Kisalföld logö

2017. 12. 18. hétfő - Auguszta -3°C | 3°C Még több cikk.

Strandolás: nem olcsó mulatság

Hiába volt szerdán Sopronban kánikulai meleg, a Fertő tavi strandon csak néhány százan élvezték a hűs habokat. Azok viszont, akik a vízpartot választották, nem bánták meg, legfeljebb pénztárcájuk lett néhány száz vagy ezer forinttal vékonyabb.

Családi jegy

A büfék, presszók, vendéglők árlapjait böngészve nincsenek nagy különbségek. A sült hal tíz dekája és ugyanennyi sült kolbász 240 forintba kerül, egy pár virsli pedig 250-be. A gyerekek által kedvelt hamburgerért átlagosan 190 forintot kérnek, a hot dogért 230-at. A lángos ára 150 forinttól 290-ig terjed, a palacsinta darabját százért kínálják. Egy gombóc fagylalt nyolcvan forintért kerülhet az apróságok kezébe.
Szabó Karolina két kisgyermekével szabadnapját töltötte a Fertőn.
– A férjem hozott le bennünket, ezért családi jegyet vettünk. Ha jól emlékszem, még nyolcszáz forintba se került. Még csak négy órája vagyunk itt, de már ezer forintot elköltöttünk erre-arra, viszont nem ebédeltünk. Úgy számoltam, hogy útiköltséggel, belépővel, parkolójeggyel együtt háromezer forintot költünk, de tévedtem, és hol van még az este...
Bizony, nem olcsó mulatság manapság a Fertőre járni, még akkor sem, ha az árak nem szaladtak az égbe. Rendkívül csábítóak a hideg italok, az ínycsiklandozó ételek. Persze más is vonzza a strandolókat. Van itt vízi foci, ugrálóketrec, lehet vízi biciklit, csónakot, kenut vagy szörföt bérelni és hát mind-mind viszi a pénzt.

Bizonytalan vállalkozó

Szőke Lajos már kilenc éve adja bérbe a kedvelt vízi járműveket.
– Sajnos, a strand fenntartójával csak egy évre sikerült szerződést kötnöm – fejtegeti, miközben távcsővel a tavat pásztázza. – A vízi bicikli óránként ezer forintért bérelhető, csónak pedig hatszázért. Abban az esetben, ha biztos lehetnék benne, hogy évekig én kölcsönözhetek, akkor már nálam is régen lenne a túlparton oly kedvelt akkumulátoros csónak. De hát megértheti, bizonytalanra nem fektethetek be százezreket.
A nyári szezon előtt jelentős fejlesztéseket – beléptetőrendszer, elkerített strandrész – tervezett a fenntartó vízmű. Ebből még semmi sem valósult meg.
– Én úgy tudom, engedélyeztetési problémák voltak, de a sorompókat – külön választva a be- és kijövő autókat – talán már a jövő héten felszerelik – válaszolja érdeklődésemre Bella Gábor műszakvezető. – Az idei szezonban eddig 1600 látogató volt a csúcs, de már vége az iskolaévnek, és ha ilyen meleg lesz, akkor a hét végén több ezren is lehetnek itt. Mi ötezer ember fogadására és kiszolgálására vagyunk képesek. A tó vízszintje ugyan alacsonyabb a szokásosnál, de a minőségével nincs semmi probléma.

Karl Heinz Reiter Meggyesről (Mörbisch) kerekezett át, hogy lássa a Fertő magyar oldalát is. Szó nélkül fizette ki a 310 forintos belépőjegy árát, aztán lepakolt egy fa alá. Hűtőtáskájából elővett egy dobozos sört és lassan kortyolgatva múlatta az időt.
– Németországban, München mellett élünk. Az elmúlt évben mentem nyugdíja. Most néhány napot az ausztriai Ruszton és Meggyesen töltünk. Szerettem volna látni, hogy milyen a tó magyar oldala. Bizony más, mint ide néhány kilométerre. Ott szebbek a strandok, de egy kicsit minden művi. Ahogy látom, ez a különbség az árakban is megnyilvánul.
– A Fertő tavi szezon jobb esetben is csak maximum három hónap, ezért aztán ügyesen kell gazdálkodnunk, hogy jusson is, maradjon is – mondja az egyik melegkonyhás étterem tulajdonosa. – Az árakat úgy alakítottuk ki, hogy mindenki számára elérhető legyen. A főtt ételek körettel átlagosan 900, az egytálételek pedig 500 – 600 forintba kerülnek. Nagyobb forgalomra csak a hétvégeken számíthatunk.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Friderikusz franciája

Egy kávéházban ülve türelmetlenül és kissé kíváncsian vártam, hogy Jean-Philippe Didier, a… Tovább olvasom