Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Orbán sürgeti a földtörvény módosítását: A háború már elkezdődött!

A kormányfő kifejtette: gyakran lehet hallani, hogy a jövő háborúi a termőföldért, az ivóvízért fognak folyni.
Magyarország "minden ellenkező híreszteléssel szemben" eredendően mezőgazdasági ország - jelentette ki a miniszterelnök a Darányi Ignác Terv, a nemzeti vidékstratégia végrehajtási keretprogramjának hétfői bemutatóján. Orbán Viktor a terv céljait a megőrzés, a megújítás és a minőség hármas jelszavával foglalta össze és beszédében sürgette a földtörvény módosítását, illetve további szabályok megalkotását a birtok- és tulajdonvédelem érdekében.

A kormányfő a Vidékfejlesztési Minisztériumban rendezett tanácskozáson kifejtette: az országok biztonsága a jövőben egyre inkább az élelmezési és élelmiszer-biztonságtól, az ivóvíz- és energiaellátás biztonságától és a környezetbiztonságtól függ, és attól, kinek a kezében van mindez. Gyakran lehet hallani, hogy a jövő háborúi a termőföldért, az ivóvízért fognak folyni: "a rossz hírem az, hogy ez a háború már elkezdődött, csak nem fegyverekkel vívják, hanem más eszközökkel, például leminősítésekkel is, ezért nagyon résen kell lennünk, mert a róka sohasem mondja meg egyenesen, hogy a sajtot szeretné kiénekelni a szánkból" - fogalmazott, majd hozzáfűzte, hogy a vidék és a mezőgazdaság teljesítménye ma sorsdöntő az egész ország és az egész magyarság számára.

Orbán Viktor kijelentette: meg kell védeni a termőföldet és az ivóvízbázist, ezért nem fogadnak be "génpiszkált anyagokat a földjeinkbe", s ezért támogatják a gazdák földvásárlását és helyben maradását. A vidék joggal várhatja az állam támogatását, de cserébe minden magyar elvárhatja azt, hogy a vidék olyan szolgáltatásokat nyújtson, mint a biztonságos élelmiszer, a tiszta környezet és a pihenést biztosító magyar táj - közölte.

A miniszterelnök hangsúlyozta, hogy Magyarország "minden ellenkező híreszteléssel szemben" eredendően mezőgazdasági ország, ezt igazolják földrajzi, természeti adottságai, történelme, kultúrája és hagyományai is. Az ország akkor volt erős - folytatta -, amikor virágzott a mezőgazdasága, persze az is igaz, hogy a korszerű nemzetgazdaságok több lábon állnak, de a többi ágazat nem az agrárium ellenében, nem annak tagadásaként jön létre. "Nem fogadjuk el, hogy az ipart a korszerű, a haladó, a mezőgazdaságot pedig a maradi, a múltba ragadt dologként képzeljék el, képzeltessék el velünk. Ha így tennénk (...), akkor saját magunkat minősítenénk le" - mondta a miniszterelnök.

A Darányi-terv lényege szerinte úgy hangzik: terv a vidéki minőségi élet megteremtésére, arra, hogy jó gazdaként éljünk azzal, amit a földünk adhat nekünk, "márpedig a magyar föld mindent megadhat nekünk", a nagyvárosi életformával összemérhető kényelmet, tisztes megélhetést biztosító munkalehetőséget, egészséges ivóvizet és jó minőségű, magyarok által előállított élelmiszereket.

A terv célja a megőrzés, a megújítás, a minőség - foglalta össze, majd kifejtette: meg kell őrizni az időtlen értékeket - így a gazdag természeti adottságokat, az elődök tudását -, megújulásra pedig főként a mai magyar ember vidékről vallott gondolkodásában van szükség, ugyanis be kell látni, hogy a városok életképtelenekké válnak a vidék nélkül. "Az a nemzet, amelyik elszakad a földtől, magától a valóságtól szakad el, következésképpen legyengül" - fogalmazott, majd hozzátette, hogy a XXI. században a nemzeti önállóság alapja egyre inkább az élelmiszer-önellátás képessége. Úgy vélte, ha újra meglesz a minőségi élet lehetősége a vidéken, akkor a vidék ugrásszerűen képes lesz javítani a városi élet minőségét is, amit "a külföldről ideáramló silány kacatok, élelmiszer-ipari hulladék dömpingje alacsony szinten, sőt sokszor emberhez méltatlan szinten tart".

A feladatok között említette a földtörvény sürgős átalakítását, további szabályok megalkotását a birtok- és tulajdonvédelem érdekében, a földügyekkel foglalkozó szervezetek működését érintő jogszabályok áttekintését, ésszerűsítését, lehetőleg úgy, hogy a helyi közösségeké lehessen az első szó. Emellett tovább kell egyszerűsíteni a helyi értékesítési, kistermelői tevékenységet, emelni kell a piacok rendjét szabályozó rendeletek minőségét, a kistermelők adottságaihoz kell igazítani a sokszor nehézkes jogszabályokat, csökkenteni kell a termelők kiszolgáltatottságát, és rá kell szorítani a kereskedelmi partnereket a tisztességes piaci viselkedésre - sorolta.

A miniszterelnök felhívta ugyanakkor a figyelmet arra, hogy falusi emberek ma nagyáruházakban vásárolják meg azt az élelmiszert, amelyet egyébként a saját kertjükben is megtermelhetnek. Ez szerinte világosan mutatja, milyen nagy a baj, hiszen "hová jutunk, ha már a falusi ember sem eszik rendes ételeket". "Abból nem szabad engednünk, hogy akár városban él, akár falun, a magyar ember asztalán jó minőségű és egészséges, magyar élelmiszer legyen" - jelentette ki, hangsúlyozva: meggyőződése, hogy van esély a rosszabb minőségű külföldi dömpingáru és élelmiszer-ipari hulladék visszaszorítására.

Orbán Viktor szerint Magyarországon "az alapok megvetése után" most kezdődik az új rendszer beüzemelése, a konszolidáció, s az új szisztéma egyik nagy nyertese biztosan a vidék, az agrárium, valamint a kis- és középgazdaságok lesznek.

A konferencián mondott köszöntőjében Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter közölte: a Darányi-terv magában foglalja egyebek mellett az uniós vidékfejlesztési forrásokból és a nemzeti költségvetésből megvalósuló programokat, a jogi szabályozás korszerűsítését és az intézményi működés újjászervezését.

A tárcavezető szerint Darányi Ignác munkájából a mai napig profitál a mezőgazdaság. Darányi korszerű megoldásokkal, komplex rendszerekben gondolkozva, válsághelyzetekben találta meg a válaszokat a magyar vidék felzárkózására, a mezőgazdaság talpra állására - emelte ki.

Olvasóink írták

106 hozzászólás
  • 106. dfdd 2012. január 20. 13:13
    „"88. gjozsi88 2012.01.17. 17:22

    neduddgi

    "Most jutott el O.V.-hoz Z.Kárpát Dániel könyve."

    de ugye nem egy érettségizett Z Kárpáti tanácsait kellene követnünk.....mikor állítólag a magyar tudás világhírű!!!!!"

    Ha a magyar tudás világhírű akkor miért tart itt az MO.: és miért nem tart ott ahol a Japánok vannak.
    Élet színvonalban természetesen
    élet színvonal itt minden beletartózik (pl.: gazdaságtól kezdve a tudásig)”
  • 105. háté 2012. január 19. 18:07
    „Bebizonyította fent nevezett/o.v./, sz@rik a magyar földre a lényeg a cigány-zsidó "kisebbség" amelyről az összes cionistát megnyugtatta kétszer is visszatérve rá!
    Vannak hozzászólók akik leírják a véleményüket, vannak akik azért pénzt kapnak.
    gjozsi88 - olvasd el mit írsz! - 2007-es keretterv , 2004-es árakon számolva - kötelezettség vállalást!
    - ezért van akkora adósságunk, mert ilyeneket tanítanak a szemináriumon. - pancser a padtársad? - mert olyan egyforma zagyvaság jön tőletek.
    -kilépünk az eu-ból, /ti maradhattok/ és szabadon élünk a hazánkban!”
  • 104. gjozsi88 2012. január 18. 18:38
    „Mi lesz ezzel, ki pótolja a különbséget???

    "A befizetésekkel szemben a lehívható források állnak: 2007 és 2013 között, a hétéves költségvetési keretterv alapján hazánk részére az Európai Unió (2004-es árakon számítva) 32,8 milliárd euró értékű kötelezettségvállalást tett. Ez alatt a hét év alatt hazánknak 8,3 milliárd euró a befizetési kötelezettsége.

    Ezt a 32,8 milliárd eurót a 15-20%-os pályázati önrészek mellétételével hívhatjuk le..........!"”
  • 103. gjozsi88 2012. január 18. 18:36
    „A kérdésre nem válaszolt!!!
    Mi lesz az unió után??????
    Honnan kapunk fejlesztési forrásokat??????”
  • 102. neduddgi 2012. január 18. 15:19
    „gjozsi:Vita az EU-ból való kilépésről az Echo TV-n Z. Kárpát Dániel részvételével

    További részletek: http://kuruc.info/r/34/90904/#ixzz1joqsgnO1”
  • 101. gjozsi88 2012. január 18. 11:13
    „háté!

    Egész végig azt bizonygatod, hogy a 8,3 milliárd befizetéssel szemben nem tudjuk lehívni a 15-20% pályázati önrésszel az unió által biztosított 32,4 milliárd eurot!!!!

    A kérdés logikus!!!!!
    Ha nem tudjuk lehívni, ami számunkra biztosítva van.....és KIZÁRÓLAG a Pályázati önrész mellétételét KÉRI.....ezt a 15-20%-ot sem tudjuk mellé tenni!
    Te ezt állitod, hogy a 32,4 milliárd nincs!
    Akkor miből fogsz támogatáshoz jutni, miből fejlesztesz??????

    A labda nem nálam van!!!!!
    Vedd már észre, hogy nálad van!
    Kilépünk az unióból verdikt következményeit kell bemutatni.........!!!!”
  • 100. gjozsi88 2012. január 18. 11:09
    „neduddki!
    ":Akár gjozsi könyvéből is okosodhatunk,csak az még nem jelent meg.Diplomásként is tudom,hogy az iskola nem minden,valami plusz is kell. Az van meg Z.Kárpátban."

    Milyen ismérvek alapján?????
    Mit mondott, hogy mi lesz ha kilépünk az unióból??????”
  • 99. pancser 2012. január 17. 22:06
    „Darányi minisztersége alatt volt a legnagyobb mértékű a kivándorlás Amerikába. nem nagyon érdekelte ez a díszmagyarba öltözött urakat. A szegény nép ezeknek Darányinak még annyit sem számított mint egy tenyészállat. Milliók tengették az életüket félig állati sorba a földeken, látástól mikulásig a semmiért. Koldusság, nyomor, a gyerekek fel nem érte meg a 10 éves kort. Amerika volt számukra a megváltás, a demokrácia és az élet amit továbbadhattak gyerekeinek. Ezt a Darányit annyira becsülöm mint egy...... no ez nem tűr nyomdafestéket. Magyarország átkai voltak a magyar földesurak, az ő mentalitásuk, gőgjük, a munka, a kereskedelem megvetése, a lustaság, a butaság nem tudom miért vonzó a Viktornak.”
  • 98. pancser 2012. január 17. 21:45
    „"háté" Éljél te az EU nélkül. Az értelmi szint emeléséhez javasoltam már neked, tanulni kéne aztán talán gondolkodni is tudnál. Az ember nem szívesen világosít fel olyan embereket akinél egy okosabb óvodás is többet lát a világból.”
  • 97. háté 2012. január 17. 20:46
    „91. gjozsi88 "De ugye nem azt akarod elhitetni velünk, hogy megállunk a saját lábunkon is retorika melldöngetése közben, hogy még annyira sem vagyunk képesek, hogy a 15-20%-ot letegyük?????
    Kicsit legyél konzekvensebb ahhoz amit hírdetsz!!!!"

    De igen! - bizonyítsd be, hogy nem fogunk megélni nélkülük! - betudod, megtudod cáfolni te vagy bárki ? -nem.
    Akkor pedig kilépni az eu-ból.
    - ellehet menni kérem!”
  • 96. skorpio66 2012. január 17. 20:16
    „Ez a sok háboru, meg szabadságharc. Ebbe döglünk bele.”
  • 95. oooo 2012. január 17. 19:32
    „na újabb viktor féle szabadságharc.....frankó, ilyenkor mindig eszembe jut:"ne figyeljenek arra amit mondok"
    "Könyörgöm, kövezzük meg"”
  • 94. neduddgi 2012. január 17. 19:17
    „88-ra:Akár gjozsi könyvéből is okosodhatunk,csak az még nem jelent meg.Diplomásként is tudom,hogy az iskola nem minden,valami plusz is kell. Az van meg Z.Kárpátban.”
  • 93. pancser 2012. január 17. 18:34
    „85. "szabo1936" A külföldiek földvásárlásának a tiltásának az érzelmi, indulati okokon kívül semmilyen ésszerű racionális magyarázata nincsen. Jól ismerem az itt gazdálkodó külföldieket. Itt a nyugati határ mellett, a legújabb technikákat hozzák a gazdaságukba, hozzák a tőkét. Hihetetlen mértékben nőttek a termésátlagok ott ahol ők gazdálkodnak. Nekik van műtrágyára pénzük, szinte egyik évről a másikra meg tudták duplázni a termésátlagokat. Úgy tessék elképzelni, hogy például egy vasi gazdaságot, amely privatizálva lett, megkapta potyán az igazgató, a kukorica átlaga 3-4to/ha. Továbbpasszolta egy német úrnak a gazdaságot és a földbérletet is, két év múlva tartósan 7-8 to/ha lett a termésátlag. Igaz kevesebb embert alkalmaz, de azokat sokkal jobban megfizeti. Miről beszélünk tehát, az úr műveli a földet, befektet, gépesít, növeli az árukibocsátást, exportra dolgozik javítja a fizetési mérleget. Mi tehát a baj?”
  • 92. szabo1936 2012. január 17. 18:06
    „87.vonLichthofen
    En megertem azt amit te irsz ha a tortenelemben visza nezek egy kicsit az ilyesmire nam altok peldat.Gondolj az igazi gyarmatositokra azok tob ezer hold foldeknek voltak a tujadonosai {papiron}hol vanak most Ok es kie az a fold amit azelot azt hitek,hogy az oveke?A foldet nem lehet exportalni csak ami nol rajta.”
  • 91. gjozsi88 2012. január 17. 17:54
    „háté!
    "gjozsi88 mellyel szemben az EU 32,4 milliárd eurós támogatási forrást biztosít!!!! - ezt a mesél a Brüsszeli erdő,- sorozatból ollóztad?
    - mit csinál az Eu? - biztosít! -magyarul azt jelenti, hogy nem ad! "

    Nem ez az Európai unió 2007-2013-as költségvetésében van bennt!!!!!
    Valóban nem ad, biztosít!
    Le kell tenni hozzá a pályázati önrészeket.....a 15-20%-ot!!!!
    Csak ehhez tudjuk lehívni!!!!
    De ugye nem azt akarod elhitetni velünk, hogy megállunk a saját lábunkon is retorika melldöngetése közben, hogy még annyira sem vagyunk képesek, hogy a 15-20%-ot letegyük?????
    Kicsit legyél konzekvensebb ahhoz amit hírdetsz!!!!”
  • 90. gjozsi88 2012. január 17. 17:51
    „vonLichthofen
    "tárgyszerűen és a száraz számadatok alapján igazad van. Azonban a EU mindig is felvevőpiacként kezelte Magyarországot s nem mint minőségű árút kiszállitóként az EU más országaiba. "

    Tekintettel arra, hogy a minőséget a polc elött a vásárló dönti el vásárlásával ez a része a felvetésednek attól abszurd, hogy ár-érték arányban működik a piacgazdaság!
    A felvevő piac csak akkor tudunk lenni, ha olyan gazdaságunk van, mely az elkölthető jövedelmet megtermeli!!!!!”
  • 89. háté 2012. január 17. 17:30
    „79. load -nézd vissza az EC_HO tv archívumát! - olvas, néz, tájékozódj! -akkor nem csak a blöfföt fogod megismerni.

    82. gjozsi88 mellyel szemben az EU 32,4 milliárd eurós támogatási forrást biztosít!!!! - ezt a mesél a Brüsszeli erdő,- sorozatból ollóztad?
    - mit csinál az Eu? - biztosít! -magyarul azt jelenti, hogy nem ad!
    -bizony akár milliárdos is lehetnék, - ha tudnék lopni, csalni, uzsorázni, részt vennék a hatalom korrupcióiban,- egyszóval bűnöznék! - de mivel egyiket sem tudom megtenni, ezért átlagember vagyok!”
  • 88. gjozsi88 2012. január 17. 17:22
    „neduddgi

    "Most jutott el O.V.-hoz Z.Kárpát Dániel könyve."

    de ugye nem egy érettségizett Z Kárpáti tanácsait kellene követnünk.....mikor állítólag a magyar tudás világhírű!!!!!”
  • 87. vonLichthofen 2012. január 17. 17:22
    „83 gjozefát, tárgyszerűen és a száraz számadatok alapján igazad van. Azonban a EU mindig is felvevőpiacként kezelte Magyarországot s nem mint minőségű árút kiszállitóként az EU más országaiba. Amit irsz az mind igaz általában, konkrétan azonban a magyar helyzetet nézve nem olyan biztos, hogy az EU diktátuma az ami kihúzná az országot ebből az állati löttyből.

    MrSzabo, nem az a gond, hogy megveszik, megművelik és adót fizetnek a haszon után, hanem az, hogy olyan feltételekkel akarják megvenni ami elfogadhatatlan egy magát még sovereign-nek hivó ország részéről. Régi és bevált módszer szerint úgy akarják megvenni a földet, hogy azt soha ne kelljen viszonteladni szükség esetén magyarnak vagy a magyar államnak. A földet csak hasonszőrűeknek akarják eladni - igy az ország termőföldjeinek és egyéb területeinek nagy része néhány évtizeden belül idegen kézben lesz. Ezzel a gazdasági hatalommal aztán végképp megszilárditják politikai vagy éppen karhatalmi pozicioikat.
    Ez a legnagyobb veszélye a feltételek nélküli földeladásnak.”
106 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jól nyomják: eddig 6 millió Erzsébet-utalványt állítottak elő

Erzsébet-utalvány gyártása december 21. óta folyik, eddig mintegy 6 millió utalványt állítottak elő… Tovább olvasom