Kisalföld logö

2017. 10. 24. kedd - Salamon 9°C | 13°C Még több cikk.

Orbán: a magyar médiatörvényben nincs speciális magyar szabály

Orbán Viktor szerint a magyar médiatörvény csak olyan jogi megoldásokat tartalmaz, amelyek tételesen szerepelnek más uniós tagállamok médiatörvényeiben, ezért elképzelhetetlen lenne a jogszabály bizonyos passzusainak megváltoztatása anélkül, hogy más tagországokat is ugyanezen passzusok megváltoztatására köteleznének. A miniszterelnök erről külföldi újságíróknak beszélt csütörtökön - tájékoztatta a kormányfő szóvivője az MTI-t.

Szijjártó Péter az MTI-hez eljuttatott közleményében beszámol arról, hogy Orbán Viktor európai uniós ügyekkel foglalkozó külföldi újságírókkal találkozott, akiknek a közelmúltban elfogadott új médiatörvénnyel kapcsolatban elmondta: az csak olyan jogi megoldásokat tartalmaz, amelyek tételesen szerepelnek más uniós tagállamok médiatörvényeiben; a törvényben egyetlen speciális magyar szabály sincs.

"Éppen ezért az EU egyik legfontosabb értéke, a diszkrimináció-mentesség alapján elképzelhetetlen lenne a magyar médiatörvény bizonyos passzusainak megváltoztatása anélkül, hogy más tagországokat is ugyanezen passzusok megváltoztatására köteleznének" - rögzíti a közlemény.

A miniszterelnök a külföldi újságíróknak elmondta azt is, hogy a magyar kormány gazdaságpolitikai intézkedéseinek következtében sikerült 3,8 százalékra csökkenteni a 2010-es költségvetési hiányt, és ez jó alapot ad arra, hogy a költségvetés idei hiányát 3 százalékon tartsák.

"Orbán Viktor azt is világossá tette: szeretnénk, ha Magyarország új, végleges alkotmánya olyan világos közpénzügyi szabályokat tartalmazna, amelyek megakadályozzák, hogy Magyarországot az 1980-as évek második fele és az elmúlt nyolc év szocialista kormányzása után újra eladósítsák" - közölte Szijjártó Péter.

Olvasóink írták

  • 18. janika 2011. január 07. 12:32
    „Ja meg a megélhetési sajtó munkatársak! A cenzúra élt él és élni fog,ha másképp nemhát saját maguk cenzúrázzák a valóságot ne,hogy kitudódjék.”
  • 17. load 2011. január 07. 10:13
    „12. Winternight
    Ember!
    2004 május 1-én beléptünk az Európai Unióba.
    Előtte Athénban aláírtuk a csatlakozási szerződést, amiben lemondtunk szuverenitásunk egy részéről. Ennek előkészítésében a Fidesz is részt vett.
    Mindezek nyomán milliárd eurós tételekben ömlöttek az Unió felzárkóztatási alapjának pénzei Magyarországra.
    A szuverenitásunkról való részleges lemondás van az egyik serpenyőben, a másikban az Unió támogatásai.
    Mindkettő része a szerződésnek, amit mi kitárgyaltunk, egyeztettünk, elfogadtunk és aláírtunk.
    Most ezért csak Nyugat-európai és nem balkáni módon kellene kormányozni.
    Bár ez utóbbira - a jelek szerint - van némi társadalmi igény.”
  • 16. vikri 2011. január 06. 23:18
    „Azt, hogy ciki most magyarnak lenni külföldön, ezt saját és ismerőseim tapasztalataiból írtam... Sajnos a magyar(kodó) embereknek kevés külföldi tapasztalata van (ezt az előzőkben olvashattam). A demokrácia nem erről szólna: nem egypártrendszerről ("aki nincs velünk, az ellenünk", "gonosz nyugat" stb -emlékezzünk mi volt korábban, ´89 előtt! Most sajnos abba az irányba tartunk.) Itt elsősorban szélsőséges indulatokat olvasok az intézkedéseket támogatóktól. Szomorú. Ez is a balkanizálódásunk része. Remélem, most elgondolkoznak azok, akik nem mentek el a legutóbbi parlamenti választásra, mert (érthető okok miatt) elegük lett ebből az egészből (akkori kormány + ellenzék) és legközelebb részt vesznek abban, hogy visszaállítsák a többpártrendszert.”
  • 15. Maori 2011. január 06. 20:56
    „Kedves csompi1!
    Nem tudom néztél-e híradót? Riportot adott le az M1 és az M2 is izraelből, ahol százával érdeklődnek a könnyített állampolgárság megszerzése iránt. Asszem vissza nyalt a fagyi. Imádott vezíretek nem véletlenül járt a választások előtt Izraelben. Nem fog ő a zsidókkal szembe menni, inkább betelepíti őket.
    Valóban van esély arra, hogy fontos nemzet legyünk európában, csak le kell nyelnetek, hogy az izraellel a hátunk mögött fog megvalósulni.”
  • 14. értelem 2011. január 06. 20:28
    „Ismét csak kiderült, hogy Orbán Viktor és Szíjártó Péter hazudoznak éjjel nappal. Olyan ez a médiatörvény körüli hazugságáradatuk, mint a magán nyugdíjkasszák körüli hazudozás is volt. Ellopták, eltőzsdézték aztán lehet, hogy megtették, nem tették de megtehetik stb. Most: Tételesen benne van más országok hasonló törvényeibe mindaz ami a mienkbe. És ami csak ebben van arról mikor beszélünk uraim? Azt melyik ország hasonló törvénye tartalmazza, hogy csak a saját hüséges és talpnyaló személyekből állhat az a testület, amelyiknek elvileg párttatlannak és becsületesnek kellene lennie? Kilenc évre hol neveznek ki ilyen beosztásba valakit? Ha hazudik a kormányfő és a szóvivője ki meri ezt a hübéresek közül szóvá tenni? Ahol olyan törvényt alkotnak, amely lehetővé teszi a más véleményt kinyilvánítók anyagi tönkretételét, ráadásul eggyetlen személy döntésével, nos ott a demokráciáról és a becsületről ne beszéljen az ezt kierőszakoló diktátor (Viktátor)”
  • 13. VJack 2011. január 06. 18:47
    „Orbán, ne cigánykodj ezzel a "tételesen szerepelnek más uniós tagállamok médiatörvényeiben" dumával. Csak a sunyiságodat bizonyítod vele, az embereket meg ökörnek nézed.

    "A médiatörvénnyel kapcsolatban a mindent ütő kormánypárti érv, hogy annak passzusai fellelhetők az EU-tagországok médiatörvényeiben is. Hogy nincs olyan tétel, ami valamelyik tagország törvénykezésében ne lenne megtalálható. Nagyszerű! Tehát ha Németországban törvény lenne rá, hogy páros napokon nem beszélhet az ellenzék, Spanyolországban pedig páratlan napokon, akkor a Fidesz-királyságban ideje lenne a jogharmonizáció okán átvenni a spanyol és német cikkelyeket. Aztán az ellenzék páros és páratlan napokon is befoghatja a száját."”
  • 12. Winternight 2011. január 06. 17:16
    „Load, a kormánnyal azért van bajuk, mert nem úgy táncol, ahogy ők fütyülnek. De hát pontosan ezért adtunk nekik ekkora felhatalmazást a kormányzásra, hogy ezt tegyék. Most nem szabad meghátrálni.”
  • 11. pancser 2011. január 06. 16:19
    „Nem szeretem az újságírókat, nagy általánosságban elmondhatom. Miért nem? Mert azt hiszik, hogy zsebükben vagy a melltartójukban hordják az igazságot, pedig csak a véleményüket mondják el. A tényszerű újságírás ma ritka mint a fehér holló. Többet hoz a konyhára a tények elferdítése, szenzáció tálalása például. Szabadságért ordítoznak most, főleg külhonban, pedig tudhatnák ott is korlátozva vannak.”
  • 10. calico 2011. január 06. 16:10
    „4. hozzászólás annobon:
    Hogyhogy minek? Ha a Petike reggel leugrik pl. Bakuba egy magángépen, és esetleg csak délutánra érne vissza, akkor és addig kell egy díszpinty Budapestre is...”
  • 9. load 2011. január 06. 16:03
    „6. csompi1
    Ki tartja tűz alatt az országot?
    A kormánnyal van bajuk, és nem az országgal.
    E kettő háll´istennek nem ugyan az.”
  • 8. load 2011. január 06. 16:00
    „5. Túrabakancs
    Az most már nem lesz elég.”
  • 7. Stickers 2011. január 06. 15:50
    „Magyarországon élni, magyar lenni a ciki olyan emberek között.... Verheted a melled, de 1490 óta ez az ország képtelen és évszázadokig képes lesz önállóan élni. Verheted a melled és fújhatsz külföldre <moderálva...>”
  • 6. csompi1 2011. január 06. 15:46
    „Szerintem meg az a ciki, hogy valaki, aki magyarnak vallja magát, gondolkodás nélkül tolja annak a külföldnek a szekerét, aki össztűz alatt tartja azt a félelmetes kis országot, aki nem akarja behajtani a fejét abba a járomba. amit izraeli gazdáik húztak a világ majd összes jelentősebb médiájára. Bizony így van ez, ha valaki csak a magyar sajtó nyivákolását hajlandó meghallani, és elhiszi, hogy kizárólag kritikát kapunk a világtól.
    Nem magyarnak lenni ciki, hanem talpnyalónak lenni az!.....bár, hogy jön ahhoz egy birka, hogy kitörjön a karámból!?”
  • 5. Túrabakancs 2011. január 06. 15:29
    „vikri!/2/
    ..."Minden esetre ciki most külföldön magyarnak lenni..."
    Ezt el ne hidd még magadnak sem!

    Az lesz a pofon majd a kritizáló államoknak, ha bebizonyoso-
    dik, hogy a médiatörvényünkben valóban nincsen semmiféle
    kritizálandó passzus. Akkor majd mit fognak mondani? Bocsá-
    natot kérnek tőlünk? Sajnos kötve hiszem. Most mondom:
    lényeges változtatás a törvényben nem várható, a most
    emlegetett változtatási szándék csak egy politikai taktika
    része, semmi más. Talán a médiatanács összetételében
    lehet visszakozás a kormány részéről.”
  • 4. annobon 2011. január 06. 15:23
    „1-hez: "És amit a Szijjártó beszél, az most a kormány hivatalos álláspontja?" Nem, az a miniszterelnök álláspontja! A kormánynak külön (saját bejáratú) szóvivője van! /Nagy Anna/

    Hogy ez is minek? Ugyanazoknak két szóvivő? Már a Daróczi - Budai Bernadett időszakban sem értettem...”
  • 3. annobon 2011. január 06. 15:15
    „"a törvényben egyetlen speciális magyar szabály sincs. " Éljen a Nemzeti Ügyek Kormánya!!! Hip-Hip-Hurrá!!!”
  • 2. vikri 2011. január 06. 15:13
    „Ez milyen magyarázat? Bármilyen szöveget össze lehet ollózni úgy, hogy teljesen más jelentést kap... (A politika egyébként erről szól... De mi is indokolná, hogy csak ÚGY kritizálják jobboldali kormányok - pl. francia, német, a mi jobboldali kormányunkat? Lehet, hogy van egy kicsi igazságuk? - Minden esetre ciki most külföldön magyarnak lenni...)”
  • 1. calico 2011. január 06. 14:39
    „És amit a Szijjártó beszél, az most a kormány hivatalos álláspontja?
    Nem vitatom, lehet, hogy így van (akár még holnap délig is így maradhat)... Viszont az sem érne túl nagy meglepetésként, ha a "legfontosabb értékek" és a "diszkrimináció-mentesség" tekintetében az EU nem Orbán Viktorhoz fordulna tanácsért.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csalók hirdetnek olcsó autókat

A károsultak már többtucatnyi rendőrségi feljelentést tettek, fejenként több százezres káruk származott a trükkös használt autós csalásokból. Tovább olvasom