Kisalföld logö

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 14°C Még több cikk.

Plázastop lesz 2012-től: az építési tilalom 2014 végéig szól

Jövő januártól általános építési tilalom érvényes a 300 négyzetméter feletti kereskedelmi építményekre.
Jövő januártól általános építési tilalom érvényes a 300 négyzetméter feletti kereskedelmi építményekre - jelentette be Giró-Szász András kormányszóvivő csütörtöki sajtótájékoztatóján.

Giró-Szász András elmondta, hogy a tilalom alól a vidékfejlesztésért, a környezetvédelemért és a kereskedelemért felelős miniszterek által létrehozott bizottság javaslata alapján a nemzetgazdasági miniszter adhat felmentést. A plázastop 2014. december 31-ig lesz érvényben - mondta.

A kormányszóvivő elmondta, a kormány döntött arról is, hogy a vasúti dolgozók számára "pénzügyi ellentételezést" hajt végre a következő három évben 5 milliárd forint értékben. Hozzáfűzte, hogy ez az idén egy, a következő két évben pedig összesen 4 milliárd forintot jelent.

Olvasóink írták

31 hozzászólás
12
  • 31. szabo1936 2011. november 12. 20:36
    „Az allamnak nem szabadna ilyasmiben bele szolni egy igazi demkraciaban "szabad kereskedelem" van csak egy torveny van amit mar nagyon regen Darwin megalapitiot mindig a legeroseb es a legjob fajta marad eltben.Olyan valalkozasok akik nem tudnak alkalmazkodni es a konkuranciaval megkuzdeni megerdemlik a sorsukat!”
  • 30. miracle 2011. november 11. 20:40
    „Én mindenesetre üzenem Kormány Viktornak, hogy majd szépen kijárok Ausztriába vásárolni - ez bizonyára jól fellendíti a magyar gazdaságot - mert nem fogok itthon 10x20 méteres üzletek hatalmas kínálatából, 2 és fél db bútorból, meg 4 zsák cementből válogatni.”
  • 29. pancser 2011. november 11. 12:51
    „28. pancser, javítás! ......... felvértezett termelőé. Mit tud egy átlagos kistermelő a takarmányok beltartalmáról, a növény táplálásának tudományáról? Semmit. Ezért terméke minőségtelen, ami nem állja a versenyt. Az angolok már évszázadok óta fogyasztják a világ összes termékét, amikor mi még a mi málénál meg a kásánál tartottunk. A császárszalonna magyar a Tescóban, vegyél németet az nem kocsonyás, bár van aki a kocsonyásat szereti, például én is. A multikban vett alma egy része csak az import, az is kiváló minőségű dél tiroli alma, messze veri a magyar almát külsőleg, belsőleg egyaránt. Mellesleg egy hasonló árkategóriájú chilei, dél-afrikai, ausztrál, vagy kaliforniai borral sem vetekedhet a magyar bor minőség dolgában.”
  • 28. pancser 2011. november 11. 11:50
    „26! Fogalmad sincsen az élelmiszerekről, azok értékéről. A génmódosítás arra is irányul, hogy nagyobb legyen az élelmiszer beltartalma. a krumpli nem nő a gáztól, a paradicsomot és a banánt szokták kezelni olyan gázzal, amelyet az érésben lévő termések is termelnek, az érés felgyorsítása érdekében, ha hiszed hanem.
    Azt meg végképpen felejtsd el, hogy a mindenféle ismeret híján lévő tanulatlan alföldi paraszt terméke ugyanolyan szép és értékes, mint az amit a tudomány összes vívmányával, tudásanyaggal felvértezett termelő tud. Mi málénál tartottunk!tud egy átlag kistermelő a takarmányok beltartalmáról a növény táplálásának tudományáról. Semmit. Ezért terméke minőségtelen ami nem állja a versenyt. Az angolok már évszázadok óta fogyasztják a világ összes termékét, amikor mi még a mi málénál meg a kásánál tartottunk. A császárszalonna magyar a Tescóban, vegyél németet az nem kocsonyás, bár van aki a kocsonyásat szereti. A multikban vett alma egy része csak import, az is kiváló minőségű dél tiroli alma messze veri a magyar almát külsőleg belsőleg egyaránt. Mellesleg egy hasonló árkategóriájú chilei, dél-afrikai, ausztrál, vagy kaliforniai borral nem vetekedhet.”
  • 27. oPTiKa 2011. november 11. 11:09
    „Pár apróság:

    - Ha tehetem, magyar terméket veszek. Sajnos azonban a magyar élelmiszerek nagy része nem jó. Pl. a legtöbb magyar kolbászt nem bírom megenni, mert az összes szemetet beledarálják.
    - Magyar terméket árulnának a multik is, ha stimmelne az ár-minöség arány, illetve lenne rá kereslet. Érdekes módon a svájci Aldi termékeinek legalább a fele Svájcban készült, annak ellenére, hogy azok a termékek jóval drágábbak mint az EU-sok. Egyszerüen azért, mert a vásárlók ott azt keresik.
    - 300 négyzetméter az egy 15*20 méteres boltocska. Egy közepes hentesüzletben a raktár és a hütökamra nagyobb ennél. Biztos vagyok benne, hogy a legtöbb politikusunknak a lakása is nagyobb.
    - A törvény építési tilalmat emleget. Lehet, hogy a valamelyik kollégiumi havernak van pár eladó, már megépített áruháza, amire nem vonatkozik az építési tilalom? Ezeknek jó ára lesz most...”
  • 26. bumburnyák 2011. november 11. 10:39
    „pancser:
    Nagyon nincs igazad! A nyugati termékekben -gondolok itt az élelmiszeriparra- vitamin, ásványi anyag, és főleg ízek helyett apró euro centecskék (profitnövelő) vannak génmódosító, tartósító, növekedésserkentő anyag formájában. Elég ha összehasonlítasz egy multinál és egy piacon vett almát vagy paradicsomot. A tacskóban lévő császárszalonna közepe hogy lehet kocsonyás??? elmondom neked: az víz, és 15-20%. Ilyet egy "kis" hentes boltban nem látsz.
    A legdurvább, Angliában mért van nyereség az 50 penny-s (180Ft) 2,5kg-os hasáb krumplin? Mert láttam, hogy csinálják: amit mi vetőkrumplinak hívunk, tálcákra rakják, beviszik egy bazinagy hermetikusan zárható hangárszerű épületbe. Magas páratartalmat csinálnak és u.n. "érlelőgázt" eresztenek be. Eredmény: 2 azaz KÉT NAP ALATT szép, öklömnyi krumplik. Na, ezt eszik ők, meg egyre inkább mi is. Pfffj”
  • 25. pancser 2011. november 11. 10:09
    „"Hunicum" Ki tiltja meg, hogy magyar árút vegyél? Nekem miért akarják megtiltani a szabad választást? Egyébiránt a magyar élelmiszerek minősége, a fogyasztási szokások fényévnyire le vannak maradva a nyugat-európaitól, zsíros disznóhúson alapszik. Hol van a magyar bacon minősége a dántól, vagy a magyar sajt a hollandtól, a magyar parasztsonka, a pármaitól, a prágaitól? Hosszú lenne a sor a mindent felsorolnék. Jelentem a kormánynak, hogy nagyobb arányban fogom a pénzemet a környező országokban elkölteni, emiatt a hülyeség miatt is. "Hunicum" egyél csak kizárólag magyar kaját, az való neked! Nem fog nőni általa a várható élettartamod!”
  • 24. tájékozatató 2011. november 11. 09:10
    „Magyar kiskereskedő a legkevesebb van, szerintem azt a célt, hogy megmentsük őket naggyából el is felejthetjük.
    De azt, hogy a multik honnan szerezzék be az árujukat, azt kénee szabályozni. 50km es körzet, ha elő tudja valaki állítani.
    Szerintem majd ha lesz mit eladnunk lesz is aki majd eladja.
    Egy kis boltban dolgozik 5 ember egy "kis telephelyen" mondjuk 50-en”
  • 23. Hunicum 2011. november 11. 09:05
    „pancser !

    Most az egyszer igazad van! Jó az önismeret!”
  • 22. pancser 2011. november 10. 23:16
    „Tombol a sötétség a butaság!”
  • 21. Hunicum 2011. november 10. 21:42
    „Üdvözlendő! Igenis vásároljunk magyar termelőktől magyar árut! Szépen tönkretették a multik a magyar termelést!”
  • 20. pancser 2011. november 10. 21:04
    „Szörnyű ami manapság történik, mi lesz ebből az országból, egy rezervátum egy zárvány, amelyet kivet magából a világ? Mert most már úgy néz ki hogy igen. Csodálkozunk a balsorsunkon, folyton kihívjuk magunk ellen a sorsot, a környezetünk a világ szimpátiáját pedig elveszítjük. Anglia, Hollandia, Spanyolország és így tovább, az egész világ termékeit élvezi már századok óta, mi becsukjuk a világ előtt a kapukat. Ami ma itthon van az Széchenyi előtti világ, aki tényleg nagy magyar volt nem a mostani vezérek fajtájából, akik csak visszaélnek a nevével. Hidakat épített, Hitelekért bankokért küzdött, angliai szokásokat akart meghonosítani és egyebek.
    18. "öröksoproni" mennyi megkövült szemléletű ember van még?”
  • 19. bumburnyák 2011. november 10. 20:53
    „Jókat tudok röhögni az ilyen agymosott narancsosokon:
    fikáznak hogy így komcsi meg úgy komcsi, de elmondom neked lord byron hogy vikiék sokkal több kommunista ideológiát visznek bele a politikájukba mint előtte a furcsányék.
    Te ovációval fogadod hogy szabályozzák a piacot közben meg komcsizol, ez egy kicsit ellent mondásos nem gondolod?
    Ja, te nem gondolod, vikiék elveit követed bármi is legyen az, így barátom te is "elvtárs" lettél :DDD
    Túrabakancs 7-hez:
    Anno azért hőbörögtek a kommentelők mert akkor még lett volna értelme -hatása- egy ilyen rendeletnek, de most?
    Hát ki akar már ide ilyet építeni? Főleg 2012-14 a legnagyobb megszorítások előtt. Ez megint vmi terelés hogy legyen miről csámcsogni.”
  • 18. öröksoproni 2011. november 10. 19:20
    „Ennek nem sok értelme van. Úgyis építeni fognak, csak korrumpálni kell valakit majd. Ha a hazai piacot akarják védeni, talán nem kellene adókedvezményt adni a szupermarketek tulajdonosainak, úgyis rabszolgamunkát végeztetnek.”
  • 17. pancser 2011. november 10. 18:37
    „12-13! Emlékezetem szerint a Párt a szocializmus idején megállapította, mennyi boltra van szüksége a lakosságnak. Sőt az önellátást is szorgalmazták, eredménye lehangoló áruhiány, azért utaztunk tömegesen Ausztriába bevásárolni, mihelyt lehetett. Kedves "LordByron" ez már megbukott de nagyon, egyre inkább hasonlít Orbánisztán Kádánisztánhoz. Bankfóbia, multifóbia, önellátás, stb. A hitelt is utálja a mai Duce, talán többet kéne Széchenyit olvasnia, különösen a "Hitel" című művét!”
  • 16. miracle 2011. november 10. 18:13
    „LordByron
    Hozzáértő kormányod áldásos tevékenységének köszönhetően 95 óta kb a legrosszabbul élünk. Igaz nem sokáig, mivel jövőre még rosszabbul.”
  • 15. kleopatra 2011. november 10. 18:09
    „13-as erre nem is lehet mit mondani, egyértelmü, hogy narancssárga agymosáson mentél keresztül”
  • 14. Túrabakancs 2011. november 10. 17:50
    „LordByron! /13
    pancser eddig hű fideszes beállítottságú ember volt, de amióta rájött hogy a kormányunk egy
    bizonyos kisebbséggel szemben szigorúbban bánik minden szempontból mint az előző garnitúra,
    emiatt azóta minden amit a Fidesz csinál az számára rossz, és gyalázatos. A "szépnevűek" kieb-
    rudálása a hatalomból őt valamilyen okból kifolyólag érzékenyen érinti.”
  • 13. LordByron 2011. november 10. 17:34
    „Hát pancser, ha te azt gondolod, hogy a szocik alatt jobb volt, akkor gratulálok. A hozzád hasonlók azok, akik jó lenne ha inkább eltűnnének az országból, hiszen csak tönkreteszik.”
  • 12. LordByron 2011. november 10. 17:31
    „Nagyon helyes. Az államnak igenis aktívan szabályoznia kell a piacot, különben az történik ami már meg is történt: újabb, nagyobb válságok. Hihetetlen, hogy még mindig mennyi szoci van itthon, akik nem látják be, hogy az egyes emberek jólétéhez az állam jólétén keresztül vezet az út.”
31 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bormarketing: 125 millió forintra lehet pályázni

Az AMC újra meghirdeti a magyar borok, borászok és borkultúra hazai népszerűsítésére szolgáló… Tovább olvasom