Kisalföld logö

2017. 08. 24. csütörtök - Bertalan 13°C | 27°C Még több cikk.

Pskövületek húsz átjáróban

Nyolc éve érintetlen iparvágányokon zötykölQdnek a gyQriek. CsQdöt mondtak a felszámolásukra irányuló próbálkozások, s az is kiderült, hogy a pályák hasznosítása gazdaságtalan. A jelek szerint a megoldás még várat magára.
A gyQri útkezelQ szervezet mérnöke, Tóth Péter kiteríti a térképet és húszig jut a számolással. Ennyi felesleges vasúti átjáró, használaton kívüli iparvágány keresztezi GyQr útjait, amelyek a valaha virágzó ipari létesítményeket szolgálták ki. Több éve tettek ugyan kísérletet arra, hogy az illetékes Nemzeti Közlekedési Hatóságnál kezdeményezzék a megszüntetésüket, ezt azonban csak az iparvágányok tulajdonosai kérhetik. Vagyis a megszüntetQ határozat hiányában nem szedhetik le a vasúti átjáróra vonatkozó elQjelzQ táblákat, így érvényben marad a KRESZ szerinti sebességkorlátozás és elQzési tilalom, függetlenül attól, van-e miért lassítani egyáltalán.
Elvétve egy-két pálya már megszqnt, a Móricz Zsigmond rakparti például beruházás nyomán, valamint néhány magánterületen, utóbbi azonban sajnos nem terjedt ki a közterületre nyúló szakaszra.
Újvárosban szintén felbontották a vágányt, az átjáró és a betontalpak azonban megmaradtak.
A Széchenyi István Egyetem közlekedési tanszékén tornyosuló dossziék közül 2001-es keltezésq a legkorábbi. A tervekben akkor foglalkoztak elQször azzal, hogy az elhagyatott szakaszokat valami módon bekapcsolhassák az elQvárosi vasúti közlekedésbe. A szakemberek hiába vették sorra az elQnyöket: mert a közúti forgalom zavaraitól függetlenül mqködne, az utazás lerövidülne, nagy a kapacitása, s több, sok embert foglalkoztató munkahelyet érintene, a hátrányok sora a gazdaságtalanság oldalára billentette a mérleget. A kötött pályás városi vonal a nagyvasúti forgalmat túlságosan zavarná, a kiépítésbe fektetni pedig ugyancsak sokat kellene – több mint egymilliárd forintról van szó. Bár naponta 4000 utast szolgálna ki, ez a teljesítmény csekély a ráfordításhoz képest – vélték a közlekedési szakemberek.
Az egyetem és a városi fQépítész pénteken egyeztetett egy március végéig kidolgozandó tömegközlekedési koncepcióról. A fentiek után feltehetQen az iparvágányok hasznosítása nélkül. A probléma tehát a zötykölQdéssel egyelQre marad.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megöregedett a partfal

Szegeden az árvízvédelmi rendszer leginkább szem előtt lévő része a belvárosi partfal. A vasbeton… Tovább olvasom