Kisalföld logö

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 18°C | 25°C Még több cikk.

Ötpercenként egy új sportkocsi

Folytatás az 1. oldalról.

A májusi sorozatgyártás beindításakor egy műszakban készülnek a TT-k, a nyár közepétől két műszakra váltanak, az év végétől pedig háromra. Műszakonként kétszáz-kétszázhetven ember vesz részt az összeszerelésben.
Egy autó elkészítése hat órába kerül, további hat órát szánnak az ellenőrzésre. Minden egyes TT-hez legalább kétszáz ember munkája járul hozzá műszakonként, amíg a karosszériaelemekből autó lesz.
– Nagy rutint szereztünk az elmúlt nyolc évben, ennek ellenére elkerülhetetlen volt a győri munkatársak felkészítése az új TT gyártására, mivel a kocsi nagyon sok újdonsággal rendelkezik – indokolja Falvi Zsolt, a járműgyártás járműtechnikai vezetője azt, miért volt szükség arra, hogy hatvan kollégájával együtt egy éven át tartó felkészülésre Neckarsulmba utazzanak. Meg kellett ismerkedni az új anyagokkal, az új alkatrészekkel, s részt vettek a prototípus megalkotásában is. Falvi Zsolt úgy véli, jelen lehettek az autó megszületésénél, s ez sokkal nagyobb élmény volt számukra, mint amikor 1998-ban készen kapták a terveket.
Az autógyártás valamennyi folyamatát ezerszer és ezerszer szimulálták, hogy éles helyzetben, a szerelőszalag mellett is minden flottul menjen. Különösen nagy feladatot jelentett a győri csapat számára, hogy az új TT-hibrid karosszériája acél és alumínium ötvözete.
Szekeres Attila multiplikátor is büszke arra, hogy kiváló autókat gyártottak kollégáival, s biztos abban is, hogy az új TT még kedveltebb lesz a világban, mint elődje.
– Először én tanulom meg az autógyártás folyamatait, majd kollégáimat is betanítom – adja a választ beosztását firtató kérdésünkre, miután nem igazán van magyar megfelelője a multiplikátornak. Megtudjuk tőle azt is, a TT 65 szereldei állást érint, s harminc ellenőrző állomáson halad át, amíg elnyeri végleges formáját.
A Kisalföld által megszólaltatott audis szakemberek nem csak gyártják, vezették is már az új TT-t. Jó pár darab áll az Audi győri gyárában, ezek az úgynevezett előszériás példányok. Autós szakzsargonnal élve jelenleg a piaci bevezetésre készülő autókat gyártják, májusban pedig megkezdődik a sorozatgyártás is. Az éves darabszámok piacfüggők – hangsúlyozzák az Audinál, s azt is, többet szeretnének eladni a második generációs TT-ből, mint elődjéből. A csúcson ötvenötezer autó hagyta el évente a győri gyárat, s aligha kétséges, a régi rekord napjai meg vannak számlálva.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Juhász Ferenc: a valódi tét a jövő nyugalma

Juhász Ferenc honvédelmi minisztert látta vendégül tegnap délutáni kampányzáróján Győrött a Magyar… Tovább olvasom