Kisalföld logö

2017. 06. 22. csütörtök - Paulina 19°C | 32°C Még több cikk.

Selmeczi: adózniuk kell az átlépőknek

Adózniuk kell az állami nyugdíjrendszerbe visszalépőknek a magán-nyugdíjpénztári reálhozam után - mondta szombaton Selmeczi Gabriella a HírTv-nek.
A kormány nyugdíjvédelmi megbízottja elmondta: a kabinet "eltökélt szándéka volt", hogy a reálhozamot adó- és járulékfizetési kötelezettség nélkül lehessen felvenni, egy összegben.

"A jogászok azonban felhívták a figyelmet arra, hogy ez nem lehetséges, illetve igazságtalan lenne, ezért a többi tőkejövedelemhez hasonlóan fog adózni, vagyis a 16 százalékos, egykulcsos személyi jövedelemadó alá fog esni" a reálhozam - közölte Selmeczi Gabriella. Az MTI szombaton többször kereste a nyugdíjvédelmi megbízottat, de estig nem sikerült elérnie. Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter pénteken terjesztette az Országgyűlés elé a vonatkozó jogszabálytervezetet, amely a Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alapról és a szabad nyugdíjpénztár-választás lebonyolításával összefüggő egyes törvénymódosításokról címet viseli.

A törvényjavaslat szerint az állami rendszerbe átlépők kedvezményt kaphatnak a magán-nyugdíjpénztári tagdíjbefizetéseken elért reálhozam utáni adóból. A kedvezmény mértéke az átutalt tagi kifizetés 20 százaléka, legfeljebb 300 ezer forint. A parlament hétfőn kezdi a törvényjavaslat részletes vitáját.

Olvasóink írták

62 hozzászólás
  • 62. SPS 2010. november 29. 16:28
    „Ez a fidesz kormány nem a "kis" "átlagemberek" kormánya lásd, a 16%-os adót (akinek már nincs kiskorú gyermeke, illetve nem keres bruttó többet mint 320 ezer forint az rosszul jár)
    Majd januárban észreveszitek.”
  • 61. gjozsi88 2010. november 29. 16:28
    „Etalon!
    AZ MSZP adómódosításának, a szuper bruttónak nem voltak vesztesei, mert a szétválogatott munkáltatót és munkavállalót terhelő költségek kapcsán, az adójóváirással és az adósávok kiszélesítésével együtt hatottak a netto bérekre ...most sokan rosszabbul jártak!
    Ezt Matolcsy is elismerte!
    Mekkora különbség!”
  • 60. gjozsi88 2010. november 29. 16:23
    „load!
    Természetesen igazad van!
    Igazából az ötletelésre akartam felhívni a figyelmet, mert koherens gazdaságpolitika nyomokban sem látható, csak kapkodás!”
  • 59. bugyortudor 2010. november 29. 10:22
    „"A jogászok azonban felhívták a figyelmet arra, hogy ez nem lehetséges, illetve igazságtalan lenne..."
    Az nem igazságtalanság a jogászok szerint, hogy a havonta milliókat keresők ugyanúgy megkapják a családi pótlékot, mint azok, akik havi 125 ezret keresnek? Indok: Nem férne el az adóbevallás egy söralátéten. Na ez nálam már akkor nagyon kiverte a biztosítékot. Igazságos akkor lenne a dolog, ha kapnának ők is, csak mondjuk mi jóval többet, ők meg sávosan jóval kevesebbet. Azt hiszem egyet értünk abban, hogy én nehezebben tartom el a bruttó 125 ezremből a gyerekeket, mint az, aki milliókat keres havonta.
    Ezzel a nyugdíjmizériával már nagyon tele van a hócipőm. Nem tudom egyébként, hogy mennyire kell ezen parázni. Ha nem lépek vissza az államiba (nekem még van 27 évem a munkaerőpiacon), ez alatt a 27 év alatt a kormányok majd jönnek mennek, vagyis még bárki bármit változtathat ezen. Addig viszont gyűjtöm a pénzt a magánnyugdíj számlámon és az önkéntesen.
    B.”
  • 58. idegen 2010. november 29. 09:42
    „Mi ez a nagy felbuzdulás a magánnyugdíjpénztárak ügyében elvtársak ? Talán nincs meg a pénz ?”
  • 57. annobon 2010. november 29. 08:31
    „Nem értem, hogy Selmeczi G. miben "nyugdíjvédelmi" kormánybiztos? Eddig kinek a nyugdíját védte meg?”
  • 56. knifemaster 2010. november 29. 08:13
    „Patriot 2010.11.28. 14:57
    Valakivel összekeversz nem?”
  • 55. load 2010. november 28. 22:37
    „54. Etalon
    Igazad van - és egyet is értünk - amit leírtál.
    Adózni meg kell - mondod de - mit gondolsz - ki érzi úgy, hogy neki is kellene, amikor a bankok, multi kereskedelmi láncok, biztosítók lesznek megadóztatva és rajtuk kívül mindenki úgy érzi, hogy ez úgy nagyjából elég, és ezzel már kint is vagyunk a mocsárból.
    Szerintem ez a legnagyobb csapda a kormány kommunikációjában.
    Ha a tőmegek itt csalódnak, és rájönnek, hogy a multik adóját valójában ők pengetik ki a pénztárnál, vajon mi lesz a politikai "elit" következő lépése?”
  • 54. Etalon 2010. november 28. 21:24
    „Ahhoz hogy szembesüljön ezzel a dolgozó nem kellett volna bevezetni a szuperbruttót, ugyanis a munkáltató által fizetett járulékok rajt vannak a fiz. jegyzéken.
    Bejelentették az adócsökkentést 17 %-ra valójában azonban 21,6 %-ot kell fizetni.
    Az átlagkeresetet pedig nem számtani átlaggal kéne számolni, hanem súlyozott számtani átlaggal és akkor kiderülne, hogy nem 300 hanem csak 120-130. És ebben a kategóriában bizony semmit nem ért az adójóváírás felemelése, és az adócsökkentésnek nevezett adóemelés. 300 fölött azonban 20-30 ezer/hó összeggel emelkedett. (nemtom fent van-e még az akkori pm honlap kalkulátora, érdemes lenne megnézni.)
    Adózni meg kell. Még szerencse hogy nem csak a munkajövedelmeket adóztatják.”
  • 53. load 2010. november 28. 21:13
    „52. Etalon
    A szuperbruttóval az adó alapját nemcsak a munkaszerződésben meghatározott bruttó jövedelem képezi, hanem a foglalkoztatót terhelő társadalombiztosítási járulék is. Eközben megemelték a kedvezményes adókulcs sávhatárát, az adójóváírás összegét és alkalmazhatósági körét, valamint csökkentették adókulcsokat is.
    Valójában senki nem járt rosszabbul, de a munkavállaló szembesült azokkal a számokkal, amik azt mutatják, hogy a kifizetett béren kívül a munkáltatónak még mi minden mást kell a dolgozója után fizetni.”
  • 52. Etalon 2010. november 28. 20:56
    „A szuperbruttó már maga az adó megadóztatása. Ki találta ezt ki? Aztán 17 % az adó alsó határa? Meg kevesebb adót fizetünk mint tavaly? 300 fölött igen. Ki találta ezt ki? Nem tudjátok? Tavaly már ti tudtatok olvasni?”
  • 51. load 2010. november 28. 20:55
    „49. gjozsi88
    Ez sajnos nem egyedi eset, hanem egy gyakorlat.
    Az üzemanyagoknál a jövedéki adóval emelt összegre fizetjük az áfát.
    :(”
  • 50. Mikukukk 2010. november 28. 20:53
    „http://maradok.com/
    http://maradok.com/
    http://maradok.com/
    http://maradok.com/
    http://maradok.com/”
  • 49. gjozsi88 2010. november 28. 17:10
    „Arról kevesen beszélnek, hogy a munkáltató járulékát is adóvá fogják átalakitani, miközben ez a szuperbruttó megszüntetése nélkül az adó megadóztatása....!”
  • 48. Primax 2010. november 28. 17:02
    „" Adózniuk kell az állami nyugdíjrendszerbe visszalépőknek a magán-nyugdíjpénztári reálhozam után - mondta szombaton Selmeczi Gabriella a HírTv-nek."
    Ez tehát a "megvédés" narancsos módra.
    El sem bírom képzelni, hogy mi lenne "megvédés" nélkül...”
  • 47. tomild 2010. november 28. 16:52
    „A gond az,hogy hiába esett le sokaknál az a bizonyos tantusz,mindenki issza a levét Orbánia viktatúráját.Kész ez van,nesze neked demokrácia!A fideszesek tábora csökken a kisemmizetteké nő,de ettől nem lesz boldog senki.”
  • 46. öröksoproni 2010. november 28. 16:47
    „Biztos voltam benne, hogy valamit ki fognak találni, nehogy teljes egészében megkaphassam azt a pénzt, amit a magánnyugdíjpénztáram NEKEM keresett. Mégiscsak jól forgatták a pénzt, hogy annyit kellene kifizetni az államiba átlépőknek, hogy nem bírják? Nem elég, hogy undorító módon hátrányba hoznak, ha maradnék a mnyp-nél, még adózzak is!”
  • 45. qeu 2010. november 28. 16:47
    „Ja és amit elfelejtettem a lentiek csak a 20089. évi hozamok az eddigi hozam 974 eHUf és 349 eHUF.
    Ennek azért jó az adója.
    Ugye meg örökölhető, míg az állami nem.”
  • 44. qeu 2010. november 28. 16:44
    „Én a FIDESZ-re szavaztam, de erre nem.
    Akár hogy is nézem, amit a magánnyugdíjjal csinálnak és ahogy az nem más, mint zsarolás. Ezt így hívják törvényesen. Azt, hogy a zsarolást még adóval is megspékelik, azt mutatja, hogy hozzá nem értő politikusok ugyan úgy rabolnak, mint MSZP.
    Az, hogy nincs hozama a magánnyugdíjaknak, ez így nem igaz, hisz 663 eHUF-ot páromnak 257 eHUF-ot mutatott a hozam 2009. év végén, amire azt mondták, hogy gyenge volt.
    Azért kell adót fizetni, mert tudják, hogy jók a hozamok és fizess utána. Ez plusz bevétel.

    Nálam most már a FIDESZ hozzá nem értése is kezdi kiverni a biztosítékot.
    A visszaterelés lényegét értem, mint sokan mások, de a végrehajtás módja kiveri a biztosítékot.”
  • 43. gjozsi88 2010. november 28. 16:31
    „Patriot!
    Még azt is érdemes lenne végig gondolnod, hogy Matolcsy a mai napig magánnyugdij pénztári tag (saját bevallása szerint: MTV este műsora), noha neki nem volt kötelező belépnie, sőt 2008 után átléphetett volna....!”
62 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sas József az MSZP nagygyűlésen nevettetett

A Kabaré 24-Mikroszkóp Színpad igazgatósága közleményben határolódott el a társulat tagjainak… Tovább olvasom