Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 3°C

Ötvenmilliárdot költenek a vasútra

Míg öt vasutas-szakszervezet kétórás sztrájkot tartott, elkezdődött kedden a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd közötti vasútvonal mintegy 50 milliárd forintos korszerűsítése.

A soproni Kőszegi úti aluljáró megépítéséhez jövő tavasszal fognak hozzá.

Hónig Péter szakminiszter, valamint a GYSEV vezetőinek részvételével a tegnapi balogunyomi projektindítón megkezdődött a vasúttársaság 50 milliárdos fejlesztése. A miniszter beszédében kifejtette, ez a beruházás jól demonstrálja azokat az irányokat, ahová a szaktárca vezetése szeretné eljuttatni a vasúti közlekedést: a vasút gazdaságosabban és magasabb technológiai színvonalon működjön. A tárca vezetője hozzátette, ma minden vasúti szereplő egyetért abban, hogy szükség van az átalakításokra. Az sem vitás, hogy a közösségi közlekedésben a vasút fejlesztésének kell előtérbe kerülnie, de veszteséget nem cipelhetünk tovább a nyakunkban.

Sopron–Szombathely–Szentgotthárd között a rekonstrukció 116 kilométer vonalhosszt érint. A beruházás végeztével – várhatóan 2011-ben – a teljes vonalon a jelenlegi óránkénti 60–80 kilométer helyett 120 kilométer per órás sebességgel közlekedhetnek a szerelvények. A megnövelt sebesség miatt az utazási idő csökken; a zajterhelés és a légszennyezés mérséklődik. A Szombathely–Körmend–Szentgotthárd szakaszt villamosítják és korszerű biztosítóberendezésekkel látják el. Az uniós projekt jelentősen javítja a két érintett nagyváros, Sopron és Szombathely belső közúti közlekedését is.

Mint arról többször beszámoltunk, Sopronban, a Kőszegi úton aluljárót építenek majd.

– A kivitelezés ütemterv szerint 2010 tavaszán kezdődik – mondta el portálunknak dr. Székely Csaba, a GYSEV vezérigazgatója. – A várható forgalomkorlátozásról és esetleges elterelésről a későbbiekben még egyeztetnünk kell. A másik, Győr-Moson-Sopron megyét érintő fejlesztés is jövőre veszi kezdetét. A Sopron–Szombathely szakasz villamos biztosítóberendezéseinek korszerűsítése teljes vágányzár mellett történik majd.

Az Európai Bizottság döntése nyomán 41,3 milliárd forintnyi uniós támogatással és 3,7 milliárd forintos hazai finanszírozással valósul meg a kiemelt projekt. Ez az egyetlen olyan közlekedésfejlesztési beruházás, amelyhez az unió a 2007–13-ig terjedő időszakban eddig támogatást adott.

Olvasóink írták

  • 1. miro132 2009. október 28. 11:53
    „Örülnénk annak ha a GYSEV átvenné a Csorna-Pápa és a Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Szombathely valamint a Körmend-Zalalövő vonalakat is. Akkor ott is végre fejlődést látnánk a mostani vonalbezárós időszakban.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Öt szál cigit vitt el a benzinkútról a rabló

Egy szombathelyi férfi öt (azaz 5) darab cigarettát vitt el az egyik Vas megyei benzinkútról kedden.… Tovább olvasom