Kisalföld logö

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Segítünk a Presztízs díjas pályázatok megírásában

Egy héttel ezelőtt jelent meg a Lapcom Kft. Délmagyarország Kiadó pályázati felhívása a 2006-os Presztízs Díjakra. Kiadónk idén pályázati tanácsadással is segíti az érdeklődőket, az anyag összeállításában a Step&Vals Kft. vállalta a közreműködést.

Hiába tartalmazza a pályázati űrlap a kérdéseket, aki még sosem állított össze cégével, vállalkozásával kapcsolatban anyagot, az nehézségekkel szembesülhet – mondta Katona Ildikó, a Step&Vals Kft. cégvezetője. A társaság ugyanis idén – a Presztízs Díjat alapító Délmagyarország Kiadó ötleteként – tanácsadással segíti azokat az érdeklődőket, akik szeretnének nevezni, de elbizonytalanodtak, vajon képesek-e válaszolni a kérdésekre. Ez azonban nem jelenti azt, hogy meg is írják a pályázatot a jelentkező helyett.

A pályázatírásnak van egy technikája, bele lehet jönni, hiszen általában a legelsőt a legnehezebb elkészíteni – folytatta a gondolatmenetet Katona Ildikó. Az a tapasztalat, hogy a kisvállalkozásoknak általában nincs idejük önmagukról nívós bemutatkozó anyagot készíteni. Ezért munkatársaival együtt mindenkit arra ösztönöznek, hogy pályázzanak, és ha mégsem nyernek, akkor is értékes az a dokumentum, amit összeállítottak. A későbbiekben, más pályázatok elkészítésekor sorvezetőként lehet használni.

A cég belső fejlődésének is jót tesz egy pályázati anyag elkészítése, mert aki írja, óhatatlanul önértékelésen, önvizsgálaton esik át, vagyis önauditot készít. Akárcsak egy sportolónál, akire jellemző, hogy a versenyre való felkészülés időszakában nagyobb belső változásokon esik át, mintha nem indulna el a megmérettetésen. Sok vállalkozásnál kiderül – mondta a cégvezető –, hogy fejlődéséről szép ívet tud felvázolni, de hiányoznak belőle a mérföldkövek. Nincs honlapja, hiányos az archívuma, amely a cég fejlődését dokumentálhatná, mert elvesztek a fényképek, a referenciák, nem emlékeznek az évszámokra.

Még egy családi vállalkozást is vissza kell tudni vezetni az alapokra, hiszen már a rendszerváltás óta – amikor a legtöbb céget alapították – is több mint másfél évtized telt el. A Step&Vals-nak az a tapasztalata, hogy most érkezik el a vállalkozások életében az az időszak, amikor egy fiatalabb generációnak kell átadni a tevékenységet, vagy a profilok között kell rendet rakni, és bizonyos tevékenységeket a menedzsmentre bízni. Ezen kérdéseket is tisztázni lehet egy-egy pályázat elkészítésekor.
Valamint arra is „rá lehet kényszeríteni" a pályázókat, hogy egy víziót, küldetést vázoljanak fel arról, milyen jövőt képzelnek el a vállalkozásuk számára. „Mi is a dolgunk a világban?" – ezt a kérdést is fel kell tudni tenni Katona Ildikó szerint, aki arra biztatja a vállalkozókat, pályázzanak a Délmagyarország Presztízs Díjra.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az utolsó percben hibáztak Csornán

Tovább olvasom