Kisalföld logö

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 22°C Még több cikk.

Premierfilm: Halhatatlanok

A huszonharmadik század kezdetén járunk. Valahol a háromszintes New York utcáin bolyong egy kék hajú nő, aki kék könnyeket sír és hamarosan rádöbben titkos képességeire.
Mindenki, akit megismer, a hatása alá kerül és segíteni, védelmezni próbálja. Furcsa álmok gyötrik miközben próbálja kideríteni az igazságot. Neve Jill Bioskop és isteni vér folyik ereiben.

Még nem tudja, de Horus a sólyomfejű isten végigrepülte a fél univerzumot, hogy megtalálja. Horust halálra ítélték ősi egyiptomi istentársai és már csak hét nap maradt hátra az életéből. Hét nap, hogy megtalálja Jillt a város útvesztőiben és elcsábítsa. De ehhez egy emberi testre van szüksége. Valódi hús és vér testre, amit egy szív hajt. Választása Alcide Nikopolra esik, akit harminc éve zártak börtönbe, mert túl sokat tudott a sötét város vezetőinek, az Allgood család tagjainak titkairól. Száműzetése a Globus 1 állomásról való megmenekülésével ér véget, amikor egy hiba folytán visszazuhan a Földre.

Az eszelős hármasban innentől minden összekuszálódik: hangok, testek és emlékképek...Minden kivéve a szerelmet, ami mindig ott bukkan fel, ahol a legkevésbé számítanánk rá.

Ezalatt az Istenek Piramisa odaköltözik Manhattan fölé, szörnyszülöttek lepik el a felhőkarcolókat és egy emberfeletti sorozatgyilkos szabadul az első szintre...

Az eseményekből egy zsaru - Jonatan Froebe - is igyekszik hasznot húzni a közelgő választásokra készülő Allgood Jr szenátor megzsarolásával.

INFÓ

Harmadik mozifilmjében a sci-fi műfaj francia mestere Enki Bilal saját képregényét filmesítette meg. A művet teljes egészében digitális háttérrel rögzítették és a valódi szereplők közé megannyi 3D-s virtuális szereplő vegyül, „akiknek" mozdulatait valódi személyek játsszák. Bilal saját kezű rajzain mutatta be a speciális effekt stúdiónak a karaktereket, arcokat és a jövőbeni New York bizonyos részleteit, akik azután virtuálisan felépítették a rendező által megálmodott jelenetek képvilágát.

Erre épült később a 35 mm-es forgatás a valós szereplőkkel és segítségül egy 3D-s forgatókönyvvel. A film nagy kihívásai közé tartozott a valós szereplők beleillesztése a kialakított lélegzetelállító virtuális térbe. Míg a tradicionális forgatás alig egy hónapba telt, az utómunkák több évig tartottak.

Enki Bilal

- Az egész ötlet akkor jött, amikor épp a December 32 című albumomon dolgoztam 2000-ben. Ekkor látogatott meg Charles Gussot filmproducer, aki minden iránt fogékony. Már régóta ismertük egymást; legutóbb épp egy focimeccsen találkoztunk. Rajzaimat és festményeimet a kezében tartva így szólt: „Eljött az ideje, hogy mindezt szélesvászonra vigyük."- erről nem voltam meggyőződve, mert az animáció nem igazán illik a művészi világomba. „Nem animációról beszélek, hanem 3D-ről. Ez a technika félelmetes!" - mondta. Válaszomban ecseteltem, mennyire művi lenne az egész igazi szereplők nélkül.

Erre ő: „Épp erről beszélek, igazán tehetnél rá egy kísérletet! Szabad kezet adok, ha akarod!"

Jó néhány napig hezitáltam az akció kockázatossága miatt, mire végül belefogtam. Volt pár tapasztalatom egy előző próbálkozásból, melyben a The Ranks of the Black Order című munkámból egy négy és fél órás forgatókönyvet hoztak ki és természetesen semmi nem lett belőle.

Végső megoldásként a Nikopol Trilógia három legfontosabb karakterét kiemelve kezdtünk neki a munkának Serge Lehmann sci-fi íróval, aki jól ismeri eddigi alkotásaimat és egy másik nézőpontból képes frissíteni rajtuk. Ő vált végül a szkript motorjává. Ötleteink pingpongszerűen cserélődtek és a szinopszist pillanatok alatt összeraktuk.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Írja meg!

Közérdekű híre vagy jó ötlete, szabadidős programajánlata van? Rangos versenyt, vetélkedőt nyert… Tovább olvasom