Kisalföld logö

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 3°C | 12°C Még több cikk.

Pótjegy kell a gyorsvonatra áprilistól

Minden távolsági vonatra külön meg fogják határozni, hogy kell-e érte extra díjat fizetni, száz kilométernél hosszabb útra - értesült az iho.
Az iho úgy értesült, véglegesen eldőlt, áprilistól a gyorsvonatokra is pótjegyet kell váltani.

Pontosabban konkrétan minden távolsági vonatra külön-külön meg fogják határozni, hogy kell-e érte extra díjat fizetni száz kilométernél hosszabb útra. A döntést már pedzegette, megelőlegezte, megírta több vasútközeli blog, az országos sajtó eleddig mégsem kapta föl a témát.

Ha úgy akarnának több pénzt beszedni az utasoktól, hogy általános jegyáremelésről döntenek, az még a tévéhíradókban is benne lenne. Ehelyett a közlekedés irányítói tavaly szeptember óta piszkálgatják a helyközi, távolsági közszolgáltatás tarifarendszerét.

Az érintett utas, ha nagyon körültekintő, a közlekedési cégek honlapját böngészve (érdemes a Volánok webmúzeumba való felületein körülnézni) tudhatja meg, hogy rosszabbul jár, a többség viszont alighanem csak a pénztárnál, sofőrnél szembesül az aktuális emeléssel.

Fritz Gergely felvétele
Fritz Gergely felvétele

Az első változás a vasúti IC-k kiegészítő jegyét kilométerfüggővé tette. Ez még több esetben hozott árcsökkenést, mint -növekedést, de persze itt is voltak, akik rosszul jártak. Ezzel együtt néhány autópályás buszra is bevezették a többletdíjat, tehát gumikeréken már egyértelműen drágulás volt. Ugyanekkor búcsúztunk az öt kilométeres jegytől, vagyis helyette drágább, 10 kilométerre szólót kell váltani.

A teljes cikk >>

Olvasóink írták

84 hozzászólás
  • 84. miracle 2013. március 24. 15:11
    „99/00 -tól 03/04-ig. Katt a linkre, majd felül a pdf letölthető.
    Fedlapok:
    http://speedy.sh/AWfqh/fedlapok.pdf
    8-as mezők páratlan irányok, időrendben az 5 év:
    http://speedy.sh/jMVBE/8.pdf
    Nos ???”
  • 83. Demalgon 2013. március 23. 21:54
    „Kiváncsi vagyok rá. Attól függetlenül én az emlékeimre hagyatkozom.”
  • 82. miracle 2013. március 21. 09:16
    „Demalgon, itt vagy?
    Estére meglesz a cucc.”
  • 81. Demalgon 2013. március 19. 09:55
    „Nyugodtan, attól még az, amit láttam, amit tapasztaltam, amit láttam az érkezési oldalon a peron óráin, vagy az útközbeni állomáson, vagy a meglepetéseken, amit a többi utas is tapasztalt nem fog változni. Nyugodtan lehet kritizálni arra, amire emlékszem, de egyenlőre én utaztam a vonaton, tapasztaltam, amit irok, és ebből sorry de nem engedek. De azon érdemes elgondolkodni, ha mások is emlékeznek ha nem is mindenre, de elég sokmindenre ebből, az is azt támasztja alá, hogy igen volt ilyen. Ez pedig nem olyan, mint a történelemkönyv, hogy 10 - 13 év távlatából mert te azt mondod, akkor visszamenőleg úgy is lesz, ahogy mondod, hogy volt, a mai állapotokból kiindulva. És nem felejtettem el az adatokat, de attól függetlenül tudom mit láttam.”
  • 80. miracle 2013. március 18. 21:34
    „Demalgon.
    Rá fogsz faragni, mert hozzáférek régebbi menetrendekhez is.
    Kevés értelmét látom ugyan előbányászni, mert már olyan magas lóról beszélsz az egyébként semmire sem jól emlékező kitűnő memóriádról, hogy valószínűleg szó nélkül lelépnél a topicból, ha feltölteném valahova, mintsem beismerd, hogy addig osztottad az észt, amíg az elfogyott.
    Előszedjem-e hát és fogsz-e rá reagálni? 98/99 99/00. 02/03
    01/02 meg van, írtam is az adatokat, csak a kitűnő memóriáddal 2 nap alatt elfelejtetted.”
  • 79. Demalgon 2013. március 18. 19:43
    „Logikus vagy nem logikus utaztam a vonaton, nem olyat állitok, amiről papir van, hanem olyat, amit láttam. Ennyi. Én mindig a saját tapasztalatomból indulok ki, nem abból, amit sokan csinálnak, hogy más tollával ékeskedve mutogassam, hogy igazam volt. Amit nem tapasztaltam, abban nem foglalok állást, amiből nincs tapasztalatom abból sem. Ellentétben te messze nem ilyen vagy.

    Ad 2 ... a neten csak 93, 97, 98, 2001 és 2007-es menetrendeket találtam. Ha lesz lehetőség többet találni, akkor megnézem azokat is, de mivel ennyi van, és egye-fene talán elhiszem, hogy találtál másokat is, de nem mindet, igy a te állitásod sem megalapozott, aminek az alapja egy papirfecni mutogatása. És innen látszik, hogy nem tudod mit jelent igazán vonattal közlekedni. Ha holnaptól nem állna meg a fertőszentmiklóson a vonat, és ebből nem lenne új menetrend, akkor is az érvényest lobogtatnád, hogy de megáll.”
  • 78. miracle 2013. március 18. 19:27
    „Keresd meg te, te állítottál valamit, ami ráadásul nem is logikus.”
  • 77. Demalgon 2013. március 17. 22:42
    „Ok, 98/99, 99/2000, 2001/2002, 2002/2003 is megvan? Akkor utána beszélhetünk. Amúgy meg nem voltam itthon, vonatoztam.

    És volt ilyen, éveket meg eddig sem ok nélkül nem mondtam, mert 99-től a mai napig aktivan vonatozom mindenfele, amire emlékszem az az, hogy miket tapasztaltam a vonatról. Ha tudtam volna, hogy valamikor lesz valaki, aki lényegesen kevesebbet utazik nálam erősködni fog, akkor elkezdtem volna feljegyzetelni. Még keresd meg a maradékot nyugodtan.”
  • 76. miracle 2013. március 17. 14:18
    „Na, bedobtad a törölközőt?”
  • 75. miracle 2013. március 16. 21:38
    „Meg a 3/4 is előkerült.”
  • 74. miracle 2013. március 16. 20:16
    „Demalgon
    Pechedre nekem megvan a 2004/5 8-as mező és a 2005/6 1-66 mező pdf-ben. Természetesen továbbra sem téged igazol. Ha nem hiszel nekem (kinézem belőled), fel is tölthetem valahova.
    Szíveskedjél végre azt a 2010 előtti évet megnevezni, amikor megállt az IC Fsztmiklóson. Most már jóformán egy sem maradt, te is nagyon jól tudod, hogy nem volt ilyen, kapuvári megállás volt előbb.”
  • 73. Demalgon 2013. március 15. 23:48
    „Ha a neten megtaláltam volna a 2001 - 2006 v. 07 közötti menetrendeket, akkor tudnék bővebbet mondani. 97, 2001, 2006 v. 2007 ennyi van fenn. Ezért mondtam, hogy én arra hagyatkozom, amit láttam, mert nem találok semerre a neten közteseket. De erre már az elejétől felhivtam a figyelmed, hogy én a tapasztalatom alapján mondom, amit mondok, és attól még ha vagy ugyanazokat a menetrendeket mondod, amiket találtam, vagy épp a mai kort húzod rá az elmúlt 13 évre, attól még nem fogok elismerni olyat, ami ellentétes azzal, amit tapasztaltam. Ha találnék olyan menetrendeket a neten, ami 1999-től 2012-ig mindent tartalmaz, akkor sem gondolnám máshogy, mert a tapasztalat, és az átélt idő nem olyan, hogy az átirható azért, mert valaki ragaszkodik a modern kor tényeihez, ráhúzva azt 13 évre.”
  • 72. miracle 2013. március 15. 21:46
    „Demalgon
    Mutasd a menetrendet, ahol Fsztmiklóson megáll, Kapuváron meg nem és ne süketelj. Nemhogy IC, egyetlen egy ilyen vonat nem volt az elmúlt 50, de lehet, hogy 150 évben. Vagy add meg az évet ha mered, hétfőn utána tudok nézni.
    Tisztában vagyok vele, hogy az IC-k, sőt az EuRegiok is kijártak Ausztriába. A vonaton én mondjuk nem szoktam bealudni, mert csukott szemmel aránylag nehéz figyelni, hogy hol is áll meg az az IC...”
  • 71. Demalgon 2013. március 15. 20:14
    „Felőlem hiába próbálsz a hülyeségeiddel meggyőzni, neked van valamilyen menetrend a kezedbe, azt mutogatod .. ez alapján nagyon kétlem, hogy utaztál-e valaha is 6 ezer órát (400 e km-t, ahogy emlegeted). A legnagyobb hiba a szövegedbe egy ponton van, mégpedig úgy gondolod, hogy a mai feltételek voltak érvényesek az elmúlt 13 évben, és a válaszodban nem veszed figyelembe az összes létező körülményt, beleértve az akkori üzletpolitikát. Maximum 2 évig tudsz visszamenni, és mint a Századvég vetited 2 év gyakorlatát 13 évre. Én inkább megnézem az éveket egyesével, főleg, hogy szinte a seggem alá nőtt a vonat, még ha több időt is vesz igénybe, minthogy fiktiv alapokat képezzek. Akkor szerintem veled még az se fordult elő, hogy határőrök ébresztettek Sopronban, hogy csókolom le kéne szállni, vagy ha kifele megy, akkor útlevelet kérünk. Én jártam már igy ... de szerintem a vonat sose ment ki sógorlandbe. Ugye?”
  • 70. miracle 2013. március 15. 19:49
    „Demalgon
    Sürgősen vizsgáltasd meg a szemedet, mert már akkor sem volt jó.
    Az IC 2010 előtt SOHA nem állt meg Fsztmiklóson. Kapuvár eleve nagyobb, logikus, hogy ott vezették be előbb.
    Én sem értem, hogy 2004 óta miért lett szelektívebb a memóriád.”
  • 69. Demalgon 2013. március 15. 17:12
    „Nem keverem a Ciklámennel, mert a Ciklámennel még sosem utaztam (expressz). Fsztmiklóson állt meg először és nem Kapuváron. Ha megnézed 2006-ig visszamész, utána 2001-es az ugrás, a közte lévő 5 évről meg semmi. És előbb is volt, mert nem egy ember volt, aki nézett, hogy miért nem állunk meg Fsztmiklóson, és miért állunk meg Kapuváron, ahogy annak idején én is meglepődtem, hogy a keletiből átirányitották a délibe, majd vissza a keletibe. Azért mondom, hogy parttalan a vita, mert én abból indulok ki, amit láttam, több más akkori utassal.

    De egyébként az a vicces, hogy valahogy 2003 - 2005 után az emberek memóriája eléggé szelektiv lett. Úgy látszik, hogy nem csak oktatás, és a munkapiac területén, de a vasútvonalak terén is. Az okot nem tudom, de nem ha valaki hagyta magát a feledésbe játszani az az volt.”
  • 68. miracle 2013. március 15. 16:59
    „Demalgon.
    Ha rákeresel láthatod, hogy Fsztmiklóson 2010 dec óta áll meg az IC, számtalan hír van róla, a Kisalföldön is. SEHOL nincs rá hivatkozás, hogy ez korábban is így volt, nem véletlenül. A polgármester akkor ezt nyilatkozta:
    "több mint húszezer lakosnak az érdekét is szolgálja, mivel számukra Fertőszentmiklós állomás sokkal könnyebben elérhető, mint Kapuvár vagy Sopron." Érted, mint Kapuvár. Tehát az volt előbb.
    Te kevered az IC-k előtti expressz-vonatokkal, melyek valóban megálltak és a 90-es évek második feléig még azok voltak az IC-k helyett (előtt).
    Elő fogom neked bányászni a kért menetrendeket, ha ezen rugózol, ugyanez lesz benne, mint a 2001/02-ben: csak Csornán álltak meg az IC-k.
    A menetidő 2001/2-ben meg nem 2:20 volt, hanem 2:28 és ennek is az volt az egyik oka, hogy a Délibe ment a vonat (10 perccel rövidebb). Így lesz a 30 percedből 12.”
  • 67. Demalgon 2013. március 15. 14:40
    „<moderálva> előkerültél? :) Addig örülj, amig névtelenségbe tudsz burkolózni, mert már nagyon sokan gyűjtik rád a féreghajtót.

    Miracle ... a fölösleges viták elkerülése miatt én amondó vagyok, hogy szerinted neked van igazad, én meg emlékszem, amit én tapasztaltam. Egyezni úgysem fog a véleményünk, úgyhogy fölösleges parttalan vitákat folytatni.”
  • 66. Demalgon 2013. március 15. 13:31
    „De, hogy pontos legyek még más szempontból. Induljunk ki a 2001-es menetrendből, amihez ragaszkodsz. Akkor Bp - Sopron között átlag 2:20 perc volt a menetrend. Azért nem mondom, hogy 2:28 perc, mert csalóka volt akkoriban és most is, átlag +/- 5 perces eltolódások most is vannak (Zalaszentiván fele is van, hogy a vonat 5 perccel ér be, mint ahogy beért múlt pénteken, a menetrendhez képest). Most meg 6:08-kor indul és függetlenül a kiirástól 8:54-kor, van amikor 8:58-kor van a Keletiben, azaz a menetidő 2:50 perc + 30 perces időráveréssel. Úgy gondolom, ha fejlesztések történnek, akkor ha be is teszünk Gysev szakaszon 2 megállót sem nőhet a menetidő 30 perccel.”
  • 65. Demalgon 2013. március 15. 13:19
    „Sőt, hogy emeljem a tétet elég sokáig volt az, hogy észnél kellett lenni Sopronban, nem úgy mint mostanában, mert az IC ment tovább Wien (asszem Südbahnhofra). És onnan is jött visszafele, ami ment tovább Bp-nek. Elég sokáig volt, majd egy időben szünetelt, és miután ismét visszaállitották nem tudom pontosan mikor, vagyis meddig, megszűnt végleg és csak a szombathelyi rész szokott továbbmenni általában Grázig.”
84 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szerdáig 93 ezer felsőoktatási jelentkezési lap érkezett be

Szerda délig 93 509 jelentkezés érkezett be a felsőoktatási intézmények szeptemberben induló… Tovább olvasom