Kisalföld logö

2017. 05. 24. szerda - Eszter, Eliza 13°C | 24°C Még több cikk.

Szijjártó: a kormány hamarosan dönt a magánnyugdíjpénztárról

A kormány hamarosan dönt a magánnyugdíjpénztárból az állami nyugdíjrendszerbe való átlépés pontos szabályairól; erről Szijjártó Péter, a miniszterelnök szóvivője beszélt szerdán a TV2 Mokka című műsorában.
A nemzetgazdasági miniszter feladata, hogy napokon belül a kormány számára készítsen olyan előterjesztést, amely az átlépés pontos szabályait és a befizetések vezetésének mikéntjét szabályozza. Ez egy-két napon belül elkészül, tehát a kormány erről hamarosan dönteni tud - mondta Szijjártó Péter.

Közölte, hogy mindenkinek jóváírják majd azokat az összegeket, amelyeket befizetett. Arra számítanak, hogy "az emberek nagyon nagy többsége vissza fog térni a nyugalmat és biztonságot adó állami nyugdíjrendszerbe" - fogalmazott a miniszterelnök szóvivője.
Schmitt Pál köztársasági elnök november 2-án írta alá a nyugdíjpénztár-választás szabadságáról, valamint a magán-nyugdíjpénztári befizetésekhez kapcsolódó módosításokról szóló törvényt.

Az Országgyűlés október 25-én fogadta el a kormány azon javaslatát, amely a társadalombiztosítási törvény módosításával megteremti annak alapját, hogy a magán-nyugdíjpénztári tagok tagdíját átmenetileg - 2010. november 1-je és 2011. december 31-e között - a Nyugdíjbiztosítási Alaphoz irányítsák. Szintén aznap fogadta el a parlament a nyugdíjpénztár-választás szabadságáról szóló, a fideszes Selmeczi Gabriella által jegyzett törvényjavaslatot.

Az indítvány megnyitja a jelenlegi magán-nyugdíjpénztári tagok számára az átlépés lehetőségét az állami nyugdíjrendszerbe, megszünteti a pályakezdők magánnyugdíjpénztárba való belépésének kötelezettségét, továbbá az elmúlt években a vegyes rendszerből nyugdíjba vonult emberek esetében megteremti az állami rendszerbe történő visszalépés utólagos lehetőségét.

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. Boli 2010. november 12. 07:08
    „Így van, a zsét meg "dugipénznek" fogják hívni... Viki pedig személyesen megy ki a pénzért hétvégenként, 2 verőemberrel és páncélautóval.”
  • 34. janika 2010. november 10. 19:16
    „Azt hallottam, hogy az "egy millióból" már Amszterdamban növekszik a lányok munkahelye! Sőt magyar (Nyíregyháza) utcát is neveztek már el. Lehet, hogy Orbán a lányok betétjét is zároltatja, avagy beszippantja a költségvetésébe?”
  • 33. Túrabakancs 2010. november 10. 14:39
    „Agent!
    Az arányokkal van gond, hiszem amikor embereket elküldenek a cégek,
    azok időben és térben nem egyszerre jelentkeznek mint problémák.
    A sok álrokkant százezres tömege hidd el hatalmas felfordulást ered-
    ményezne. Ettől függetlenül minél előbb felül kell őket vizsgálni, hiszen
    Szlovákiában a rokkantnyugdíjasok száma mindössze 70-000-körülire
    tehető, /hivatalos adat/ ez még úgy is kevés, hogy kb. feleannyian
    élnek náluk mint nálunk. Rosszak nagyon az arányok. Egy fontos
    dolog azért mégis csak van: rengeteg nyugdíjas dolgozik a nyugdíja
    mellet párhuzamosan, érvényes ez több rokkantra is. Emiatt lehet
    igazad van, hamarabb el kell kezdeni a szórást! Egy pont neked. :)”
  • 32. Agent 2010. november 10. 13:58
    „"Addig semmiképpen sem szabad
    kirakni az álrokkantakat, amíg a munkahelyek számának
    emelkedése nem indul be, mert a rengeteg pénz nélkül maradó
    ember hatalmas problémát okozhatna minden téren."

    Hát, szerintem akit pl. egy munkahelyről kiraknak ilyen-olyan indokkal, attól sem kérdezik meg, hogy meg van-e a következő munkahelyére a szerződése. Elég a pátyolgatásból, kiszórni mindet, munkanélküli segély időtartamát meg csökkenteni, munkahely meg van, csak dolgozni nem akarnak sokan.”
  • 31. Túrabakancs 2010. november 10. 13:53
    „Agent!
    A potyautasokkal kapcsolatban teljesen egyetértek veled,
    csak sajnos ez egy olyan érzékeny téma, amit semelyik párt
    nem szívesen bolygat meg. Addig semmiképpen sem szabad
    kirakni az álrokkantakat, amíg a munkahelyek számának
    emelkedése nem indul be, mert a rengeteg pénz nélkül maradó
    ember hatalmas problémát okozhatna minden téren. Elég nekünk
    a sok devizahiteles istápolása is, nem kell erre egy újabb púp.

    A havazás még várjon csak, nem lesz hiányod belőle úgysem ebben a téli
    periódusban, valószínű dec. végétől várható a tél igazi támadása
    megérzésem szerint, addigra le fog szakadni az északi hideg
    a térségünkre. Addig meg csak töltődik, hízik. Én annyira nem örülnék
    neki, főleg ha mediterrán ciklon adja az esetleges csapit. Mert ugye
    a 40-70cm-es a hórétegnek még a havat kedvelők sem fognak örvendezni.
    Pláne nagy szél kíséretében..”
  • 30. Agent 2010. november 10. 13:40
    „28,
    "Hidd el, az emberek
    nagy része nem háborodik fel azon túlságosan , ha ilyenformán
    kell áldozatot vállani és hozzájárulni a gazdasági kilábaláshoz."

    Én azt látom, hogy az emberek túlnyomó többsége bizony felháborodott a lépésen, mivel ez lopás, lehet átcsoportosításnak is nevezni, de nem az.”
  • 29. Agent 2010. november 10. 13:36
    „"Szolidaritás, ugye
    hallottál róla már valamikor?"

    Erre azt mondtam, hogy amint kiszórják a szar nyugdíjrendszer potyautasait (álrokkantak, 40 éves rendőrök, katonák stb.) felőlem kezdhetik a reformokat, de előbb lépjék meg ezt - nem fogják, lévén ha szét is csesznek mindent, de a nyugdíjas réteget szépen kenegetik hájjal, azzal akár választást is lehet majd nyerni 2014ben.
    Illetve - továbbra is az én pénzem, tehát ne tegyék a közösbe, fizessék ki egy összegben aztán csókolom.”
  • 28. Túrabakancs 2010. november 10. 13:27
    „szocdem! /26/
    A Lopás és az ÁTCSOPORTOSÍTÁS között hatalmas az eltérés,
    ne is haragudj, de nem vagy tisztában a fogalmakkal. Az előző
    ciklus tagjai loptak, a mostaniak az előzőek végett az országra
    szakadt hatalmas adossághalmazt valahogyanm orvosolni szeretnék,
    ezt pedig nem megszorításokkal akarja elérni a kormány,
    hanem az összegek átcsoportosításával. Hidd el, az emberek
    nagy része nem háborodik fel azon túlságosan , ha ilyenformán
    kell áldozatot vállani és hozzájárulni a gazdasági kilábaláshoz.
    Mint ahogy a plusz fél százalákos emelést is viszonylagosan
    csendesen fogadja a közvélemény a 40-évet ledolgozó nők nyugdíjba
    való vunulásuk javára. Én szívesen vállalom ezt a fél százalékot,
    vonják csak le. Ha spórolni akar a többség, akkor ne bagózzanak meg igyanak,
    és akkor nem fog hiányozni ez a kis százalék levonás. Szolidaritás, ugye
    hallottál róla már valamikor?”
  • 27. load 2010. november 10. 13:14
    „Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a tanulmány szerint összességében elmondható, hogy az összes nyugdíjpénztári vagyon átlagos díjterhelése fokozatosan és folyamatosan csökkent: 2009-ben egységnyi pénztári vagyonra esően a magánnyugdíjpénztárak átlagában 1,12%-os, az önkéntes nyugdíjpénztárak átlagában pedig 0,97%-os volt a díjterhelés (2000-ben még ugyanez 3,44, illetve 1,97%-ot tett ki).

    Forrás:
    http://www.privatbankar.hu/cikk/hircentrum/aranyos_koltsegek_csokkentek_a_nyugdijpenztarak_dijai_39345”
  • 26. szocdem 2010. november 10. 13:00
    „A nyugdíjkassza ellopása bizony lopás akkor is ha sokan azt hiszik hogy azt törvénnyel szentesíteni lehet. egyszerüen Alkotmányellenes!

    Ha én, mint tulaj nem akarom oda adni a vagyonomat az államnak, akkor az állam kártalanítással elveheti, készpénzben kell annyit fizetnie, mint az elvett tulajdonom értéke.
    A nyugdíjpénztári befizetés is a tulajdonom, tehát alkotmányosan nem lehet arra kényszeriteni, hogy arról mondjak le az állam javára! HA elveszi, annyit kell érte fizetnie, amennyit ér - vagyis fából vaskarika lenne a dolog.. Ezért van ez a jogalkotós mutyi. Egyszerüen lopni akarnak és kész. Csak hogy nem lesz mindíg Fidesz, meg mentelmi jog! Elébb utóbb ezért felelni kell.....”
  • 25. Agent 2010. november 10. 12:46
    „24, remélem a következő mediterrán ciklon már hó formájában teszi le a csapadékát, legalább a hegyekbe:)”
  • 24. Túrabakancs 2010. november 10. 12:20
    „Agent!
    2008-ban a világválságnak /pénzügyi összeomlásnak/ köszönhetően
    a magánynyugdíjak 1/3-a eltűnt, igaz az azóta megerősödött forint
    és tőzsdei mutatók visszahoztak valamennyit a "konyhára". Meg kell
    nézni, hogy a hozamok a lecsökkent értékekre rakódnak rá, vagy az eredeti,
    még nem eltűnt összegekre érvényesek. Ha pontos kimutatást kapsz, akkor
    gondolom látod a változásokat, így ezek szerint semmi gond nincsen. Így
    legyen, nem vagyok kárörvendő, csupán nem hiszek a pénzügyi alapokat
    mozgatókban. Ők lényegében bankok, és egy kisebb nációt részesítenek
    előnyben, sejted kikre gondolok! Pénzügyi téren én bennük abszolút nem bízok,
    sőt! Ez van.. Képtelenség hogy minden évben olyan papírokba fektessenek, amík
    nem veszítenek az értékükből, ilyen még a mesében sincs. Akkor nem omlott volna
    össze anno a rendszerük. A válságnak nincsen vége, csak erőt gyűjt, ezt mindenki
    jegyezze meg!!! Mint a mediterrán ciklonok. :)) Az az utolsó megjegyzést minden-
    képpen neked Agent céloztam, mint időjárási hozzáértőnek. Nem semmi alacsony értéken
    van a légnyomás mi? Ilyet én még nem tapasztaltam az elmúlt 25--évben amióta érdekelnek
    a légköri folyamatok.”
  • 23. Agent 2010. november 10. 11:54
    „22, "akkor a hozamok már nem is olyan kecsegtetőek, ha
    egyáltalán vannak! "

    Nemár, feketén fehéren megkapod évente mennyi az annyi, mivel jóval bármely állampapír felett teljesít a pénztáram, felőlem aztán vonják le az 5%-ot működési költségre, nem is gondoltam, hogy ingyen csinálják.
    Ha idekontrázom állambácsit, aki a fizetésem kb. 70%-át teszi zsebre (szja és áfa), bizony igencsak soványan szolgáltat bármely ellenértéket számomra, mégsem lehet egy szavam sem.”
  • 22. Túrabakancs 2010. november 10. 11:48
    „kismarti+Csetneky!
    Ja ja, úgy van ahogy írtátok. Én nem akartam a részletekbe menően ecsetelni
    a lehetőségeket, csupán a lényeget írtam meg. Az a nagy fene búbánatos helyzet,
    hogy túl van esetenként bonyolítva ez az egész ügy, apránként kell elemezni mindegyiket,
    így valamilyen szinten mindegyik variációt előnyben részesítőnek igaza van. Meg ugye vannak
    az apróbetűs részek is... Azt tudtátok hogy évi 5%-ért pénz von el a befizetésekből
    a magánnyudíj pénztár? Úgymond ez a kezelési költség. Milliárdokról van szó. Ha ezeket
    az összegeket figyelembe vesszük, akkor a hozamok már nem is olyan kecsegtetőek, ha
    egyáltalán vannak! Ráadásul az állam is rosszul jár, nem náluk marad az a pénz, amit
    a magánosok elvonnak kezelési költségként. Sok tízmilliárdról van szó. Én ezt az 5%-ot
    csökkenteném le, irreálisan magasnak tartom az el nem végzett munkáért, ill. szerintem
    nem arányos vele!”
  • 21. Stickers 2010. november 10. 11:27
    „Miért és gondolod az a pénz nem kamatozik? Amúgy meg ez a baromság hozzá nem értők koholmánya, mint amilyen ez a hülye gyerek - hogy fordulna fel ott, ahol van -. Semmi garancia nincs arra senkinek, hogy megéri a másnapot. Az állami miért lenne biztosabb??? Mondj érvet mellé, amikor minden állam épp, hogy le akarja venni a kezét az emberekről. Ne fájjon már ennyire másnak a pénzére a fogad!”
  • 20. annobon 2010. november 10. 11:26
    „Persze hogy érinti a páromat például. Persze engem is érdekel, ezért tettem az előző hsz-em végére a :))) -t. A kormány most ezzel kapcsolatban időhúzásra játszik, amiért csak a fociban jár sárga lap sajnos. Aztán pár év jogi csűrcsavar után, a következő választások közeledtével hirtelen bevezetik a 40 év szolgálati viszony - féle cuccot és hurrá, a középkorú nők körében ismét rengeteg potenciális szavazót fognak ezáltal szerezni maguknak.”
  • 19. kismarti 2010. november 10. 11:23
    „Kedves Túrabakancs! Rosszul tudod, mert három variáció van:
    1. Kiveheted nyugdíjba vonuláskor az összeset egy összegbe.
    2. Amit te írtál az a máodik, tehát választhatsz egy megadott idő intervallumot és egy arra eső fix összeget.
    3. Életed végiig fizetnek egy bizonyos összeget ami persze kisebb mint a 2. varia és ha mondjuk nyugdíjba vonulásod után 1 hónap múlva meghalnál, akkor a fenn maradó összeg a biztosítóé. Persze a biztosítónak is lehet pechje, ha te mondjuk 100 éve korodig élsz :)”
  • 18. Csetneky 2010. november 10. 11:18
    „14. Túrabalancs

    A nyugdíj úgy áll össze, hogy 75%-át kapod az államtól és 25%-át a magánnyugdíjpénztártól. Az általad említett példát figyelembe véve, ha van 4 és fél millió befizetés, akkor a feltételezett 100 ezer forintos nyugdíjból csak 25 ezret fizet a magánnyugdíjpénztár, tehát az 15 évig elég. Abban viszont teljesen igazad van, hogy addig fizetnek, amig tart a pénz.

    Magyarul, a magánnyugdíjpénztár azoknak éri meg, akik nem akarnak sokáig élni. Egyrészt mert ha nyugdíjbavonulás előtt meghalnak, akkor a hozzátartozók öröklik - ez nagy öröm - másrészt ha korábban meghalnak, mint ahogy a felhalmozott pénzük elfogy, akkor nem kell a 75%-os állami nyugdíjból nehézkesen éldegélni. Aki viszont biztosan tudja, hogy nem lesz több befizetési éve minimum 30-nál és nem minimálbér, meg "átlagkereset" után fizeti be a pénzét, ráadásul olyan nagyravágyó, hogy nem 64 évig szeretne élni, az jól gondolja meg, hogy mit csinál, mert nagy pofára esések lehetnek. Utána meg majd lehet kuncsorogni, hogy mások adójából egészítsék ki az alacsony nyugdíjat.”
  • 17. onem 2010. november 10. 11:14
    „16. egyáltalán nem megnyugtató, olvasd el a 11.-t!!!
    ha nem is vagy nő, családod, rokonaid, barátaid csak vannak, akiket érint!”
  • 16. annobon 2010. november 10. 11:06
    „10-hez: jah akkor megnyugodtam. Különben sem vagyok nő, úgyhogy nem is érdekel az egész. :)))”
35 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Álló kamionba rohant egy autó, sofőrje meghalt

Néhány órával a kórházba szállítás után meghalt egy férfi, aki személyautójával az útpadkán álló kamionba rohant bele. Tovább olvasom