, az aláírt jelenléti ívek alapján bérszámfejtésre feladandó időadatok elkészítésével és a pénzügyi részlegre történő eljuttatásával szándékosan segítséget nyújtott R. Miklósnak, majd B. Tibornak abban, hogy vagyonkezelési kötelezettségüket súlyosan megszegjék". A nő a gyanúsítás ellen panasszal élt, kihallgatása során azt mondta: ő adminisztrátorként csupán a vezetői utasításának megfelelően továbbította az adatokat a pénzügyi részlegnek. A BKV-nál történt fiktív foglalkoztatással kapcsolatban a gazdaságvédelmi nyomozók összesen öt embert hallgattak ki gyanúsítottként, kettőt hűtlen kezelés bűntett elkövetése megalapozott gyanúja miatt, hármat pedig bűnsegédként elkövetett hűtlen kezelés bűntett elkövetése megalapozott gyanúja miatt.

A Budapesti Rendőr-főkapitányság tovább folytatja a közlekedési vállalattal kapcsolatos nyomozást. Mint írták, jelenleg a több száz végkielégítéssel kapcsolatos iratanyagot vizsgálják, s a közeljövőben ezekkel kapcsolatban további gyanúsítotti kihallgatások várhatók. Hagyó Miklós korábbi szocialista főpolgármester-helyettes volt szóvivőjét, Horváth Évát péntek reggel állították elő a rendőrök és gyanúsítottként hallgatták ki. A rendőrség bűnsegédként elkövetett hűtlen kezeléssel gyanúsítja. A rendőrség gyanúja szerint a volt szóvivő 2008. február 1. és 2009. szeptember 18. között úgy vett fel a BKV-tól összesen 24 millió forint munkabért, prémiumot és jutalmat, hogy azért ténylegesen nem végzett munkát. A nyomozók szerint Horváth Éva bűnsegédként hozzájárult a kifizetést engedélyezők által elkövetett hűtlen kezelés bűncselekményének elkövetéséhez.

Az index.hu augusztusban írt arról, hogy Horváth Éva valójában a BKV-nál áll alkalmazásban. Az internetes lap információi szerint 2007 elején került a 4-es metró projektje keretében a közlekedési vállalathoz. Néhány hónapig a metróprojektet koordináló DBR-igazgatóság szóvivője volt, ám 2008 elejétől már Hagyó Miklós belső embereként tűnt fel a hírekben. Horváth Éva erre reagálva elismerte, hogy mindkét helyen dolgozik, de hozzátette: "a nemzetközi és a hazai gyakorlatnak megfelelően, mint kommunikációs szakember, amíg nincs összeférhetetlenség", addig annyi helyen vállalhat munkát, amennyit teherbírása enged. Szerinte "a fővárosi önkormányzat és az annak tulajdonában álló cég között nincs érdekellentét, ezért a két feladat ellátása nem összeférhetetlen, sem jogilag, sem erkölcsileg nem kifogásolható".

Azt állította, BKV-s munkaviszonya folytonosságáról személyesen Kocsis István vezérigazgatóval egyeztetett, az ő kérésére maradt a cégnél. Horváth Éva cáfolta viszont azt az információt, hogy 300 ezer forintos fizetést és összesen 10 milliós prémiumot kapott volna a BKV-tól. A sajtóreferenst ezek után tavaly augusztusban menesztették a közlekedési vállalattól, szeptemberben pedig saját elhatározásából távozott a főpolgármesteri hivatalból is. Horváth Éva foglalkoztatásával kapcsolatban hétfőn Regőczi Miklóst, a BKV korábbi kommunikációs vezérigazgató-helyettesét és Bolla Tibor jelenlegi gazdasági vezérigazgató-helyettest is hűtlen kezelés miatt gyanúsítottként hallgatta ki a Budapesti Rendőr-főkapitányság.


16:10 - Még kevesebb buszjárat közlekedik
Az eddiginél is kevesebb buszjárat közlekedik a fővárosban - közölte a BKV kedden, nem sokkal délután négy óra előtt az MTI-vel. A közlemény szerint a 122-es és a 95-ös busz sem közlekedik. A 2-es villamosok vonalán kevesebb a szerelvény, ezért a követési időköz megnövekszik, csakúgy, mint a 990-es buszoké. A 83-as trolipótló autóbusz gyakrabban, körülbelül 20 perces követési időközzel közlekedik.

15:34 - Nincs megállapodás, tovább folytatódik a sztrájk
Nem sikerült megállapodnia a határozatlan idejű sztrájkot tartó szakszervezetek vezetőinek és a BKV menedzsmentjének a kollektív szerződésről a keddi megbeszélésen sem, az érdekképviseletek folytatják a sztrájkot - mondta Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője. A BKV új ajánlatot nem tett, a szakszervezetek pedig nem tudnak engedni álláspontjukból, mert - mint azt Nemes Gábor elmondta - nincsenek plusz követeléseik. Azokat a juttatásokat szeretnék megtartani, amit eddig a kollektív szerződés biztosított.

Kifejtette: a menedzsment nem készült új állásponttal, tehát a szakszervezetek azon javaslatát sem fogadták el, amely 700 millió forintot tudna megtakarítani éves szinten a tavalyi költségvetéshez képest. Szerintük ennyi megtakarítást hozna a hidegről melegétkezési utalványra való átállás, illetve a nyugdíjpénztári kötelezettségek fizetése. Nemes Gábor elmondta azt is: feljelentést tettek a rendőrségen ismeretlen tettes ellen közúti közlekedés szándékos veszélyeztetése, valamint közüzem megzavarása és veszélyeztetése gyanújával.

Bírósághoz fordulnak továbbá sztrájktörés miatt is, mivel szerintük nincs joga a munkáltatónak más szolgáltatóktól sofőröket alkalmazni. Kérték, hogy betekintést nyerhessenek a Bajnai Gordon kormányfővel kötött megállapodásba is - tette hozzá. A tárgyalásokat szerda délelőtt 10 órakor folytatják, a sztrájkot nem függesztik fel, de a munkabeszüntetés az éjszaki buszokat nem érinti - mondta. Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV kommunikációs igazgatója a tárgyalások után azt mondta: nem áll módjukban újabb ajánlatot adni.

A sztrájktörők alkalmazásáról annyit mondott: a BKV törvényes keretek között alkalmaz másodállásban gépkocsivezetőket. Kocsis István, a BKV vezérigazgatója kedd délelőtt sajtótájékoztatón azt mondta: nem tehet újabb ajánlatot az érdekképviseleteknek. Felelős vezetőként nem hajlandó arra, hogy kollektív szerződésben rögzítsenek bér jellegű juttatásokat. Ha ilyet tenne, azzal - mint fogalmazott - eladósítaná a kormánnyal kötött megállapodás után fejlődési pályára álló BKV-t. Nem vállalhat olyan kötelezettségeket, amelyekre nincs fedezet - hangsúlyozta.


15:01 - Újabb volt BKV-vezetőt gyanúsítottak meg hűtlen kezeléssel 
Újabb volt BKV-vezetőt gyanúsított meg kedden hűtlen kezeléssel a Budapesti Rendőr-főkapitányság - értesült az MTI. Az MTI információja szerint a korábbi gyanúsításokhoz hasonlóan, Horváth Éva foglalkoztatásával kapcsolatban hallgatták ki Zelenák Tibor volt kommunikációs főosztályvezetőt.

A BKV hétfői közleménye szerint nem Bolla Tibor gazdasági vezérigazgató-helyettes a felelős Horváth Éva foglalkoztatásáért, hanem egy meg nem nevezett főosztályvezető, aki már távozott a cégtől. Az MTI úgy tudja: ez a főosztályvezető Zelenák Tibor, aki azóta rendkívüli felmondással távozott a cégtől.


13:10 - Egyre kevesebb villamos jár Budapesten
Egyre kevesebb vonalon közlekednek a BKV járművei a határozatlan idejű munkabeszüntetés miatt; már nem jár a 41-es villamos sem - közölte a cég kedden kora délután az MTI-vel.

A 41-es villamos eddig rövidített útvonalon, a Bocskai út és a Kamaraerdő között járt, fél 12 óta azonban nem közlekedik. A 3-as villamos délután 2 óráig szállít utasokat, azt követően ez a járat is leáll.

A villamosok közül már csak az 1-es, a 2-es, a 6-os és a 28-as villamos közlekedik a BKV közlése szerint, de e járatoknál is jelentős követési időközökre kell számítani.

A buszok közül a 150-es vonalán nem járnak kora délutántól a járművek - olvasható a közleményben.


12:00 - Demszky: Fogadják el a szerződést!
Demszky Gábor főpolgármester azt kéri a BKV szakszervezeteitől, kössék meg a kollektív szerződést, amely éves szinten átlagosan 500 ezer forinttal többet biztosít a BKV munkavállalóinak, mintha a Munka törvénykönyve alapján kapnák a juttatásukat.

A főpolgármester a Fővárosi Védelmi Bizottság kedd reggeli ülését követő sajtótájékoztatón arról beszélt: a szakszervezetek követelése indokolhatatlan, méltányossági és igazságossági szempontból megalapozatlan, azt a kormánnyal már megkötött megállapodás alapján nem tudják teljesíteni.

"A szakszervezetek a lehetetlent akarják, de a lehetetlent nem tudjuk lehetségessé tenni, a csodát nem tudja megtenni a BKV menedzsmentje, akármeddig is folyik a sztrájk" - jelentette ki.

Emlékeztetett rá: a BKV menedzsmentje elment a végsőkig, ígéretet tett rá, hogy a szakszervezet alapvető, a nyugdíjpénztári befizetésre vonatkozó követelését ugyan a kollektív szerződésen kívül, a bértárgyalások során, de rendezni fogja, és a teljesítménymutatók javításához kötötte ezt a kifizetést. Emellett a BKV szakszervezetei követelik a korábban a kollektív szerződés alapján adott 45 ezer forintos "pulykapénzt", azaz az év végi ajándékutalvány értékét.

Ezek nem méltányos követelések olyan gazdasági helyzetben, amikor a köztisztviselők, közalkalmazottak reáljövedelme csökken - mondta a főpolgármester. Hozzátette: a szakszervezetek olyan privilégiumokhoz ragaszkodnak, amelyeket a korábbi években, egy kedvezőbb gazdasági helyzetben harcoltak ki, az előző menedzsment idején.

Mint mondta, azért sem lehet az említett követeléseknek eleget tenni, mert a kormány és a főváros tavaly év végén megállapodást kötött a BKV helyzetének rendezésére, a megállapodás szerint a kormány 23 milliárd forintot biztosít a közlekedési társaságnak, a főváros pedig a már vállalt 10 milliárdon felül további ötmilliárd forint plusztámogatást biztosít.

A főváros számára ez óriási áldozatot jelent, az oktatástól, a szociális ágazattól kell elvonni ezt a pénzt, és a pluszvállalás rontja a főváros hitelképességét is. Ezt az áldozatot azért hozzuk, hogy a BKV működőképes maradjon, a 12 ezer munkavállaló munkahelye megmaradjon - jelentette ki.

Azt mondta: a BKV finanszírozása 19 éve nem megfelelő, ahogy fogalmazott, "nem tette bele" sem az állam, sem a főváros - mert mint mondta, nem volt abban a helyzetben, hogy beletegye - azt a pénzt, ami lehetővé tette volna, hogy a cég "megfelelő pályára kerüljön". A tavaly decemberi megállapodással elérték, hogy a BKV fenntartható, működőképes pályára került, és ezt a megállapodást sem a menedzsment, sem a főváros vezetése nem veszélyeztetheti a pulykapénzzel - fűzte hozzá. Kijelentette: nem tudja elfogadni, hogy a sztrájkolók nem veszik figyelembe az ország gazdasági helyzetét és azt a kormánnyal kötött megállapodást, amely a legközvetlenebbül az érdeküket szolgálja.

Mint mondta, a BKV buszsofőrök jövedelme messze meghaladja az országos átlagot, mintegy 45 százalékkal meghaladja egy volánbuszos sofőr fizetését.

Emlékeztetett rá: tíz település polgármestere már jelezte, ha a sztrájkhelyzet fennmarad, és az agglomerációban élők nem tudnak a BKV járműveivel bejutni a fővárosba, akkor más szolgáltatótól veszik igénybe a szolgáltatást. Ha ez bekövetkezik, 250 sofőr és 600 további alkalmazott elveszíti állását - jegyezte meg.

A sztrájk értelmetlen, az a kérdés, a szakszervezetek ezt mikor látják be és veszik fel újra a munkát - tette hozzá.

A főpolgármester egy kérdésre válaszolva kijelentette: a BKV-nál jogosulatlanul kifizetett összeg milliárdos nagyságrendű, de összességében kevesebb, mint fél százaléka a BKV négy évi költségvetésének. Mint mondta, azért nem reális összefüggésbe hozni a BKV járműállományának leromlott helyzetét, vagy hogy nem tudnak több bért fizetni, azzal, hogy bűncselekmények történtek a cégnél, mert "a nagyságrend egészen más", "az a pénz, amit indokolatlanul kifizettek, a töredékére nem volna elég a jelenlegi követeléseknek".


11:40 - Délután újabb tárgyalás
Egyelőre nem függeszti fel a határozatlan idejű sztrájkot a BKV 14 szakszervezete; a menedzsment délután 2 órára várja az érdekképviseleteket az újabb egyeztetésre. A reggeli órákhoz képest javult közlekedési helyzet Budapesten: a bevezető utak már felszabadultak, csak a hidak környékén és a belvárosban zsúfoltak az utak.

Nemes Gábor, a sztrájkbizottság elnöke az MTI-nek kedd délelőtt azt mondta: sikeresnek tekintik a sztrájkot, ezért egyelőre nem függesztik fel a határozatlan időre meghirdetett munkabeszüntetést.


11:20 - Demszky arra számít, hogy egész nap marad a sztrájk
A BKV-sztrájk várhatóan kedden egész nap tart és bizonytalan, mikor ér véget. A fővárosban a főjegyző nem rendelt el tanítási szünetet, de három kerületi iskola négy telephelyén kedden nincs tanítás - mondta Demszky Gábor főpolgármester a Fővárosi Védelmi Bizottság ülését követő sajtótájékoztatón.

Hozzátette: a védelmi bizottságban részt vevő tagszervezetek vezetői tájékoztatták arról, milyen következményei vannak a sztrájknak az egyes területeken (közlekedés, oktatás, egészségügy, közbiztonság).

Beszámolt arról, hogy éjszaka bombariadó volt öt fővárosi kocsiszínben, illetve garázsban, ezeket az eseteket a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) vizsgálja, mint ahogy a XVIII. kerületi, garázdasággal gyanúsított buszsofőr ügyét is.

A közlekedési helyzetről a főpolgármester azt mondta, hogy a csúcsforgalom 30-40 perccel előbbre jött, ezért sokkal korábban érdemes elindulni, az eljutás hosszabb ideig tart. A Budaörsi úton 30 százalékkal nagyobb a forgalom, az egész városban erős a gyalogos és a kerékpáros forgalom.

A BRFK arra kérte a közlekedőket, hogy tartsák be a közlekedési szabályokat, és emlékeztetett arra: tilos a villamospályákon kerékpározni. A rendőrség arra is felhívta a figyelmet, hogy a személygépkocsival közlekedők továbbra se használják a buszsávokat.

Demszky Gábor jelezte: a főváros szorgalmazza a telekocsi-programot, vagyis azt, hogy a gépjárművezetők vegyenek fel várakozókat a megállókban, a végállomáson.

A kórházakban egyelőre minden rendben, a dolgozók be tudtak menni, a mentőszolgálat ki tudta állítani a szükséges állományt. Ez a felelős intézményi menedzsmentnek és a dolgozók felelős magatartásának köszönhető - jegyezte meg. Mint mondta, jellemzően addig nem engedik el a dolgozókat, amíg a váltás meg nem érkezik.

A főpolgármester kitért arra: a főjegyző nem rendelt el tanítási szünetet, alapvetően az intézményvezetőkre van bízva, hogy azt elrendelik-e. A II., a IX., a X. és a XIII. kerületben egy-egy iskolában nincs tanítás. A pedagógusok akkor is megkapják a bérüket, ha nem tudnak bemenni a munkahelyükre.

A szemétszállításban nem volt fennakadás kedden a fővárosban.

Demszky Gábor közölte: azért nem lehet ingyenessé tenni a parkolást a jelenlegi helyzetben, mert több a főváros útjain a gépkocsi és biztosítani kell a "forgást" a parkolóhelyeken. Ha ingyenessé tennék a parkolást, akkor az, aki először érkezik, egész napra lefoglalná a parkolóhelyet. Ez nem pénzügyi-bevételi kérdés, hanem alapvetően ezzel tudják a méltányos parkolási rendet fenntartani - jelentette ki.

A tűzoltóságnál az ügyeletben lévőket le tudták váltani, megszervezték a munkavállalók bejutását.

A főpolgármester megköszönte az érintett két társaságnak, hogy a Volánbuszok megállnak a BKV-megállókban a MÁV-Start pedig sűrítette járatait a fővároson belül.

Demszky Gábor emlékeztetett arra: hétfőn rendkívüli kormányzati koordinációs bizottsági ülést tartottak, amelynek egyetlen témája a fővárosi közlekedési helyzet, illetve a várható sztrájk volt. Az önkormányzati miniszter a fővárosi beszámoló alapján azt állapította meg, hogy egyelőre nincs szükség operatív kormányzati intézkedésre, a helyzet erre nem érett meg. "Ez azt jelenti, hogy jelenleg kezelni tudjuk a helyzetet egyedül" - tette hozzá a főpolgármester.


10:40 - Bolla szerint elkerülhető lett volna a sztrájk
Elkerülhető lett volna a sztrájk a BKV-nál, ha az érdekképviseletek elfogadják a menedzsment ajánlatát és a részletkérdéseken külön vitatkoznak, így viszont mindkét fél, valamint az utasok számára is előnytelen, hogy nem állapodtak meg - mondta Bolla Tibor, a BKV gazdasági vezérigazgató-helyettese az MTI-nek kedden.

A szakszervezetek ragaszkodtak ahhoz, ami a múltban kiharcolt járandóságuk volt, de ezt a BKV már nem tudja finanszírozni, hitelt pedig erre nem tud felvenni - mondta Bolla Tibor. Hozzátette: további költségmegtakarítással (amelyet a menedzsment a bértárgyalás keretében kívánt megvitatni) biztosíthatók lennének a szakszervezetek követelései. Ennek hiányában azonban a követelések fedezete egyelőre nem látszik.

Bolla Tibor szerint azért rekedtek meg az álláspontok a tárgyalásokon, mert a sztrájkot bejelentő szakszervezetek tagsága erre adott felhatalmazást a vezetőiknek. Így viszont beláthatatlan, hogy mi lesz a sztrájk és a tárgyalások sikertelenségének következménye. Mindkét fél abban bízik, hogy a másik feladja az álláspontját, mert egyszer meg kell egyezni - hangsúlyozta. A BKV menedzsment azonban csak olyan üzleti modellt támogat, amelynek a fedezete biztosított - szögezte le.


9:40 - Egyelőre nem függesztik fel a sztrájkot
Egyelőre nem függeszti fel a határozatlan idejű sztrájkot a BKV 14 szakszervezete - mondta Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője az MTI-nek.

A kedden nulla órakor megkezdett sztrájkot a szóvivő sikeresnek nevezte, mert a buszok és villamosok vonalán teljes, 100 százalékos a sztrájk támogatottsága. Hozzátette: az, hogy néhány busz, illetve villamos jár, az annak köszönhető, hogy alvállalkozók vagy a sztrájkhoz nem csatlakozott szakszervezetek adják a sofőröket.

Nemes Gábor a BKV-val folytatandó tárgyalásokról azt mondta: várják a munkáltató javaslatát a tárgyalások következő időpontjára, amelyet a szakszervezetek nagy valószínűséggel elfogadnak. Eddig nem kaptak semmilyen megkeresést a BKV-tól ebben az ügyben - tette hozzá.


9:20 - Nagyot kaszálnak a taxisok a fővárosban
Akár tízszeres is lehet a fővárosi taxitársaságok forgalma a BKV-sztrájk alatt egy átlagos hétköznaphoz képest. Erről Dudás Zoltán, a Főtaxi taxi-üzletág igazgatója beszélt az MTI-nek kedden reggel.

Az igazgató elmondta: a Főtaxi mintegy 500 autóval van jelen az utcákon, ami a teljes kapacitásuk csaknem 80 százaléka.

Dudás Zoltán szerint a társaságnak sikerült kezelnie a megnövekedett rendeléseket; az előrendeléseket hétfőn késő este kellett csak korlátozni.

Az embereknek inkább azt javasolták, hogy az utazás előtt kérjenek autót - tette hozzá.

Medgyes Péter, a 6x6 Taxi marketing igazgatója az MTI érdeklődésére közölte, hogy hétfőn a szokásos előrendelések 5-6-szorosát vették fel a BKV sztrájk idejére. Előrendelést továbbra is fogadnak, azonban csak "óvatosan", hogy biztosan ki tudják elégíteni az utasok igényeit.

A társaság 611 autójából 540-550 van kinn Budapest utcáin, az éjszakás sofőrök is szolgálatban vannak - mondta Medgyes Péter.

A Taxi4-nél az MTI-nek elmondták, hogy folyamatosan veszik fel a rendeléseket, és közlik az utasokkal, hogy mikorra tudnak autót küldeni. A normál rendelések tripláját kapták a reggeli csúcsidőben, előrendelést pedig már csak délutánra fogadnak el, azt is korlátozott számban.

Összefüggő kocsisorok haladnak az M1-M7 autópályák közös szakaszán a főváros XI. kerületében. Nulla órától sztrájkolnak a BKV szakszervezetei, mert az utolsó, 2010. január 11-i esti megbeszélésen sem

Összefüggő kocsisorok haladnak az M1-M7 autópályák közös szakaszán a főváros XI. kerületében. Nulla órától sztrájkolnak a BKV szakszervezetei, mert az utolsó, 2010. január 11-i esti megbeszélésen sem született megállapodás a kollektív szerződésről. A sztrájk miatt a buszközlekedésben van a legnagyobb fennakadás, a reggel fél ötös üzemkezdet óta a mintegy kétszáz vonalból 25 viszonylaton közlekednek buszok; a reggeli órákban a BKV 140 alvállalkozói, 39 Volán- és 20 saját buszt adott forgalomba, a metró-, HÉV- és trolibuszjáratok a BKV közlése szerint minden vonalon menetrend szerint elindultak, több villamosvonalon a szerelvények nagyobb követési idővel közlekednek. MTI Fotó: Honéczy Barnabás



9:15 - Biztonságosak a buszok
Biztonságosak a sztrájk alatt közlekedő autóbuszok - közölte a BKV az MTI-vel kedden. A cég a sztrájkbizottság szóvivőjének kijelentéseire reagált.

Nemes Gábor hétfő este azt mondta, hogy több buszvezetőtől számukra ismeretlen emberek átvették a járművüket, majd azokat valahova elvitték. Közölte: ez szabályellenes, mert így elmarad a karbantartás. A szóvivő hozzátette: ha erre bizonyítékot szereznek, akkor feljelentést tesznek közúti közlekedés szándékos veszélyeztetése miatt.

A BKV tájékoztatása szerint mellékfoglalkozású szerződéssel rendelkező járművezetők, szakoktatók, területi vezetők vitték az autóbuszokat a Kőér utcai járműtelepre.

A buszok érvényes karbantartási technológiája szerint minden járművet a hét egy adott munkanapján kell átvizsgálni. Kedd reggel csak olyan buszok álltak forgalomba a Kőér utcai telepről, amelyek heti átvizsgálása nem hétfőn volt esedékes - közölte a cég.


9:10 - A Malév meglepődött
A Malév GH vezetését meglepte a szakszervezet sztrájkbejelentése, miután a hétfői egyeztetésen úgy tűnt, hogy közeledik a felek álláspontja - mondta el Limburger Lóránt, a Malév földi kiszolgáló cége, a Malév GH vezérigazgatója az MTI-nek kedden.

Hétfőn nem okozott fennakadást a földi kiszolgálók sztrájkja, kedden azonban akár jelentős késésekre is lehet számítani - tette hozzá. A reggeli műszakban mintegy 35-40 munkavállaló sztrájkol, a menedzsment minden lehetséges megoldással forgalom biztosítására törekszik, alvállalkozók törvényes bevonásával is - mondta.

Limburger Lóránt elmondta, hogy a szakszervezet továbbra is 20 százalékos béremelést követel 2010-re, de új követelésként a megszüntetett kollektív szerződés visszaállítása is megjelent.


9:05 - Tanítási szünet a sztrájk miatt Budapesten
Három budapesti iskolában rendeltek el rendkívüli szünetet a BKV-sztrájk miatt kedden - közölte Hajdú Katalin, a fővárosi önkormányzat oktatási ügyosztályának alosztályvezetője az MTI-vel.

Az alosztályvezető ismertetése szerint nincs tanítás a Harsányi János Szakközépiskola és Szakiskolában, a Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában és a Szabómester Szakképző Iskolában.

A többi oktatási intézményben rendben folynak a tanítási órák - tette hozzá Hajdú Katalin.

Az Oktatási és Kulturális Minisztérium hétfőn azt közölte az MTI-vel, hogy az iskolaigazgatók mérlegelhetik - a hiányzók számától függően -, hogy megtarthatók-e a tanítási órák a BKV-sztrájk alatt, de a tanulókról a rendkívüli szünet alatt is gondoskodniuk kell.


8:40 - Rengeteg az autó a főváros utcáin
A sztrájk miatt megerősödött az autóforgalom Budapest útjain. A Fővinform ügyeletese arról számolt be, hogy Budapest szinte minden főútján nagy a forgalom, a bevezető utakon egymás érik az autók.

A Budapesti Rendőr-főkapitányság felhívta a figyelmet arra, hogy a buszsávokat a sztrájk idején sem szabad használni. Tafferner Éva szóvivő közölte: a rendőrség azért nem oldja fel a korlátozást, mert néhány busz a sztrájk idején is jár, illetve ilyenkor is biztosítani kell a gyors közlekedés lehetőségét a mentők és a tűzoltók számára.


7:45 - Győrből minden vonat elindult, elindul menetrend szerint
A kisalfold.hu csapata reggel hét órakor személyesen győződött meg a győri vasútállomáson arról, hogy mi vár az utazókra a mai napon.

Nos, a jelenállás szerint átlagos kedd elé nézzünk, de az biztos, hogy az összes reggeli vonat közlekedik, s Budapest irányába is elindult-elindul az összes szerelvény.


Győri állomás: mintha szó sem lett volna vasutas sztrájkról. Fotók: Cseh Róbert.

Az információs pultnál megkérdeztük inkognitóban – a győri állomáson nem adnak felvilágosítást, ha újságíróként mutatkozik be az ember – a MÁV-munkatársát arról, hogy délután szeretnénk a fővárosba utazni, s érintheti-e a tervünket a "sztrájk"?

A válasz egyértelmű volt: "nincsen sztrájk a győri vasútállomáson kedden".

Mindezt alátámasztja Gaskó István nyilatkozata. „Tizenkét órával a sztrájk megkezdése előtt bejelenti a munkabeszüntetést a Vasúti  Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ), ha úgy dönt, hogy szükség van erre az akcióra" – közölte a szervezet vezetője kedd reggel.

Gaskó hozzátette: a VDSZSZ kapcsolatban van a BKV-s szakszervezetekkel, figyelemmel kíséri sztrájkjuk alakulását, és amikor úgy látja, hogy eljött az idő a vasutas szolidaritási sztrájk megkezdéséhez, akkor azt a munkabeszüntetés indítása előtt 12 órával bejelenti.


7:35 - Menetrend szerint járnak a vonatok
A MÁV-Start Vonatinfó-oldala szerint az 1-es vonalon menetrend szerint járnak a vonatok, egy-egy késés persze azért akad.


7:25 - A MÁV-nál nincs sztrájk
A MÁV-Start vonatai menetrend szerint közlekednek kedden reggel, rendben elindultak a vasúttársaság különvonatai is, és jelenleg vasúti sztrájk nem veszélyezteti a menetrendszerű közlekedést - közölte a MÁV Zrt. kedd reggel az MTI-vel.

A MÁV-Start Zrt. - amennyiben vasúti sztrájk nem veszélyezteti a menetrendszerű közlekedést - a keddre meghirdetett BKV-sztrájkra tekintettel üzemkezdettől több vonatot közlekedtet egyes elővárosi vonalakon, illetve több vasútállomáson is megállít egyes szerelvényeket - olvasható a közleményben.

Több menetrend szerinti gyorsvonat is megáll menetrenden kívül a budapesti pályaudvarokon, ezenkívül kiegészítő járatok közlekednek a Nyugati pályaudvar és Óbuda állomások, valamint a Keleti pályaudvar és Kelenföld állomások között.

A vasúttársaság azt javasolja az utasoknak, hogy indulás előtt tájékozódjanak a lehetőségekről a MÁV-Start Zrt. telefonos ügyfélszolgálatánál, a helyi tarifával hívható 06 (40) 49 49 49-es telefonszámon.


7:15 - Késések várhatók Ferihegyen, mert ott is sztrájkolnak
Késésekre kell számítaniuk a Malév utasainak kedden, a légitársaság földi kiszolgáló cégénél, a Malév GH-nál hétfő este óta tartó sztrájk miatt, járattörlésre egyelőre nem volt szükség - mondta Hegedűs Ádám, a Malév szóvivője az MTI-nek kedden reggel.

A Malév ezért arra kéri az utasokat, hogy legalább egy órával korábban érkezzenek ki a reptérre, mint normál esetben. Hozzátette: a Malév és a Malév GH vezetése mindent megtesz annak érdekében, hogy a forgalomban minél kisebb fennakadást okozzon a sztrájk.

A szóvivő a ténylegesen sztrájkolók számáról később ígért információt.

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) a Malév GH-nál folytatott egyeztetések sikertelensége után hirdetett határozatlan idejű sztrájkot hétfőn este.


6:45 - 15 busz és 6 villamos vonalán járnak a járművek
Újabb busz-, illetve villamos vonalakon indult meg a közlekedés kedd reggel a BKV-sztrájk alatt; fél hétkor 15 buszjárat és hat villamos vonalon közlekednek a járművek, de minden viszonylaton nagyobb követési időkre kell számítani.

A BKV közlése szerint az 1-es villamos rövidített útvonalon, a Jász utca és a Bécsi út között közlekedik, a 6-os villamosok pedig 10 perc helyett 15-20 percenként közlekednek. A 41-es villamos is elindult, a Móricz Zsigmond körtér és Kamaraerdő között, ritkábban közlekedik.

Elindult a buszközlekedés a 25-ös, 30-as, 103-as, 124-es, 128-as, 150-es, 225-ös és 244-es vonalon is, így már 15 járat közlekedik, igaz, nagyobb követési idővel. Elindult a 83-as trolibuszpótló autóbusz is.

Az MTI helyszínen tartózkodó munkatársa arról számolt be, hogy több buszgarázsban, így a dél-pestiben is bombariadó volt kedd hajnalban, emiatt az épületet az átvizsgálásig kiürítették, az érkező dolgozók csomagját pedig a rendőrök átkutatták.


5:55 - A metró jár, de a villamosok és buszok alig
Hét buszvonalon indult el a közlekedés kedd hajnalban Budapesten, a metró viszont menetrend szerint jár a fél ötös üzemkezdet óta.

A BKV tájékoztatása szerint fél hatig hét vonalon (58, 63, 85, 166, 170, 128,150) indult el a buszközlekedés, de csak néhány járművet tudtak hajnalban forgalomba állítani, ezért nagyobb követési időkre kell készülni.

Egy átlagos hétköznapon a BKV több, mint 150 vonalon indít el hajnalban buszjáratokat, ennek most - a BKV adatait figyelembe véve - kevesebb mint öt százaléka közlekedik.

A villamosoknál is fennakadások vannak. A 2-es, 3-as, 6-os és 28-as villamosok vonalán ugyan elindult a közlekedés, de a járművek ritkábban közlekednek.

Az MTI helyszínen lévő tudósítója az Örs vezér téri metrómegállóban az ilyenkor szokásos utasforgalmat tapasztalt, ott dolgozók elmondása szerint a szerelvények menetrend szerint járnak, nincs fennakadás. Közlekedik a gödöllői HÉV is.

A Fehér úti buszvégállomáson, illetve a trolibuszok megállóhelyén azonban alig pár ember és néhány jármű várakozott. A MTI tudósítója a Keleti Pályaudvarnál található buszmegállókban járműveket nem látott, és csak néhány utassal találkozott.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. hozsuzs 2010. január 13. 08:39
    „a sofőröket megértem: rossz munkakörülmények, ócska buszok stb. Mint utas viszont kifizettem a havi 9400,-Ft-ot a bérletért. Igaz "elégséges szolgáltatásként " indítanak buszokat bizonyos vonalakon, de oda el kell jutni és egyáltalán nem biztos, hogy felférsz a buszra. A 173-as vonalán a buzsok ritkábban indulnak s a csuklósok helyett sokszor kisbuszt indítanak. Na arra a 3. megállónál már képtelenség felszállni. Remélem minél előbb jutnak valamire egymással!”
  • 23. georgbob 2010. január 12. 20:16
    „szocdem...az én érdekeimet ne képviselje senki mások kárára...”
  • 22. szocdem 2010. január 12. 18:56
    „Griffin!

    ez a Te véleményed, ami szabad mint a madarak. De ne nézz mindenkit madárnak!”
  • 21. Griffin 2010. január 12. 18:31
    „na ez az...szó nincs munkabérről, a többletjuttatásaikat féltik, és tudjuk: "járni jár, de nem jut"
    --kádáros neolilbsi korcs duma--írod..nem sok jelző ez így hirtelen? olyan zavaros...elárulnád, mit jelent turulmagyar nyelven??:-) szerintem Kádár idején nem éltél, a liberalizmusról nem tanultál, a neo-ról pedig annyi biztos, hogy az egy rádió...no, csak óvatosan az idegen szavakkal, kérem!”
  • 20. szocdem 2010. január 12. 18:27
    „Griffin olvtárs!

    Ezt írod:

    "egy olyan vállalatnál, amelyt tejes eladósodása miatt nem rég szanáltak, azóta is csak folyik bele a lyukas zsákba pénz, mitől járna, miből futná "pulykapénzre"????"

    Nincs igazad. Aki nem tud vállalkozni, aki nem tud gazdaságosan termelni, szolgáltatni, az ne alapitson, vagy vezessen céget, menjen el segélyre. Vállakozni, szolgáltatni nem kötelező mindenkinek!!!
    Viszont a munkabéreket -A TISZTESSÉGES, A NORMÁLIS ÉLETET BIZTOSÍTÓ MUNKABÉRT - ki kell fizetni!! Minden normális országban így van ez , nálunk meg azért nem, mert a lakosság fertőzött ezzel akádásros neolibsi korcs dumával, hogy "mindenki" x-et kap és mindenkinek rossz, mért legyen hát bárkinek jobb?”
  • 19. Griffin 2010. január 12. 17:00
    „nem bérért sztrájkolnak, hanem a "pulykapénzért", benne van a cikkben, aza a karácsonyi jutalomfalatokért! egy olyan vállalatnál, amelyt tejes eladósodása miatt nem rég szanáltak, azóta is csak folyik bele a lyukas zsákba pénz, mitől járna, miből futná "pulykapénzre"????
    Szó nincs arról, amit a huhogók írnak, hogy nem kapnak bért, és "nyomorognak"! Szegény Gaskó pedig egyszemélyes gittegyletté tette a vasutas "szakszervezetet", nem hiszem, hogy az éhhalál szélén áll, csak majd összetöri kezét-lábát, hogy egy esetleges új kormánynál már most fényesítse magát, látjátok, én is ott voltam a bástyán, elvtársak, kérem a jutalmamat!”
  • 18. szocdem 2010. január 12. 16:19
    „georgbob olvtárs!

    Miért a bérekért sztrájkolnak? Mert a korrupt és tissztességtelen OÉT szerződésbenfoglaltakon felül csak azt kaphatják, amit helyben kiharcolnak..
    Más volna a helyzet, ha lenne Munkáskamara (szakszervezti parlament) ami képviselné az összes munkavállalót, akkor a helyi szakszervezeteknek legfeljebb csak a helyi munkakörülmények és ehhez kapcsolódó témák miatt kellene sztrájkolni.
    De valakik kitalálták hogy nem kell munkáskamara, a melósok minden gyárban osztályharcoljanak külön- miközben a " bölcs" többiek leszólják, vagy kiröhögik őket..
    Nem baj, lesz még szocdem kormány, munkáskamara, és országos érvényű kollektív szerződés (no meg erős szakszervezetek) és az izlésednek nem lesz ellenére egy sztrájk sem, mert ha az holmi bérért fog folyni az egyszerüen ORSZÁGOS LESZ:))))))”
  • 17. georgbob 2010. január 12. 15:45
    „Hmmm...Ha azt mondják hogy rossz a buszok állapota és életveszélyes, akkor miért is bértárgyalást folytatnak????”
  • 16. prettywoman 2010. január 12. 14:33
    „Truder, teljesen igazad van.”
  • 15. zhall 2010. január 12. 14:19
    „szocdem!Nálad a pont!
    Sok kitartást a sztrájkolóknak,remélem elérik amit akarnak!”
  • 14. szocdem 2010. január 12. 12:42
    „A hsz-eket olvasva az egyik szemem sír a másik meg nevet.

    Azt hiszem még mindíg ott tartunk jó sokan, hogy ki mennyit keres - és fújolunk. Mások meg egyéni érdekeiket is simán az ország, és más embertömegek elé helyezik mert "akadályozzák Őt az érdekérvényesitők a fontos munkájában"..

    A BKV-soknak pedig szurkolni kell - ha már a szolidaritás érzetet, meg a kurázsit kiirtotta belőllünk ez a neolibsi elit banda..
    Végre vannak valakik, akik MERNEK fellázadni, nem pedig motyognak holmi kenyérről, kölcsönről, meg családról amikor a munkaadók kirabolják őket..”
  • 13. kivagyokén 2010. január 12. 12:25
    „Mikor Pestem járok, hozzá nem értőként is megdöbbenek a buszok állapotán. Ebből a szempontból tökéletesen igaza van a BKV dolgozóknak. Ugyanakkor lehet olvasni:

    ,,BKV mai sztrájkját szervező szakszervezeti vezetők közül tizenketten havi 840 ezer forintot keresnek, amelyen kívül még fizetésük 50-100 százalékát kitevő menedzserprémiumot kaptak. Nem a dolgozóktól beszedett tagdíjakból jön össze a tekintélyes summa, hanem a BKV fizeti őket"

    Most akkor kinek az érdekeiért állnak ki a ,,szakszervezeti vezetők"? Idegesítő a törött karosszékkel jópofizó 21 munkahellyel rendelkező, így havi több millióból tengődő Kocsis
    Vezérigazgató nyilatkozata is, amiben azt taglalja, hogy mindenki vegye ki a részét a válságból. Ő a vezetője ennek a szemétdombnak, de fogalma sincs a körülötte levő óriási pénzek kifizetéséről.

    A sz..házi Gaskó ,,szolidaritási sztrájkja" már csak hab a tortán.

    Igaz amíg EZZEL vagyunk elfoglalva, addig máshonnan simán feltűnés nélkül lehet ,,mutyizni"

    Sokkal egyszerűbb lenne, a teljes vezérkar, és az azok munkáját felügyelő személyek TELJES vagyonát elkobozni, és a hiány pótlására fordítani. Lehet hogy a hiányból többlet lenne?”
  • 12. enzof 2010. január 12. 11:40
    „Agent
    Képes lenne kerülővel jönni....
    :) :) :)”
  • 11. Mankapunka 2010. január 12. 11:20
    „Szerintem Győrben sok embert rohadtul nem érdekel a pesti sztrájk.

    Inkább beszéljünk,mikor zárják le a győri Baross felüljárót a forgalom elöl,és mikor újítják fel.
    Erről nagy a hallgatás és a város felöli oldalon,a dilatációnál már mindig kikopik az aszfalt.
    Budapest egy külön "ország",nem tudom ebben mi a csoda odafent.”
  • 10. Agent 2010. január 12. 11:16
    „9, nem lehet bezáratni a vonalat?:):)”
  • 9. enzof 2010. január 12. 11:10
    „Én várom a sztrájkot mert anyósom jönne vonattal hozzánk...
    :) :)”
  • 8. 2semleges34 2010. január 12. 11:03
    „A szakszervezetnek valahol igaza van,de azt kajánul vigyorgó Gaskót/több mint 1 milla fezetésért/ki nem állhatom!Velünk utazó emberekkel szúrnak ki / vasútra gondolok /.”
  • 7. Túrabakancs 2010. január 12. 10:48
    „Érdekes, hogy amikor össze kellett volna fogni a szakszervezeteknek a hatalom eltávolítása
    végett, akkor ésszerűtlen módon hezitáltak, emiatt nem lett belőle semmi. Viszont most
    amikor a pénzük megtartásáról valamint emeléséről van szó, abban az esetben szoros az
    egyetértés. Mi ez ha nem gusztustalan dolog?! A mávosok meg jobb ha befogják a szájukat,
    hiszen alkalmazottaiknak a 80%-a nagyon jó fizetést kap. Nem irigylem tőlük, csak egyszer
    jó lenne már ha az emberek nem csak a zsebük végett fognának össze, hanem az össztár-
    sadalmi problémák miatt is.”
  • 6. 01010 2010. január 12. 10:33
    „:)
    Az M1_M7 közös szakaszon sztrájk nélkül is ilyen a forgalom szinte minden nap !
    Miért hergelik ezzel is az embereket ami valotlan :(”
  • 5. Reális 2010. január 12. 09:31
    „Miért mindig a kisembert <moderálva>??????????????????????Lőjjenek bele fegyverrel a parlamentbe,vagy a bkv székházba,vagy mittudomén,de még ezzel is minket,a munkába igyekvőket,a dolgozni akarókat sújtják!”
24 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Halálos gázolás - idős férfi az áldozat

Halálra gázolt egy személygépkocsi egy idős férfit a Somogy megyei Nagybajom és Böhönye között este… Tovább olvasom