Kisalföld logö

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 0°C

Perel a Sláger és a Danubius

Január elsejétől a Világbank égisze alatt működő döntőbíróságon perelhetik Magyarországot a Sláger, illetve a Danubius Rádió részvényesei.

Január elsejétől a Világbank égisze alatt működő döntőbíróságon perelhetik Magyarországot a Sláger, illetve a Danubius Rádió részvényesei - erősítette meg a Népszabadság értesülését Paul Fiddick a Sláger Rádió fő részvényese, az amerikai Emmis Communications nemzetközi igazgatója.

A lap szombati számában az igazgató azt mondta: a kereset a Sláger és a Danubius befektetőinek anyagi vesztségét 50-50 millió dollárra (10-10 milliárd forintra) tezi és erkölcsi kárra is hivatkozik. Paul Fiddick a Népszabadságban közölte: folytak a magyar kormánnyal "kezdeti egyeztetések" peren kívüli megállapodásról, de eddig nem kaptak ajánlatot.

A Népszabadság emlékeztet arra, hogy a két kereskedelmi rádiót üzemeltető társaságok egy évvel ezelőtt - széles körben vitatott döntés nyomán - nem tudták megújítani az országos frekvenciacsomagra korábban elnyert koncessziójukat.

A Népszabadságban az olvasható: "a befektetők Orbán Viktor kormányfőhöz és Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterhez írt, az eljárás megindításáról értesítő levelükben arra hivatkoztak, hogy a 2009-es döntés előtt figyelmeztették őket: vegyék fel a kapcsolatot az MSZP-vel és a Fidesszel, ha meg akarják tartani esélyüket rádióik működési jogainak megújítására".

Paul Fiddick szavai szerint "nem konkrét jóvátételt követelnek, hanem a bíróságra hagyjuk annak megítélését, mi lehet a megfelelő jogorvoslat". A per kezdete "kínosan egybevág" a magyar EU elnökség kezdetével, de a határidőt más magyarázza - olvasható a lapban.

A panaszosok június végén kezdték meg az eljárást, márpedig a döntőbíróság, a washingtoni Beruházási Viták Rendezésének Nemzetközi Központja (ICSID) hat hónapos egyeztetést követel meg a pert megelőzően. A Világbank-csoport sajtóreferense, David Theis a Népszabadságnak azt mondta: az ISCID nem kommentálja az egyes ügyeket. A Népszabadság felidézi, hogy a tulajdonosok mellett állt ki eddig a magyar bíróság.

Így tett az amerikai képviselőház is a nem kötelező erejű határozatával, amelyben felszólította Magyarországot, hogy tartsa tiszteletben a jogállamiságot, bánjon tisztességesen a külföldi befektetőkkel és tartsa fent a szabad, független sajtó iránti elkötelezettségét.

Olvasóink írták

  • 6. gjozsi88 2010. november 07. 15:35
    „5-ös!
    A tulajdonosok mentek el, nem a műsorok...a réginek jár kártérités jogszerütlenség miatt!
    Óriási különbség!
    Ez olyan, hogy én rendelkezem egy élelmiszer bolttal, engem tisztességtelen versenyben kiraknak a boltból és ezt bíróság meg is állapitja, az új tulajdonos szintén élelmiszert forgalmaz...!
    Ettől engem kár ért és jár a kártérítés..., amit meg is itélnek, de nem az új tulajdonos, hanem a törvénytelen döntéshozó kárára, azaz az állam fizet az ORTT miatt!”
  • 5. stewe7109 2010. november 07. 13:00
    „Akkor most visszahozzák a két fent említett rádiót? El se mentek! A guba az fog elmenni! Pl a Neo-n egy hónap után elkezdődött a visszarendeződés. Semmi új zene, semmi új. Az ezeröcsi is megszűnt, nem tudom mi itt a kérdés.”
  • 4. gjozsi88 2010. november 07. 08:18
    „Ennek a pernek az alapja a Magyar Bíróság által hozott jogerős végzés, mely szerint az ORTT határozat jogszerütlen és törvénytelen volt!
    Egyébbként vannak úgy nevezett választott bíróságok ..., ha itt nem, máshol..., a per alapja egy Magyarországi bíróság elmarasztaló határozata!
    A Magyar államnak peren kívüli egyezséget kellene kezdeményeznie és megbüntetni az elkövetőket, köztük elsőként a fideszes Szalay Annamáriát, akit zsiros állással 9 évre bebetonoztunk, miközben törvénytelenséget követett el....ahogy a legtöbb most pozicióban került fideszes, hogy mást ne mondjak a PSZÁF elnöke lakástámogatást csalt ...!”
  • 3. háté 2010. november 06. 19:59
    „Január elsejétől a Világbank égisze alatt működő döntőbíróságon perelhetik Magyarországot ---a rádiók hol is működtek?”
  • 2. knifemaster 2010. november 06. 16:43
    „Milyen jogalapon akar ítélkezni egy pénzügyi intézetekből álló társulat?”
  • 1. gjozsi88 2010. november 06. 08:35
    „Jó eséllyel ezt a pert el fogjuk veszíteni, azaz az ORTT által okozott kár meghaladja a 20 milliárdot-tekintettel arra, hogy már bírósági végzés van a törvénytelenségről, ami alapja lesz a kártérítési pernek,miközben a fideszes Szalay Annamáris, aki a Majtényivel ellentétben,aláírta a frekvenciákról szóló jogszerütlen döntést, 9 évre a média hatóságot vezeti zsiros pénzért...!
    Persze ő nem szoci, ezért nincs és nem is lesz rablánc..., csak kidobott 20 milliárd, adófizetői forint!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Meghalt egy munkás Gyálon, mert rádőlt a targonca

Életét vesztette egy munkás, amikor Gyál külterületén, egy hulladékgazdálkodással foglalkozó cég… Tovább olvasom