Kisalföld logö

2017. 08. 20. vasárnap - István 17°C | 23°C Még több cikk.

Száguldás: 150-nel zuhant le a töltésről, de túlélte

Kész csoda, hogy élve megúszta az autójával száguldozó 18 éves fiú.

Csak az isteni gondviselésnek köszönheti életét az a fiatalember, aki 40 métert zuhant Opel Astrájával a Pentele hídról. A szemtanúk és az előzetes rendőrségi vélemények szerint S. a szinte derékszögű kanyarban a 40 km/órás megengedett sebesség helyett közel 150-nel száguldott.

A mélybe repült, konzervdobozzá préselődött autóból fél óra megfeszített munkával tudták kiemelni a tűzoltók az élet-halál között lebegő sofőrt. Ezután a mentősök küzdöttek ugyanennyi ideig, hogy egyáltalán szállítható állapotba hozzák a száguldozó sofőrt.

– Életveszélyes sérülésekkel, combcsonttöréssel, koponya illetve mellkassérülésekkel került kórházunk baleseti traumatológiájára a férfi. Jelenleg is egy gép tartja életben – tudtuk meg a kecskeméti megyei kórház egyik orvosától, aki elmondta, még az éjszaka több órás operáción esett át a megsérült fiú. Az egyik szemtanú, egy teherautó-sofőr végignézte, ahogy a tűzoltók a roncsot különböző szerszámokkal a darabjaira szedik.

Teljes cikk itt>>

Olvasóink írták

47 hozzászólás
  • 47. Imcsi 2009. szeptember 01. 17:55
    „Lényegében egyetértek zotyával, de én másban látom a fő problémát! Illetve másokban, azokban, akik mintaszerűen levizsgáznak, de miután a kezükbe kapják a jogsit abban a pillanatban elfelejtik a sebességhatárokat, indexhasználatot, elsőbbségi és előzési szabályokat stb! Ja, meg azok akik a piacon vették a jogsit!”
  • 46. mauz 2009. augusztus 31. 13:50
    „fortuna, oké, feladom, te tényleg messzebb tudsz pisilni, ez nem az én kategóriám.”
  • 45. Margarétaa 2009. augusztus 31. 11:47
    „Kftimi és az összes fórumozó-autózó-"mit sem sejtő" embernek:

    Balesetmegelőző filmekhez kiegészítésként:

    http://auto.indavideo.hu/video/Lengyel_balesetmegelozo_video

    Véleményem: óriási szerencséje volt a srácnak, hogy nem került senki az útjába. Kívánom, élje az életét, de felelősségteljesen! Talán egy életre megtanulta, s neki ennyi is elég hozzá, nem kellett ártatlan áldozat!”
  • 44. fortuna54 2009. augusztus 31. 10:21
    „A mérnök ur,magyar tanár lett.Engem valami alsóbb kategoriába tett át,sem ezt-sem azt nemtudónak.
    Hát akkor a magyar mérnökök,veled együt buktak meg,mert nem jól tervezik az utakat? Mért nem a balesetek elöt rellomálsz a rosszul tervezet utak ellen?Bocsás meg a helyesirási hibáimért,de 52év hosszú idö,
    sokat felejt az ember.Most is azt mondom,inkább40,mind 150,és esetleges öngyilkosság,gyilkosság.”
  • 43. zotya975 2009. augusztus 31. 06:10
    „Az a baj, hogy a kiélezett versenyhelyzet miatt gyakorlatilag csak az nem kap jogsit, aki nem töri össze a kocsit a vizsgán. Ezt lehet szépíteni, de sajna így van. Az az autósískola, vagy oktató aki lekiismeretesen buktatná a nem útra való delikvenseket lehúzhatja a rolót. Azért a kábé 150000Forintért nem sokat adnak. Egy vezetéstechnikai tréning nagyjából még ugyenennnyibe kerül. Amikor anyu szerezte a jogsit a 80-as években akkor mindíg elmentek apuval trabival a tanpályára gyakorolni hétvégeken, nem is volt soha gondja a parkolással. Most egy pálya van Győrben , az is le van zárva. 10 óra rutin, 20 óra város/országút. Siralmasan kevés. Ebben lenne elméletileg 2 óra autópálya, meg 2 óra éjszaka, de ez sokszor csak papiron van így. Persze az út minősége, vonalvezetése se mindegy, de azért még mindíg a vezető az aki hozza a döntésseket, hibázik.”
  • 42. mauz 2009. augusztus 30. 20:19
    „36. Imcsi, 37. Esther:

    Én nem azt szajkóztam eddig, hogy az út a hibás. Ez már fáj. Minden hozzászólásomban írtam, hogy a száguldozó hibás. Próbáltam belemenni a kérdésbe másik szemszögből is de felesleges volt, úgy látszik ez a fórum nem az a terep. Ami végül is nem meglepő, de egy kicsit elgondolkodtató...

    Itt a sok lúd disznót győz elve működik.

    Itt a hozzászólók 80%-a az "aki hülye haljon" meg elvet vallja, ami engem elszomorít.

    És gondolom az összes itt hozzászóló betart minden szabályt, és automatikusan 40-nel hajt le az autópályáról.

    További balesetmentes közlekedést kívánok!”
  • 41. mauz 2009. augusztus 30. 20:09
    „fortuna, nem fogadtál szót, és meg sem próbáltad megérteni mondandómat. (Vagy esélyed sem volt rá, mert az a kategória vagy, aki sem magyarul, sem a 16 milliós állam nyelvén nem tud rendesen beszélni, érteni.) Megbuktál a vizsgán.

    Abban a 16 milliós államban, akármi is az, nem azért a fele a halálos baleset, mint (nem "mind", hanem mint) Magyarországon, hanem mert megvannak az utak mellett a kifutási sávok, biztonsági távolságok, nem 30 méteres nyárfasorok szegélyezik stb. Hanem mert olcsóbb a telek, van pénz, és rá is szánják, és ezért lehet körültekintően közlekedést tervezni.

    Csak ezeket te nem látod meg, mert nem vagy közlekedésmérnök,és nem is gondolsz arra, hogy ilyen apróságoknak milyen szerepük lehet (olvasd vissza, amit a litániámban cikkcakk autópályáról írtam, ugye nálatok nem ilyenek vannak?).

    Ismét - kb, ötödször - írom, hogy a száguldozó gyereket semmi nem mentesíti, ő a felelős, DE! Vannak eszközök, amik a hülyegyerekek száguldozásai ellen is védenek...

    De most már nem ismétlem magamat, akit érdekel, olvasson vissza, "kívánom" valamennyi hitetlennek, szálljanak el egyszer egy rosszul megtervezett kanyarban, csattanjon hozzátartozójuk egy rosszul megtervezett kereszteződésben, üsse el a gyereküket a zebrán egy autó, mert nem lehet biztonságosan körülnézni, gyúrja el a feleségüket egy vonat, mert a pálya nem belátható a szintbeni kereszteződésnél, stb. stb... - persze csak elméletben.

    Mindenkinek balesetmentes közlekedést kívánok!”
  • 40. fortuna54 2009. augusztus 30. 19:26
    „Még annyit,én egy16 milliós lakosu álamban élek,ahol kb.a fele halálos közuti baleset van,mind m.országon.”
  • 39. fortuna54 2009. augusztus 30. 19:18
    „mauz,tudod mit?A regény amit irtál nemérdekel,inkább az utánad szolok irása gyözöt meg.40vagy150.
    Itt a lényeg,a többi üres duma.”
  • 38. oPTiKa 2009. augusztus 30. 16:29
    „Ja, jó az eredeti cikk... Vizsgálják, hogy műszaki hiba okozhatta-e a dolgot, mert túl hosszú a fékút.
    Ezexerint a fék jó volt, a motor és a sebváltó is. Műszaki hiba max. a szürke- ill. fehérállomány rövidzárja lehetett ;)

    + Izgalmas az autó útja is, jót "kanyarodott" a levegőben a rajz szerint...”
  • 37. Esther 2009. augusztus 30. 16:13
    „Szerintem abszolut a soför a hibas. ezt a balesetet aztan tenyleg nem lehet rafogni az ut vagy a mernökök hibajara. az aki a 40es tablnal 150el hajt, az tenyleg egy örült. es nem mondom hogy megerdemli ami törtent, de ha tuleli ezek utan biztos nem fog majd ilyen ovatlan lenni. sok felelötlen ember kap manapsag jogositvanyt, ez is igaz:S”
  • 36. Imcsi 2009. augusztus 30. 14:16
    „mauz! Aki 130-cal hagyja el az autópályát, az nem normális! Ugyanis a legtöbb lehajtónál elsőbbséget kell adni a keresztező útnak! Jobb, ha tőlem tudod! A 40-es tábla is csak azért van, hogy ezt jobban tudatosítsa a vezetőkben!”
  • 35. mekkelek 2009. augusztus 30. 12:02
    „Magyarországon is be kéne vezetni, amit Svájcban csinálnak: a próbajogsit csak úgy lehet véglegesíteni, ha a soför elvégez egy biztonságtechnikai és egy gazdaságossági tréninget...

    Addig meg csak a hírekben látjuk, mennyi munkahelyet tartanak fent a tapasztalatlan és felelötlen vezetök. (Mentö, rendör, orvos, tolókocsi-gyártó, halottkém, temetési vállalkozó, stb.)”
  • 34. mekkelek 2009. augusztus 30. 11:58
    „Mauz, teljesen igazad van.

    Nem tudom, ki felelös az M1-es 83-asnál levö lehajtójáért, de az már durva, hogy hagyták, hogy valami marha egy baleset áldozata emlékére ültetett oda egy tuját, ami a maradék kilátást is jól eltakarja...”
  • 33. mauz 2009. augusztus 30. 11:44
    „Egyébként megsúgom, az autópályák tervezési sebessége Magyarországon 160 km/óra, tehát elvileg ennyivel lehet még biztonságosan tépni.”
  • 32. mauz 2009. augusztus 30. 11:38
    „fortuna, vagy nem akarod megérteni mondandómat, vagy érted, csak nagyon jól leplezed.

    Előrebocsátom, hogy hosszú lesz. Nem azt akarom majd megmagyarázni, hogy a gyerek miért ártatlan, és csak a tervező a felelős - ezt ugyanis sehol sem írtam.

    Amiről most írni fogok, az nem szerecsenmosdatás, hanem annak a kifejtése, hogy eddig miért írtam, amit írtam.

    Nem tudom te milyen ,,órszág"-ban lakozol, de az biztos a Mennyország vagy valami hasonló paradicsom lehet:

    - Ahol az autópálya nem egyenes, hanem cikkcakkban halad, és végig 40-es tábla van, de mégsem történik soha egy baleset sem.

    - Ahol lakott területen 10 km/óra a sebességkorlátozás, és mindenki betartja.

    - Ahol nem létezik közlekedési rendőr, bírságolási rendszer, sőt, már a KRESZ megszüntetésén gondolkodnak, mert egyszerűen nincs szükség rá.

    A nettó tévedéseiddel, csúsztatásaiddal, a rossz szövegértelmezéssel, mint pl. a komplett 31-es hozzászólásod, és a 30-as hozzászólásod kb. fele, most hadd ne foglalkozzak.

    Majd mielőtt reagálnál erre valami igazán velős és megdönthetetlen érvet, javaslom, hogy inkább állj neki, és légy szíves olvasd el hozzászólásomat még egyszer, és még egyszer és még egyszer... És még egyszer.

    Azért ,,fedtem fel", hogy közlekedésmérnök vagyok, mert nem voltam tisztában azzal, hogy ez az ország a tízmillió futballedző mellet tízmillió közlekedésmérnök, rendőr, szülész-nőgyógyász, informatikus, Michael Schumacher, buszsofőr, pék stb. országa is.

    A mérnököknek (és ezen belül a közlekedésmérnöknek) tanítják, feladata, hogy amit tervez, az ,,hülyebiztos" legyen. Szoftver, gép, kazettásmagnó, lépcső - és autópálya. Miért? Mert miután az eszközt átadják használatra, senki nem tudja garantálni, hogy mindig és mindenhol hozzáértő kezek között lesz. A leggondosabb használati leírás, feliratozás, és kitáblázás ellenére sem. Ezért erre már a tervezés fázisában gondolni kell.

    Lehet, hogy gyerek, rosszakaratú ember, vagy balfácán felhasználó nyúl hozzá, és ha így történik, akkor a cél az, hogy lehetőleg ne károsodjon a gép, vagy a felhasználó, vagy más ember egészsége.

    Vagy esetünkben az autópályára felhajt egy száguldozó hülyegyerek, egy éppen elalvó sofőr, egy éppen mobiltelefonáló sofőr, egy az asszonnyal/gyerekkel veszekedő sofőr, egy enyhén ittas sofőr, egy az autóban darazsat kergető sofőr, egy magát a cigarettaparázzsal éppen megégető sofőr, egy az időjárási front miatt romló reakcióidejű sofőr. Nem azért, mert ezek az emberek egyébként vezethetnének autót, de ugye a betűk, a szabályok, a 40-es táblák nem mindig képesek megakadályozni az ilyen embereket - és ezt a mérnöknek tudnia kell (tanítják). Hanem azért, hogy ha ezek az emberek mégis közlekednek, akkor minimalizáljuk a balesetveszélyt, hogy a hülyegyerek se múljon ki, mert egyszer barom volt, és főleg azért, hogy a hülyegyerek másokban sem okozhasson kárt.

    A legalaposabb KRESZ-szabályok és a folyamatosan növekvő büntetési tételek ellenére sem. A betű az betű, a tábla az tábla, a kanyar az kanyar, a betonkerítés meg betonkerítés. A kényszerítő erőben rejlő különbség felbecsülhetetlen!

    Az, hogy derékszögben végződő autópályára kib@szunk egy 40-es táblát, az nem ,,hülyebiztos", az csak a jó magyar szokás gyakorlása. Mi kitettük a táblát, kezicsókolom, tiszták vagyunk. (Most sarkítottam, mert a Pentele híd végén van 100-as, 80-as és 60-as tábla is szépen sorban, de azért ez még nem a legszofisztikáltabb megoldás.) Létezik szűkítő, lassítókanyar, rázófestés stb. arra az esetre, hogy a hibázó sofőrök (és a többi közlekedő) is lehetőséget kapjanak a korrigálásra és túlélésre, ha már egyszer hibáztak. Na, a Pentele hídon, meg úgy általában az országban sok helyen ezek hiányoznak. Jó példa még erre az M1-es lehajtója Bécs felől a 85-ösre. Jön az arc 130-cal, indexel, letér a lassítósávba, aztán a lehajtón meg a képébe vigyorog egy 40-es tábla, akkora kanyar van ott. Ami ráadásul nem is látszik rendesen az autópályáról, mert egy ívben van a lehajtó. Először majdnem elszálltam ott, pedig mindenben betartottam a szabályokat. Azóta pedig a rutin segít.

    Álljon itt még két példa a végére, a két véglet:

    83-as út és az M1-es kereszteződése a METRO-nál. Hányan haltak már meg itt? 10-en? 15-en? Ugye erre elmondhatjuk, hogy rosszul van megtervezve és kivitelezve? Idén (vagy lehet, hogy tavaly) került oda közvilágítás, de forgalomirányító lámpa még most sincs (amit, ha egyszer megvalósul, éjjel persze sárga villogóra állítanának, aztán újra jöhetnek a piros-kék villogók...) Ebben az esetben már az íróasztalnál eldőlt, hogy a használatba vételt követő következő évtizedekben tucatnyi halálos áldozat lesz. Ettől függetlenül természetesen valamennyi balesetre rámondhatjuk, hogy a szabályok be nem tartása miatt következett be, de a veszély kódolva van. És most ki merem jelenteni, hogy ha nem lesz változás, még évente 1-2-3 ember meg fog ott halni! Lehet, hogy az ártatlan, lehet, hogy a felelős.

    A másik, a körforgalom. Ez eddig a leghülyebiztosabb megoldás szintbeni kereszteződésre. Nagyon ritkán hallani olyan halálos balesetről, ami körforgalomban történt. Igaz egyszer hallottam, hogy a Szent Imre úti körforgalomban két kispolskis hölgy frontálisan (!) ütközött, személyi sérülés nem volt, de az is lehet, hogy ez csak egy Urban legend.

    Remélem, sikerült elhoznom a világosságot. Azzal, hogy kijelentjük, hogy ,,a szabályokat be köll tartani", meg hogy ,,aki hülye haljon meg" még nem dőlhetünk hátra a fotelban, és nem lesz kevesebb a baleset, mert a valóság nem ilyen egyszerű.”
  • 31. fortuna54 2009. augusztus 29. 16:36
    „21-es,van még egy kérdésem.Ha te mind mérnök korekt tervezéssel épited az utat,akkor mindenki hajthat
    kb.150km.rel? Lehet,hogy te egyenesited a kanyarokat?”
  • 30. fortuna54 2009. augusztus 29. 16:27
    „10-es.melyik órszág van szarban?Hogy te mennyi minden vagy!Ha valaki 150-nel autózik,akkor te mind mérnök
    ,az ut minöségével foglalkozol? Ám igy mindenki tudgya,hogy te többek között mérnök is vagy.Tölem felsorolhatod minden diplomádat,én akkor is kitartok a véleményemnél. Már unalmas,hogy mindig valami,vagy
    valaki ,más a hibás.Még annyit,nálunk már akkor világosság volt,mikor te még viharlámpa mellett olvasgattál.”
  • 29. 13.István 2009. augusztus 29. 10:07
    „A 4. es hubble! Teljesen igazad van, ,de szerintem az ilyennek agy helye sincs!”
  • 28. Imcsi 2009. augusztus 29. 09:57
    „Én is! Illetve emelném a büntetést, de nem az összegét!”
47 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

2004 óta figyelték a romagyilkosságok gyanúsítottját

A romagyilkosságokkal gyanúsított testvérpár egyik tagját a titkosszolgálatok - kisebb… Tovább olvasom