Kisalföld logö

2017. 05. 28. vasárnap - Emil, Csanád 12°C | 24°C Még több cikk.

Rendőrségi idézést kaptak a magyar állampolgárságukat vállaló felvidékiek

A magyar állampolgárságukat nyilvánosan vállaló felvidéki magyarok közül hármat ismételten beidézett a lévai járási rendőrkapitányság.
A magyar állampolgárságukat nyilvánosan vállaló felvidéki magyarok közül hármat - törvényből adódó kötelességük elmulasztása okán - ismételten beidézett a jövő hétre a lévai járási rendőrkapitányság - közölte az MTI pozsonyi irodájával Dolník Erzsébet, az egyik érintett csütörtökön.

Az idézés - amelyet Dolník Erzsébeten kívül Gubík László és Kassai Gyula kapott meg - arra szólítja fel az érintetteket, hogy a jövő héten jelenjenek meg a rendőrségen, és adjanak magyarázatot arra, hogy a felszólítás ellenére miért nem adták le személyigazolványaikat.

Mindhárom idézés - a szlovák állampolgársági törvény és a személyi okmányokról szóló jogszabály vonatkozó kitételei alapján - az érintettek részéről "kötelességszegés" elkövetését állapítja meg. Az idézésben a rendőrség azt is kilátásba helyezi, hogy amennyiben az érintett nem jelenik meg a kihallgatáson, akkor a hatósági szervek elővezetik és egyidejűleg közrend elleni vétség miatt eljárást indítanak ellene.

Dolník Erzsébet, az egyik beidézett felvidéki magyar az MTI-nek azt mondta: nem ez az első hasonló idézés, amit a rendőrségtől kapott, ám továbbra sem hajlandó leadni a személyigazolványát és a rendőrségi kihallgatásra sem megy el. Állítja: semmilyen jogszabályt nem sértett meg, a szlovák állampolgársági törvényt - amelyre hivatkozva a rendőrség a személyigazolványa beszolgáltatását kérte - pedig alkotmányellenesnek tartja, így nem ért egyet azzal sem, hogy elveszítette volna szlovák állampolgárságát. "A rendőrség legújabb idézésére ismét levélben válaszolok, ebben közlöm azokat az okokat, amelyek alapján a rendőrség hivatkozási alapját indokolatlannak tartom" - fejtette ki Dolník Erzsébet.

Hasonló állásponton van az ügy egy másik érintettje, Gubík László is. Ő azt mondja: a mostani a rendőrség sokadik próbálkozása. Az idézésben csupán azok a törvényi cikkelyek változtak, amelyekre általában a rendőri idézésekben a hatóság hivatkozik. A rendőrségi kihallgatásra - elmondása szerint - ő sem megy el önszántából. "Álláspontom nem változott, és azt már az előző idézések alkalmával közöltem a hatóságokkal. Ha a rendőrség úgy dönt, hogy elővezettet, állok elébe" - szögezte le Gubík László.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. Cingár 2012. október 12. 20:14
    „Nem viccnek szántam. Tudom hogy az a szervezet később alakult meg, de azt hiszem érthető mire gondolok. A szövetséges ellenőrző bizottság (nálunk a szovjetek) teljes jogkörrel rendelkezett, a németek kitelepítését pedig a potsdami konferencia határozata alapján rendelték el, nem mi magyarok akartuk.”
  • 25. pancser 2012. október 12. 19:58
    „24. Cingár 2012.10.12. 19:42
    "nyakunkra ültették a "hazafias népfrontot".. Viccnek szántad?
    Szlovákiában sem telepítenek ki senkit csak azért mert magyar az anyanyelve ma már! Tudomásom szerint még nálunk sem rehabilitálták a németek kitelepítés károsultjait, mert akkor iszonyú kártérítést kéne fizetni. Ezzel szemben Csehszlovákiával lakosságcsere történt, oda vissza alapon.”
  • 24. Cingár 2012. október 12. 19:42
    „"Csak ne emlegessük Benest nagyon. Ez az ország is kitelepített több százezer német nyelvű magyarországi lakost, kollektív bűnösség alapján."
    Igen, 45´ után, amikor a győztes hatalmak diktáltak, és a nyakunkra ültették a "hazafias népfrontot"... Amúgy meg akkor hozhatnád fel ezt, ha itt egy ilyen törvény a mai napig hatályos lenne, és meg is erősítenék az aktuális kormányok.”
  • 23. pancser 2012. október 12. 18:44
    „Csak ne emlegessük Benest nagyon. Ez az ország is kitelepített több százezer német nyelvű magyarországi lakost, kollektív bűnösség alapján. Ők mentek pár kilós batyuval, itt kellett hagyni az értékeiket. A magyarok jöttek a Csallóközből, hoztak minden mozdíthatót még a kutyaólat is. Jézus mondta: más szemében a szálkát is észreveszed, a magadéban a gerendát sem! Aki nem hiszi kérdezősködjön a környékbeli falvakban, a leszármazottak még emlékeznek!
    Szóval aktualizálva, mi vetettük el megint az állampolgársági törvénnyel a szelet, most vihart aratunk.”
  • 22. Cingár 2012. október 12. 12:40
    „"Edvard Beneš jogfosztó elnöki rendeleteit ugyanúgy kellene megítélni, mint a hitleri Németország nürnbergi törvényeit. E két normaalkotás ugyanis voltaképpen csak keletkezésének idejére és helyére nézvést különbözik: szándékuk nagyon is egy tőről fakad. A törvényalkotók szerint a bűn elkövetője - alanya - nem egyén, hanem népcsoport volt, és bűnének tárgyát nem valamilyen tettel, hanem egyvalamely népcsoporthoz való tartozással kellett meghatározni. Ennek következtében a bűn faji vagy etnikai származásból eredő bűnként jelent meg. A ,,bűnnek" vagy a ,,bűn okának" az elhárítására megvalósuló államhatósági tevékenységet (önkényt) pedig úgy emelte törvényerőre ez a szándék, hogy az erőszakot, azaz a római jog szerint meghatározva: a bűntényt legitimálta, avatta közerkölccsé.

    A kollektív bűn tartalma e felfogás szerint az volt, hogy valaki egyvalamely nemzethez, egyvalamely nép közösségéhez tartozik. A ,,zsidótörvények" esetében ez a fajgyűlöletre, valamint az egyfajta érdekközösséghez való tartozás büntetésének szándékára, bosszúra vezethető vissza. A magyarok esetében ugyanez az etnikai eredetből és ennek esetleges nemzet-hatalmi vonatkozásaiból következik. Politikai oka pedig az 1920-ban, Trianonban megkötött békeszerződés igazságosságának a megkérdőjelezésével függ össze. A trianoni békeszerződés, az elfogadásának idején érvényes nemzetközi jog értelmében, a Magyar Királyságtól Csehszlovákiához csatolt közel hatvanezer négyetkilométernyi területből mintegy tízezer négyzetkilométernyi lakóterületen élő egymilliónyi magyart szakított el a nemzet tömbjétől, akik 1938-ban, az éppen akkor érvényes nemzetközi jog értelmében, úgy érezték, hogy nem kell már Csehszlovákiához tartozniuk. Ezt az akkori meggyőződést ma, társadalmi közérzetnek nevezik, nem háborús bűnnek."

    http://www.duray.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=63:szabadkmves-volt-fasiszta-lett-belle-neve-edvard-bene&catid=1:dm-cikk&Itemid=60”
  • 21. Cingár 2012. október 12. 12:34
    „Az lehet hogy nem volt fasiszta, de aki faji alapon kollektíven elítél embereket, és ezt törvényi erőre emeli, az kísértetiesen emlékeztet engem arra. És nem csak engem.
    "Azok akik Benes dekrétumainak a jogosságát és érvényességét megerősítették maguk is fasiszta nézeteket valló személyekké váltak. A zsidó holokausztot követte a németek és a magyarok holokausztja a benesi dekrétumok segítségével.
    Az 1946 őszén kezdődött deportálások során, 1947 februárjáig 42 ezer felvidéki magyart, köztük gyerekeket és öreg, beteg embereket kényszerítettek otthonaik elhagyására, marhavagonokban szállították őket Csehországba, kényszermunkára." http://shp.hu/hpc/web.php?a=commorakozigaz&o=benes_dekretumai_fasiszta_dekretumok_QqYG

    Persze, tudjuk hogy a győztes fasiszták nem fasiszták. Ezeket élteted te...”
  • 20. thn_123 2012. október 12. 12:29
    „pancser; abban igaza van, hogy Beneš nem volt fasiszta, viszont olyan törvényerejű rendeleteket adott ki melyek közt több olyan is akadt, amely csupán származásuk miatt vagy anyanyelvük alapján bűnössé nyilvánította a magyarokat és németeket, ezáltal ezeket a dekrétumokat nyugodtan fasiszta törvényeknek nevezhetjük.
    Javaslom elolvasni a Beneš dekrétumokat, na persze, hogy egyszerűbb legyen még Önnek is megérteni, elég ha "csak" azt a 13 jogszabályt olvassa el, amiben a Csehszlovákia területén élő németek és magyarok kollektív bűnösségét rögzítették.
    Abban is igaza van, hogy jelentős államférfi volt, bár mint tudjuk, megítélés kérdése, hogy kit, miért tartanak jelentősnek más nemzetek.
    Jelentős megítélésű lehet az az ember is aki népirtást követ el... csak nem biztos, hogy pozitív jelentőségű...”
  • 19. thn_123 2012. október 12. 12:06
    „pancser; nem, nem gondoljuk. a "más országok polgárai".. azokat az emberek illeti ezzel a "kitüntető" jelzővel, akik akaratuk ellenére egyszer csak arra ébredtek, hogy a megkérdezésük nélkül lettek egy másik nemzet polgárai.
    Javaslom, hogy néha -néha -mielőtt megfogalmazza véleményét- legalább egy kicsit gondolkodjon el azon, hogy amit mond, azzal kinek a lelkébe tapos bele.
    Valójában akár azt is mondhatnám, hogy megértem azt (egyetérteni azonban nem tudok), hogy ilyen véleménnyel van a (nem önszántukból) határon túli magyar emberekről, hisz jól tudjuk, hogy a balliberális "vezetőink" "áldásos" agymosó tevékenységének mi lett a következménye 2004 december 5-én!
    Javaslom, hogy olvassa el többször is Dobszay Károly: Ne féljetek, nem megyünk haza! című versét. http://www.palmito.hu/hunsacdl/felvidek/ne_feljetek.pdf
    vagy hallgassa meg, ne féljen... fájni fog!
    http://www.youtube.com/watch?v=rIYoW9oewj4
    És ha még mindig nem érti, hogy miről is van szó, javaslom hallgassa végig Nyerges Attilát, hátha segít megérteni:
    http://www.youtube.com/watch?v=CigWgg6ZU9A&feature=related”
  • 18. pancser 2012. október 12. 11:52
    „Soha semmi baj nem volt a kettős állampolgársággal évtizedekig, mert életszerű volt. Mi provokáltunk megint ezzel a törvénnyel, mert ez lázálmokból fakad. Benes nem volt fasiszta, Csehszlovákia jelentős államférfija volt. Tetszik nem tetszik Európa így tekint rá. Ha nem borítaná el sokak agyát a szittya magyar virtus és a sértődés keveréke, túllépnénk ezen.”
  • 17. Cingár 2012. október 12. 10:58
    „pancser A népszavazásnak mi lett a végeredménye?
    Egyébként ficoék ugyanúgy a ködös nosztalgikus múltban élnek. A benesi fasiszta múltban, ami valahogy nem zavarja azt a nagyon demokratikus európát... Szlovákiában pedig tudtommal bárki lehet kettős állampolgár, kivéve ha magyar lenne az a másik állam.”
  • 16. pancser 2012. október 12. 09:43
    „Nem gondoljátok, hogy az az inkorrekt, ha más ország állampolgáraira akarják kiterjeszteni a magyar jogot. Nektek az jó ha azokra akik titeket irányítanak más országok polgárai szavazhatnak, aminek a következményeit te viseled. Maradjanak csak szépen szlovák állampolgárok, szavazzanak ott ahol élnek. akkor amikor erről népszavazás volt helyesen döntöttek a magyar állampolgárok. Fico logikája sokkal érthetőbb mint a mi vezéreinké, a szlovákok a földön járnak, nem a ködös nosztalgia világában. A mieinket nem értem, miért csinálják, ettől csak rosszabb lett a helyzetünk.”
  • 15. DukePapa 2012. október 12. 08:42
    „maradjanak ott, ahol vannak.”
  • 14. kenderice 2012. október 12. 08:25
    „"Mert Ficóországban mindent lehet". Mert orbánisztánban nem, mi?”
  • 13. odre 2012. október 12. 08:25
    „itt mindenki úgy beszél ezekről az emberekről, mintha önszántukból élnének a határon túl. milyen könnyű mondani, hogy választhattak volna, meg jöjjenek az anyaországba és itt fizessenek adót, meg éljenek a helyi törvények szerint. bohócok........”
  • 12. amalfi 2012. október 12. 08:01
    „Választhattak. A magyar állampolgárságot választották, így nem értem, mi a problémájuk? Ott olyan törvények vannak, hogy nem lehetnek kettős állampolgárok. Jöjjenek át, éljenek itt.”
  • 11. Goldmund 2012. október 12. 07:58
    „Inkorrektnek tartom, hogyha egy másik ország állampolgárságát fölveszik, akkor elveszítik a szlovákot.
    Ugyanakkor ezt a tényt kizárólag az érintettektől tudhatták meg a szlovák hatóságok. Szóval lehet ott is bárki nyugodtan kettős állampolgár, csak akkor van baj, ha a tetejébe még mafla is.”
  • 10. Lekvároskotlóbőr 2012. október 12. 07:51
    „Gyertek át Rajkára lakni:D
    Igaz itt a legtöbb az fajtiszta, de itt is tudtok kétszinűek lenni :D”
  • 9. ATXadmin 2012. október 12. 07:25
    „ezen nem érdemes vitatkozni ez kényes téma és eléggé összefüggő...........nem kell hangoztatni és nem lesz belőle gond ennyi..”
  • 8. pancser 2012. október 11. 23:26
    „Nem értek egyet a magyar állampolgársági törvénnyel, ezt elszúrta a Viktor de nagyon. A határon túli forrófejűek, hiszékenyek, most ráfáznak. Miért hittek a szirénhangoknak? Be kell tartani csupán a szlovák törvényeket és semmi bajuk, a magyar törvények viszont odaát nem érvényesek. Ehhez nem kell sok ész, viszont ha köd üli meg az agyakat......”
  • 7. Jóleány 2012. október 11. 20:58
    „Mindenki azon országok törvényei szerint éljen, ahol életvitelszerűen él! Ha nem akar ezeknek engedelmeskedni, váltson országot, jöjjön Magyarországra, éljen itt, fizessen adót itt, " élvezze " a jelenlegi kormány szabadságharcának
    megszorító intézkedéseit ! Majd rövidesen rájön, hogy nem minden arany ami fénylik !”
26 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jogerős életfogytiglan a pécsi kézigránátos támadónak

Helybenhagyta a 2008. novemberi, két halálos áldozatot követelő pécsi kézigránátos gyilkosság… Tovább olvasom