Kisalföld logö

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 0°C | 13°C Még több cikk.

Pert vesztett a Magyar Telekom a tranzakciós díj felszámolása miatt

Első fokon pert vesztett a Magyar Telekom a sárgacsekkes fizetés után felszámított tranzakciós díj miatt.
Első fokon, nem jogerősen pert vesztett a Magyar Telekom a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) ellen a sárgacsekkes fizetés után felszámított tranzakciós díj miatt.

A FEOSZ arról tájékoztatta hétfőn az MTI-t, hogy a Fővárosi Törvényszék 2013. április 17-én kihirdetett ítéletében megállapította, hogy a Magyar Telekom tisztességtelenül számlázta ki ügyfeleinek a 142 forintos tranzakciós díjat postai- és személyes befizetés esetén. Az ítélet szerint a Telekom által 2012. május 1. és 2012. november 17-e között alkalmazott vonatkozó általános szerződési feltételek tisztességtelenek, ezért azokat a szolgáltatóval szerződő valamennyi fogyasztóra nézve érvénytelennek nyilvánította a bíróság.

A FEOSZ azért indított pert a társaság ellen, mert fogyasztóellenesnek tartotta, hogy a cég az említett időszakban 142 forintos tranzakciós költséget számított fel ügyfeleinek a személyesen vagy postai úton befizetett számlák esetében. A szövetség emiatt számtalan fogyasztói bejelentést kapott.

A FEOSZ közleménye szerint a Fővárosi Törvényszék rámutatott egyrészt arra, hogy a Magyar Telekom indokolatlanul korlátozta a fogyasztók számlakiegyenlítési lehetőségét, ugyanígy semmi sem magyarázta azt, hogy a számla befizetésének módjai között különbséget tegyen. A szolgáltató ugyanis a távszámla online alapon működő fizetési rendszer keretében, valamint a csoportos átutalási megbízással és az eseti banki átutalással történő számlafizetéskor nem számított fel külön díjat a fizetésért.

A Magyar Telekom későbbre ígért tájékoztatást az ügyben.

Olvasóink írták

  • 8. pancser 2013. április 23. 22:34
    „A sárga csekk díját is fizeti valaki, ebből él a Posta”
  • 7. Valaki 2013. április 23. 12:29
    „Ókos voltál demizson! :)
    A matávot szinte ingyen adták el a jószivű komonistáink. A legjobban tejelő cég volt. Ma mégjobban tejel.”
  • 6. Demalgon 2013. április 23. 08:58
    „Max 54,1 %-ot a régi Westelből, de a Telekom sose volt a magyaroké :) Nem tudom mit vennél vissza :) A Matáv magyar volt a kezdetekben, a Westel sose volt teljesen magyar, a Telekom meg német, teljesen.”
  • 5. Valaki 2013. április 23. 07:39
    „Vissza kell vennünk a telekomot! :))”
  • 4. oxana 2013. április 22. 16:38
    „2. miracle

    Az öskori papírfecninek tényleg lejárt már az ideje.”
  • 3. Mankapunka 2013. április 22. 16:10
    „Oké, mind szép és jó, de ebből a fogyasztó mit fog megkapni?”
  • 2. miracle 2013. április 22. 14:14
    „Hogy-hogy nem magyarázza semmi a különbséget?
    Először is a csekkes közvetlenül és közvetetten is drágább. Másodszor az is elég indok, hogy így terelje más fizetési mód felé az ügyfeleket.
    Akik még mindig őskori papírfecniken fizetnek (többnyire ugye késve ráadásul) azok csak szépen csengessék ki ennek pluszköltségét. Nekem legalábbis semmi kedvem állni helyettük. (Mivel ugya a másik módszer, hogy szétterítik az összes ügyfél között)”
  • 1. vikri 2013. április 22. 12:58
    „Azt tudják a kedves fogyasztók, hogy a "korszerű"-nek mondott "készpénzkímélő", online- ill. utalásos- csop.beszedéses fizetéseknek a legtöbb banknál külön díjuk van?!
    ((Ha a bank azt mondja, hogy "ingyenes", akkor azt máshonnan úgyis elveszi: havi díj, redszeres bejövő utalás stb. - mint a kormányunk a "rezsicsökkentés"-sel...))
    Egyedül a kártyás fizetéseknél nincs külön díj a fogyasztónál, de a bank ott is leveszi a díját a szolgáltatótól.
    Szóval a "készpénzkímélő"-t inkább "banktámogató"-nak kellene átnevezni...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Négy koszovói egy taxiban: az M1-esen fogták el az illegális bevándorlókat

A készenléti rendőrség járőrei az M1-es autópályán Bábolnánál taxiban fogtak el négy koszóvói… Tovább olvasom