Kisalföld logö

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Rekordbüntetés a fogkrémreklám miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 257 millió forintra bírságolta a Colgate-Palmolive Magyarország Kft.-t a cég fogyasztókat többszörösen megtévesztő televíziós reklámkampánya miatt. A Colgate-Palmolive Magyarország Kft. vitatja a döntést.
Tóth Tihamér, a GVH Versenytanácsának elnöke a tanács csütörtöki döntését követően közölte: az elmarasztalt társaság 2004-2005 során sugárzott reklámjaiban a Colgate Total fogkrémjeiről azt állította, hogy valamennyi más terméknél hatásosabbak.

A bírság mértékének megszabásakor a GVH mérlegelte a vállalat reklámkampányra fordított sugárzási költségeit, illetve hogy a reklám mennyire volt piactorzító hatással a versenytársak kárára – hangoztatta Tóth Tihamér. Hozzátette: a versenytanács a bírság mértékének megállapításakor figyelembe vette azt is, hogy a cég piacvezető, és a terméke bizalmi jellegű.

A Colgate vitatja

A Colgate-Palmolive Magyarország Kft. vitatja a GVH döntését, és a New York-i székhelyű vállalat jogászai vizsgálják a döntés indoklását, és ezt követően határoznak a lépésekről.
A Colgate közleménye szerint az érintett termék a világ egyik legszélesebb körben tesztelt és számos alkalommal felülvizsgált fogkrémje, mely a világ legjelentősebb egészségügyi szabályozó intézményének elismerésével rendelkezik. A termékcsaládnak világszerte több mint 40 független fogorvosszervezet adományozta már a fogkrém kiváló minőségét elismerő védjegyét – áll a közleményben. Az anyavállalat, a Colgate-Palmolive Co. szájápolási és testápolási, valamint háztartási tisztítószereivel a világ több mint 200 országában van jelen.

Tóth Tihamér tájékoztatása szerint a Colgate-Palmolive Kft. reklámjaiban a megtévesztő állítások négy jogsértéstípusba sorolhatók. A cég egyrészt azt sugallta, hogy a fogorvosok többségének támogatását élvezi a reklámozott fogkrém, miközben még a cég saját piackutatása szerint is csak a fogorvosok 16-20 százaléka részesíti ezt a terméket előnyben. Ezentúl olyan elsőbbségi állítások is elhangzottak a reklámban, amelyek tudományos valódisága nem megalapozott. A kiosztott sajtóanyagban példaként az szerepel: „Nincs még egy olyan fogkrém, amely jobb védelmet nyújt."

A versenytanácsi kifogások között szerepel, hogy olyan valótlan kijelentések hangzanak el a reklámban, amelyek gyógyhatással ruháznak fel egy kozmetikai terméket. A sajtóanyag szerint a cég reklámjában az áll: „pár nap alatt nem csak fehérebbek, de egészségesebbek is lettek a fogaim".

A GVH versenytanácsa szerint a reklámban olyan összehasonlító állítások is megfogalmazódtak, amelyeknél nem tisztázott a viszonyítási alap. A sajtóanyagban példaként szerepel, hogy a reklám ígérete szerint a fogakon lévő foltok 50 százaléka elhalványodik a fogkrém használata esetén.

Az utóbbi évek legmagasabb büntetését vetették ki a Colgate-re a fogyasztók megtévesztése kategóriában, a büntetések mértéke azonban általában emelkedő tendenciát mutat – mondta Tóth Tihamér, a GVH Versenytanácsának elnöke az MTI-nek.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hat méteres hullámok San Francisco térségében

A National Weather Service figyelmeztetést bocsátott ki az Északi öbölben vasárnap délelőttre a nagy… Tovább olvasom